PDA

View Full Version : Pickup standen.



Samder
16 januari 2007, 20:14
Hallo,

Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om geluid uit mn gitaar (Strat 3× single) te krijgen zonder RUIS! Helemaal blij natuurlijk, want hij klinkt nog niet eens verkeerd met die GFS pickups.

Nu is er dit (probleem?) -> Als ik de pickup switch in de stand zet, waarin je alleen de bridge pickup zou moeten horen, staan alle 3 de pickups ingeschakeld. Als ik de Switch in de stand zet, waarin ik alleen de brug pickup zou moeten horen, zijn de middle en de bridge pickup ingeschakeld. Ik heb het aangesloten zoals er stond vermeld op het wiring diagram dat ik erbij kreeg.

Ik hoor nu ook geen verschil tussen de standen : Bridge. en bridge/middle.

Groet Sander
Wat moet ik doen?

G.G.
16 januari 2007, 20:24
Hallo,

Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om geluid uit mn gitaar (Strat 3× single) te krijgen zonder RUIS! Helemaal blij natuurlijk, want hij klinkt nog niet eens verkeerd met die GFS pickups.

Nu is er dit (probleem?) -> Als ik de pickup switch in de stand zet, waarin je alleen de bridge pickup zou moeten horen, staan alle 3 de pickups ingeschakeld. Als ik de Switch in de stand zet, waarin ik alleen de brug pickup zou moeten horen, zijn de middle en de bridge pickup ingeschakeld. Ik heb het aangesloten zoals er stond vermeld op het wiring diagram dat ik erbij kreeg.

Ik hoor nu ook geen verschil tussen de standen : Bridge. en bridge/middle.

Groet Sander
Wat moet ik doen?

Heb je exact dezelfde schakelaar als in het schema? Staan er nummertjes op je schakelaar? (0-1-2-3)? Zitten de polen in twee rijen of 1 lange rij van 8?

Samder
16 januari 2007, 20:43
2 rijen meneer.

hassent
16 januari 2007, 20:47
He G.G. hij zegt meneer tegen je...:cooler:

G.G.
16 januari 2007, 20:56
2 rijen meneer.

Domme vraag, maar heb je de schakelaar niet omgedraaid?

EDIT:

Welke van de twee linker:

http://www.deaf-eddie.net/drawings/5-ways.jpg
Ik gok erop dat je boven en onder op de tekening door de war hebt gehaald met het solderen. Op de tekeningen van SD bijvoorbeeld kijk je tegen de onderkant van je slagplaat aan. Heb je met solderen ook de switch onderste boven gehouden bij het plaatsen van de draadjes?

Dus de b en de N verbonden en naar de output ipv de C n de C. Kan me voorstellen dat je dan van die rare combinaties krijgt (nooit uitgeprobeerd, maar kan het me goed voorstellen)

Staan er cijfertjes in het kunststof naast de polen? 0-1-2-3 zou het veel gemakkleijker maken.

Samder
17 januari 2007, 08:40
nee, er staan geen cijfertjes op, hij is van tonefactory van allparts. Wat jij zegt zou goed kunnen, al lijkt het me sterk! binnekort zal ik m weer even open schroeven!

G.G.
17 januari 2007, 11:11
nee, er staan geen cijfertjes op, hij is van tonefactory van allparts. Wat jij zegt zou goed kunnen, al lijkt het me sterk! binnekort zal ik m weer even open schroeven!

Als je hem helemaal los haalt, en even natekent, dan kan je met zo'n universeel voltmetertje of een stukje snoer, batterijtje en een lampje in alle standen doormeten en in je tekening aanbrengen. Dan kom je er ook wel uit.

B_2_the_a
17 januari 2007, 11:57
of gewoon kijken hoe de koperbanen lopen ;)