PDA

View Full Version : Voorderingen met mn strat project



Lacrymosa
26 december 2002, 13:06
zoals een aantal weten ben ik bezig met een strat kopie wat op te leuken.

Ik zal zo eens in de zoveel tijd ff een wat vertellen over de voorderingen en ervaringen

Ik heb em eerst helemaal uit mekaat geschroeft, geen problee, hier, was al vaker gedaan.

Toen ben ik begonnen met schuren.....wat een #$#$#!$!# werk is dat zeg, totdat ik de schuurmachine van mn zwager kreeg, scheelde een hoop.

Toen ie helemaal kaal was ben ik em een beetje egaal gaan schuren met redelijk grof schuurpapier, toen wat lichter tot een hele fijne korrel.

Toen ben ik naar vox humana gegaan en heb ik een zooi onderdelen gekocht/besteld.
Ik heb Stemmers (in et goud) gekocht
een gouden neckplate
een zooi schroeven, de knoppen had ik al, net als de elementen.
De brug was echter een probleem......er zat een hele smalle brug op dat ding, dus als ik een bredere (normale) brug zou nemen, zouden de snaren naast mn hals gaan lopen.
Dus de brug moest besteld worden, want ze hadden em niet in het goud.

Ook gelijk sanding sealer gekocht.
Et is een sooret 2 componenten lak, die redelijk snel droogt, zodat ie niet teveel in je hout gaan trekken, waardoor je sustain verliest.
Er zit nu 1 laag van dat spul op en hij moet nu helemaal egaal worden geschuurd, zodat die laklaag er weer bijna af ligt

Dit moek ik dan nog een stuk of 3 keer herhalen en dan is ie hopelijk zo glad als het achter werk van een baby.

Verder was ik laatst naar Peer Dellen geweest, voor een Little 59 in de neck (er zit er al 1 in de brug en er zit nog een Vintage Flat in et midden)
Dus hij had em netjes voor me besteld, leveren ze bij dar GVD &%^%*&^%(&(&&) serlui een brug versie, weer een paar weken wachten dus

tot zover mijn voorderingen
als iemand op/aan merkingen, adviesen of reacties heeft, ik hoor ze graag

CheerS!!

Kjiratsiekoedel
26 december 2002, 14:12
OK

sash
26 december 2002, 14:16
Ik ben ook m'n strat aan het kaalschuren en aan het opleuken. Hoe kan ik het best die hoorntjes schuren? Dat wil namelijk niet al te best lukken.

Negative K3 fan
26 december 2002, 15:19
Gitar schuren is inderdaad kutwerk, die lak van tegenwoordig is veel te stevig. Maar veel geluk met alles.

Lacrymosa
26 december 2002, 19:49
Op 2002-12-26 14:16, schreef sash:
Ik ben ook m'n strat aan het kaalschuren en aan het opleuken. Hoe kan ik het best die hoorntjes schuren? Dat wil namelijk niet al te best lukken.


Een stokje met daar omheen een stuk schuurpapier, vastzetten met tape.

CheerS!!

Apello
27 december 2002, 13:50
Afschrapen met een stuk glas.

Lacrymosa
27 december 2002, 14:45
heb ik ook geprobeerd, wil niet zo goed werken, ben je uren bezig, en als je er eenmaal een stukje af heb, dan is et hout daaronder zo lelijk, dat je weer een uur aan het schuren ben om het weer mooi te krijgen

Ben nu trouwens bezig met het afschuren van de eerste laag sanding sealer, is mooi spul
want alles dat blijft glimmen (het is een soort glimmende lak) ligt dieper dan alles wat geschuurd wordt, zo kan je heel mooi zien waar de kuilen en hobbels zijn, en daar nog ff wat bij schuren

Ik ben van plan dit ongeveer 3 of 4 keer te doen, en dan hoop ik dat ie helemaal egaal is

Dan gaan we gronden, en dan komt er een mooi kleurtje op

Trouwens
Ik ga op de neckplate mijn Initalen en et serienummer laten graferen
ST200301100001
St: Strat
2003: Het jaar
01: de maand
10: de dag
0001: nummer 1
heheh

mijn initialen zijn PPK
dus dat ga ik in een mooie sierletter laten graferen

Tevens heeft Jay Cal (Gianno, Janno....damn, neem gewoon 1 nickname) een heel mooi logo voor mijn ontworpen voor op de headstock

CheerS!!

Dude
27 december 2002, 16:28
mijn initialen zijn PPK
dus dat ga ik in een mooie sierletter laten graferen



niet PKK ? staat wel stoer.... gnagna

JV
27 december 2002, 16:34
raad maar wat mijn initialen zijn


ik ga men strat binnenkort ook eens flink onder handen nemen. alleen gak niet kaalschuren. ik zet er gewoon een nieuwe body op (volgens mij is het schuren en fresen alleen net zo erg maargoed)

Lacrymosa
6 februari 2003, 15:50
Ey mensen, weer even een update

Ik heb em opgeschuurd met eerst 400, dan 1000, en dan met 2000, mooi glanzend

en vandaag en gister heb ik em in een kleur gespoten (metallic paars)
heel goed gelukt, op een paar putjes na dan, maar goed, nix aan te doen
(meteen ook et frontje van mn 3510 gespoten)

Morgen ga ik em aflakken (ook het frontje)
Dan polijsten

en dan even langs bij een vriend van mn met een webcam of digicam

CheerS!!

Mithrandir
6 februari 2003, 15:53
gaaf, ik ben benieuw hoe ie eruit ziet als ie klaar is, je frontje dan he, die gitaar interesseert me niet zo :razz:

Lacrymosa
6 februari 2003, 15:55
hahahaha

CheerS!!

7th heaven
9 februari 2003, 15:57
ben ook bezig met zo'n project erg leuk en leerzaam inderdaad schuren is @#$%^^&* werk veel succes er nog mee

Barret Wallace
17 april 2003, 12:06
Hey dude heb je al pics?

Swan
17 april 2003, 12:23
ik deze zomer ook mn squier onder handen nemen :grin:
1 hum en alles matzwart

Bins
17 april 2003, 15:38
Ben op het moment mijn oude hohner strat aant schilderen. Hij wordt (is al bijna) fluoriserend geel (ja, je leest het goed). Hij is echt heeeeeeeeeeel lelijk, zo lelijk dat het bijna weer mooi is :smile:
Komt zwarte hardware + slagplaat op, een BL L500 in de brug en een SD alnico II sc in de neck.
Ik hoop het volgende week ergens af te hebben, dan post ik wel wat pics.

Bassie79
18 april 2003, 21:01
Op 2002-12-26 14:16, schreef sash:
Ik ben ook m'n strat aan het kaalschuren en aan het opleuken. Hoe kan ik het best die hoorntjes schuren? Dat wil namelijk niet al te best lukken.


Kan je dat niet met een dremel doen? Heb zo'n ding thuis liggen als je m wilt lenen geef maar ff een gil dan :smile:

sash
18 april 2003, 22:21
Haha komt ie nou mee :smile: Strat is inmiddels al af, hoorntjes gewoon met opzetstukjes van dremel in gewone boormachine gedaan en dat mooi maken met de hand :wink:

In ieder geval bedankt.

Swan
18 april 2003, 22:23
sash werkt dat goed? ik wil dat ook doen maar heb geen zin om n hele dremel te kopen

sash
18 april 2003, 22:26
Nou het gaat in ieder geval best, dremel draait alleen wat sneller. Je moet wel de grofste korrel hebben want anders gaat het erg langzaam. Als het hout er dan een beetje doorkomt moet je een wat fijnere korrel nemen totdat ze kaal zijn. Niet te lang met groffe korrel schuren want het hout wordt er ERG lelijk door. Als ze helemaal kaal zijn glad maken met de hand.

Bassie79
18 april 2003, 22:26
Opzetstukjes van dremel moet je dan wel apart kopen, kan beter een gewone dremelset kopen reuze handig zo'n ding

Bassie79
18 april 2003, 22:28
Op 2003-04-18 22:21, schreef sash:
Haha komt ie nou mee :smile: Strat is inmiddels al af, hoorntjes gewoon met opzetstukjes van dremel in gewone boormachine gedaan en dat mooi maken met de hand :wink:

In ieder geval bedankt.


Zo kan t ook natuurlijk. Wel een echte hobbiest jij :smile:

Barret Wallace
18 april 2003, 22:42
Op 2003-04-18 22:26, schreef Bassie79:
Opzetstukjes van dremel moet je dan wel apart kopen, kan beter een gewone dremelset kopen reuze handig zo'n ding

hoe duur zijn ze ongeveer ?

Bassie79
18 april 2003, 22:47
weet niet, gewoon bij de plaatselijke bouwmarkt naar binnen lopen

Barret Wallace
18 april 2003, 22:49
ok dan, je bent trouwens weer volop in post-conditie he :wink:

Bassie79
18 april 2003, 22:50
Ja heb mn oude ritme weer helemaal opgepakt :smile:

JV
18 april 2003, 22:51
ik heb nog zo'n hele dremel multi+ met extra opzetstukjes gratis van de airmiles. moet je kijken hoeveel je er hebt, ken je em misschien gratis krijgen

sash
18 april 2003, 23:00
Op 2003-04-18 22:42, schreef Barret Wallace:


Op 2003-04-18 22:26, schreef Bassie79:
Opzetstukjes van dremel moet je dan wel apart kopen, kan beter een gewone dremelset kopen reuze handig zo'n ding

hoe duur zijn ze ongeveer ?


Dremel opzetstukjes ongeveer 1.50 en hele dremel set rond de 100 euro dacht ik