PDA

View Full Version : Help!!!!



slash2
16 januari 2007, 20:12
k ben op zoek naar een goede lp voor rond de 400 euro en is epiphone dan wat voor mij als je graag Guns N Roses nummers speeld??

Rude Perception
16 januari 2007, 20:13
k ben op zoek naar een goede lp voor rond de 400 euro en is epiphone dan wat voor mij als je graag Guns N Roses nummers speeld??

ja 4567890

Samder
16 januari 2007, 20:16
Speel je alleen maar guns n roses?

rammybully
16 januari 2007, 20:19
Koop een mooie '56 Goldtop met P90 elementen... VETTE GITAREN
Zijn 2e hands wel te krijgen binnen jou budget...

:strat:

http://images.misupply.com/products/original/Epiphone/69549.jpg

marter544
16 januari 2007, 20:36
Iig voor een standard gaan! Geen Les Paul 100 of special ofzo..

Noid
16 januari 2007, 21:17
Nogmaals: een zwarte Les Paul voor metal. Voor Guns en Roses ligt een sunburst meer voor de hand. Zo'n goldtop zou ook wel kunnen, maar de sound van die P90's is wel anders dan die van een humbucker. Voor Guns en Roses zou ik eerder voor humbuckers gaan. Mocht je dan later meer richting de metal willen gaan, dan kun je hem altijd nog zwart (laten) spuiten. (Pfeww nou was ik DarknessAwaits tenminste voor, ik hoop alleen dat LP_DC dit topic niet weer komt bashen:seriousf:).

In aanvuling op Iwamoto: als je probeert zo'n gitaar 2e hands te kopen, hou je natuurlijk meer geld over om een leuke versterker te kopen en wat andere spullen, zoals snoeren, extra snaren en wat plectrums en zo. Wat wil je nog meer weten over deze gitaren?

Gitaristje 18
16 januari 2007, 21:27
Kijk als je nog meer het geluid wilt hebben van Guns 'n Roses, dan kan je een gitaar kopen van 300 euro. Dan koop je een Seymour Duncan APH-1 alnico II pro voor in de brug voor iets van 100 euro ofzo. Dan heb je iig hetzelfde pickup als Slash gebruikte en nog steeds gebruikt in Velvet Revolver. Kijk je zal niet identiek hetzelfde geluid krijgen: Andere gitaar, andere versterker enzovoort. Maar je bent iig in de goede richting.

tomswaelen
16 januari 2007, 21:31
k ben op zoek naar een goede lp voor rond de 400 euro en is epiphone dan wat voor mij als je graag Guns N Roses nummers speeld??

Een Epiphone LP is zeker een optie, maar als je iets meer spaart, kan je deze Fender kopen:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000520

Laat je niet vangen door de naam 'Fender', want dit is in principe gewoon de Fender-versie van een Les Paul.

Hij is gemaakt uit dezelfde houtsoorten als een LP, heeft betere elementen dan een Epiphone, en deze humbuckers kunnen nog eens gesplit worden.

Hier zijn wat video's van de mijne:

http://www.youtube.com/profile_videos?user=tomswaelen

En een opname van vandaag:

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=259654&songID=4891082

LP_CL
16 januari 2007, 21:53
Nogmaals: een zwarte Les Paul voor metal. Voor Guns en Roses ligt een sunburst meer voor de hand. Zo'n goldtop zou ook wel kunnen, maar de sound van die P90's is wel anders dan die van een humbucker. Voor Guns en Roses zou ik eerder voor humbuckers gaan. Mocht je dan later meer richting de metal willen gaan, dan kun je hem altijd nog zwart (laten) spuiten. (Pfeww nou was ik DarknessAwaits tenminste voor, ik hoop alleen dat LP_DC dit topic niet weer komt bashen:seriousf:).


Inderdaad, P90's zijn niet aan te raden voor muziek als guns n roses, wegens te weinig output. Je bent het best met 2 ceramic open coil humbuckers.
Doe niet als ik: neem zijn commentaar over de zwarte LP niet TE serieus ;-)

@ de kerel die voorstelde op een goedkope gitaar te kopen met de SD alnicoII: als marijn die niet zelf kan installeren zal deze pickup hem snel 150€ kosten, en hij heeft er 2 nodig. Dat komt dan op 300€ Dat maakt je gitaar meteen 600€, en heeft hij eigenlijk een slechte gitaar met dure pickups in. Ik denk dat als marijn zal blijven spelen, dat hij ooit wel aan een stadium komt waarin hij een betere gitaar zal kopen, en dan kan hij meteen een volledige superaxe kopen, zonder al veel geld uitgegeven te hebben aan een gitaar die op zich niet echt veel waard was.

iwamoto
16 januari 2007, 21:56
tom, je bent een leuk ventje, echt waar, maar bij die sweet child in time, speel je de hele tijd de laatste noot fout >.<

LP_CL
16 januari 2007, 21:59
Nogmaals: een zwarte Les Paul voor metal. Voor Guns en Roses ligt een sunburst meer voor de hand. Zo'n goldtop zou ook wel kunnen, maar de sound van die P90's is wel anders dan die van een humbucker. Voor Guns en Roses zou ik eerder voor humbuckers gaan. Mocht je dan later meer richting de metal willen gaan, dan kun je hem altijd nog zwart (laten) spuiten. (Pfeww nou was ik DarknessAwaits tenminste voor, ik hoop alleen dat LP_DC dit topic niet weer komt bashen:seriousf:).


Inderdaad, P90's zijn niet aan te raden voor muziek als guns n roses, wegens te weinig output. Je bent het best met 2 ceramic open coil humbuckers.
Doe niet als ik: neem zijn commentaar over de zwarte LP niet TE serieus ;-)

@ de kerel die voorstelde op een goedkope gitaar te kopen met de SD alnicoII: als marijn die niet zelf kan installeren zal deze pickup hem snel 150€ kosten, en hij heeft er 2 nodig. Dat komt dan op 300€ Dat maakt je gitaar meteen 600€, en heeft hij eigenlijk een slechte gitaar met dure pickups in. Ik denk dat als marijn zal blijven spelen, dat hij ooit wel aan een stadium komt waarin hij een betere gitaar zal kopen, en dan kan hij meteen een volledige superaxe kopen, zonder al veel geld uitgegeven te hebben aan een gitaar die op zich niet echt veel waard was.

Luke-wannabe
16 januari 2007, 22:08
@ Iwa: + 123456789

Wat hier boven staat ben ik niet mee eens.
Epiphone maakt over het algemeen goede gitaren die uit goede componenten bestaan.

Gitaristje 18
16 januari 2007, 22:13
Ja als het gewoon een goed stuk hout is en de verbindingen zijn wel lekker en het fretboard ook, dan zijn de pickups heel erg de zwakste schakel in de keten van het gitaar geluid.
Ik laat nu een Seymour Duncan SH1 en een SH4 in mijn Washburn N2 uit 1992 zetten, kost me 208 euro. Das de prijs voor de elementen en het inzetten kost me niks.

Noid
16 januari 2007, 22:25
Doe niet als ik: neem zijn commentaar over de zwarte LP niet TE serieus ;-)
:) Jammer dat het andere topic al op slot is, je was daar namelijk goed op dreef.

@Iwamoto: had jij je eerdere reactie in dit topic zelf verwijdert, of heeft een moderator dat gedaan (en dus ook mijn post ge-edit)?

Ik ben het eens met Lukewannabee. Die pick-ups in een Epiphone LP, die zijn toch zeker niet onaardig? Die hoeven zeker niet direct vervangen te worden, dat wordt pas een beperking als je gitaarspel al een aanzienlijk niveau bereikt heeft.

Orpheo
16 januari 2007, 22:27
Inderdaad, P90's zijn niet aan te raden voor muziek als guns n roses, wegens te weinig output. Je bent het best met 2 ceramic open coil humbuckers.
Doe niet als ik: neem zijn commentaar over de zwarte LP niet TE serieus ;-)


pardon?

mijn p90's hebben echt geen lage output hoor. en slash speelt ECHT NIET met keramische elementen, maar met alnico2 pro :seriousf: dat zijn juist pups met een LAGE output! :D even alles goed checken he ;)

LP_CL
16 januari 2007, 22:44
pardon?

mijn p90's hebben echt geen lage output hoor. en slash speelt ECHT NIET met keramische elementen, maar met alnico2 pro :seriousf: dat zijn juist pups met een LAGE output! :D even alles goed checken he ;)
Neen slash speelt niet met ceramic pups, maar hij haalt zijn distortion rechtstreeks uit zijn versterker. Hij heeft geen high output pup nodig, want hij heeft een rack en versterker van door de tienduizend euro's. Ik denk niet dat de topicstarter over hetzelfde kapitaal beschikt, dus raad ik hem aan om ceramics te kopen, zodat hij NIET zoveel geld tegen een versterker moet smijten als slash.
En p90's hebben in vergelijking met andere humbuckers WEL een behoorlijk lage output (behalve in vergelijking met SOMMIGE alnico's)

Maar we wijken af. De pickups in de epi zijn idd helemaal niet slecht, zodat je geen extra kosten moet maken als je hem koopt. De humbuckers die hierop zitten zijn zeker hot genoeg voor guns te spelen.

tomswaelen
16 januari 2007, 23:03
tom, je bent een leuk ventje, echt waar, maar bij die sweet child in time, speel je de hele tijd de laatste noot fout >.<

Euh, ik ben 5 jaar ouder dan jou, dus de aanspreking "ventje" is niet echt van toepassing hoor :P

Trouwens, ik weet dat ik dat fout speel; dat is gewoon allemaal op gehoor gespeeld. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat nummer moet spelen, so all things considered...

drap
16 januari 2007, 23:09
Neen slash speelt niet met ceramic pups, maar hij haalt zijn distortion rechtstreeks uit zijn versterker. Hij heeft geen high output pup nodig, want hij heeft een rack en versterker van door de tienduizend euro's. Ik denk niet dat de topicstarter over hetzelfde kapitaal beschikt, dus raad ik hem aan om ceramics te kopen, zodat hij NIET zoveel geld tegen een versterker moet smijten als slash.
En p90's hebben in vergelijking met andere humbuckers WEL een behoorlijk lage output (behalve in vergelijking met SOMMIGE alnico's)

Ik ben het hier ook niet mee eens. Met ceramische elementen zul je een veel te dichtgesmeerd geluid krijgen. Gewoon alnico 2 of 5 kom je een stuk dichter bij het Slash geluid. En weinig gain. Tenzij je de slaggitaar stukken wil spelen, maar ik begreep dat de topicstarter expliciet het over de Slash sound had. Epi LP Standard moet op budget een aardige oplossing zijn en desnoods Seymour Duncan alnico 2 pro elementen erin, maar dan heb je het niet meer over budget.

Gitaristje 18
16 januari 2007, 23:10
Neen slash speelt niet met ceramic pups, maar hij haalt zijn distortion rechtstreeks uit zijn versterker. Hij heeft geen high output pup nodig, want hij heeft een rack en versterker van door de tienduizend euro's. Ik denk niet dat de topicstarter over hetzelfde kapitaal beschikt, dus raad ik hem aan om ceramics te kopen, zodat hij NIET zoveel geld tegen een versterker moet smijten als slash.
En p90's hebben in vergelijking met andere humbuckers WEL een behoorlijk lage output (behalve in vergelijking met SOMMIGE alnico's)

Maar we wijken af. De pickups in de epi zijn idd helemaal niet slecht, zodat je geen extra kosten moet maken als je hem koopt. De humbuckers die hierop zitten zijn zeker hot genoeg voor guns te spelen.

Je kan toch ook met een lage output pickup via een pedaaltje of via een versterker gewoon ook distortion maken. Daar heb je niet per se high output elementen voor nodig.

Slevin
16 januari 2007, 23:31
Euh, ik ben 5 jaar ouder dan jou, dus de aanspreking "ventje" is niet echt van toepassing hoor :P

Trouwens, ik weet dat ik dat fout speel; dat is gewoon allemaal op gehoor gespeeld. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat nummer moet spelen, so all things considered...

Pff, ik vond 'm mooi gedaan :P

o1251
17 januari 2007, 18:56
Misschien een beetje overbodig maar ik wil hem toch even posten:

http://www.youtube.com/watch?v=LS7wsA3DnHg&mode=related&search=

Ik vind het knap gedaan...

robert-gitarist
17 januari 2007, 19:06
Wat een gezeur zeg hier over elementen etc.
Ik heb 2 Epiphone Les Pauls(een cherryburst en een 57'er Goldtop met P90's) en die zijn prima.Sterker nog,ze bevallen me zo goed dat ik een tweede hd aangeschaft(eerst had ik een les paul namelijk).En het merk Epiphone bevalt me super,zo goed zelfs,dat ik vorige week een SG400 Cherry heb gekocht.De afwerking van Epiphone is prima.Zelfs de stemmechanieken(ik heb altijd iets te zeiken op stemmechanieken maar bij deze helemaal niet).
Enne gezeur over P90's dat die lage output hebben??hmm ik heb met die P90's net zoveel output als humbuckers.Volgens mij ligt het namelijk ook aan hoe dicht je de elementen bij de snaren hebt zitten(hoogte).
Topicstarter: Epiphone LP's zijn prima voor muziek als GnR.Maar een kleine tip: als je een nieuwe koopt,test er dan een paar want onder elkaar is er best nog wel verschil.Zo klinken sommige vrij basserig zeg maar etc.Test er dus wel meer ;) maar ik heb geen gezeur op die planken.

bert k
17 januari 2007, 20:49
@ robert-gitarist: je neemt wel erg vaak het woord 'gezeur' in de mond. Ik lees gewoon een discussie over elementen. Hou het aub een beetje vriendelijk.

Bert K, mod