PDA

View Full Version : Epiphone the Dot



o1251
16 januari 2007, 19:42
Beste gitaarnetters,

Ik ben best wel geintereseerd in de Epiphone the dot.
Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn enc.
En ik wil graag wat commentaar erover. Ik heb hem al getest en ik was wel tevreden maar in die winkel kost hij 699. Is dat de normale prijs?

Alvast bedankt.

zeppo
16 januari 2007, 19:57
Gewoon even google-en en wat links aanklikken.
Ik zie m zo al staan voor 389.
En kijk ook even op HarmonyCentral voor wat reviews, en slik ze met een aardige korrel zout. Maar je krijgt wel een redelijke algemene impressie.

Hector_Tsolodimos
16 januari 2007, 20:46
Gewoon even google-en en wat links aanklikken.
Ik zie m zo al staan voor 389.
En kijk ook even op HarmonyCentral voor wat reviews, en slik ze met een aardige korrel zout. Maar je krijgt wel een redelijke algemene impressie.
volgens mij heeft hij het over een duurdere versie..

basswasp
16 januari 2007, 20:55
Misschien een Elitist Dot of een Noel Gallagher signature?

Heeft iemand weleens zo'n Elitist bespeeld? Is deze echt veel beter dan een normale Dot, of een Dot met andere elementen?



http://www.epiphone.com/elitist/hero/hdot_ch.jpg

STW
16 januari 2007, 20:55
ik heb een epi dot studio
elementen van mn epi les paul er in gezet
ik vind haar vooral heel mooi, maar niet lekker spelen
is wellicht persoonlijk, ik hou niet zo van die brede hals en de body is nogal groot

soundwise klinkt ze vrijwel hetzelfde als mijn epi les paul.. op zich wel apart, ik had meer verschil verwacht van zo'n semi-hollow
het is vooral een scheurmonster vind ik, vies funken met een randje kan er ook mee, hoge output

a.c.
16 januari 2007, 21:05
ongenuanceerd sprekend vind ik het oninspirerende gitaren. Geen vibe, geen karakter. Wellicht dat andere elementen helpen.

LP_CL
16 januari 2007, 21:13
Misschien een Elitist Dot of een Noel Gallagher signature?

Heeft iemand weleens zo'n Elitist bespeeld? Is deze echt veel beter dan een normale Dot, of een Dot met andere elementen?



http://www.epiphone.com/elitist/hero/hdot_ch.jpg
De elitist draait wel rond de 1200€, dus het zou mij verbazen moest hij het daarover hebben. Zeer goede gitaar. De gehele 'Elitist' serie is trouwens van een 'Gibsonwaardig' niveau, alleen stukken goedkoper...
Persoonlijk ben ik niet voor hollowbodies, maar deze zou ik niet weigeren als geschenk. (de elitist versie dan :satisfie: )

zeppo
16 januari 2007, 23:23
volgens mij heeft hij het over een duurdere versie..
Zou je een Elitist voor 699 kunnen krijgen??????

DarknessAwaits
16 januari 2007, 23:34
Dat lijkt me inderdaad stug. Is dat wel het geval; meteen doen.

De standaard epiphone versie's van the Dot hoor ik al langere tijd niet zulke positieve verhalen over. Maar om te kunnen oordelen moet je toch echt zelf de gitaar uitproberen. Wel is het zo dat, mijnsinziens, alle Epiphones al snel opknappen als je de stockelementen verwisseld voor de betere varianten. Maar dat is met zeer veel gitaren het geval.

Jay75
16 januari 2007, 23:34
Epiphone Sheraton is misschien ook iets voor je, die zijn weer net iets sjieker ofzo, am i right?

zeppo
16 januari 2007, 23:37
Epiphone Sheraton is misschien ook iets voor je, die zijn weer net iets sjieker ofzo, am i right?
Right, en als je toch al in de stand stond om zoveel geld uit te geven: daarvoor heb je een perfecte Sheraton met alles d'r op en d'r aan.
(ok, geen vette buizenamp natuurlijk)

basswasp
17 januari 2007, 01:08
De ideale low-budget ES335 is dus een Epiphone met nieuwe elementen?

Punt
17 januari 2007, 10:44
Ik was erg te spreken over mijn Epi ES335 in mijn geval met burstbuckers.
Ik vond de Epi Dot de beste ES335 achtige van alle merken.
Hij is uiteindelijk vervangen door een Gibson ES335 en dat is geen schande:)

episua
17 januari 2007, 11:34
Ik heb ook een Dot, prima gitaar die gewoon heel betrouwbaar is.
Probeer er wel meer uit voordat je er één koopt.
Die Dot van 699 is waarschijnlijk een limited edition dot met een gevlamt bovenblad.

o1251
17 januari 2007, 14:34
bedankt voor de reacties iig. ik ga meteen ff google.

Fender75
17 januari 2007, 16:52
Ik heb zelf een Epiphone Sheraton II, tweedehands gekocht voor 400 euri..Speelt erg lekker! En elementjes kun je altijd nog vervangen. Let wel goed op de elektronica, zoals de standenschakelaar van de elementen.

Nobler
17 januari 2007, 17:24
Ik heb enkele jaren geleden een Gibson ES335 tweedehands gekocht (was nauwlijks bespeeld en slechts enkele jaren oud). Op zich prima gitaar, maar, klinkt misschien vreemd, de Epiphone Sheraton II die ik daarvoor 8 jaar bespeeld had vind ik nog steeds qua bespeelbaarheid én geluid véél beter dan de Gibson. Ik dwing mezelf toch op de Gibson te spelen, waarom? Omdat ik gemerkt heb dat je toch aan een gitaar moet wennen, en als ik de Epi weer ga bespelen komt de Gibson nooit meer zijn koffer uit en daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Speelt ook snobisme mee moet ik eerlijk bekennen. De andere gitarist in mijn (blues) band bespeelt sinds een jaar of 4 een Epi Dot. Ik heb er ook regelmatig op gespeeld. Hij gebruikt andere dikte snaren en zo, en zijn G-snaar mechaniek ontstemt steeds (de eindelijk bestelde vervanging laat nogal op zich wachten), maar voor de rest vind ik die gitaar zeker net zo goed als mijn echte ES335. Kortom, koop alleen een Gibson als je het zonder probleem kunt betalen (er zijn mensen waarvoor een paar duizend niet veel geld is), je aangeboren snobisme dat nodig heeft óf als je écht verschil merkt met Epiphones (over snobisme gesproken), en anders koop je gewoon een Dot. Een dot van een gitaar als je het mij vraagt.

Hector_Tsolodimos
17 januari 2007, 17:40
Zou je een Elitist voor 699 kunnen krijgen??????
nee, ik heb het niet over een Elitist, die zijn nog een stuk duurder
een duurdere Dot uitvoering ofzo

Punt
17 januari 2007, 18:17
Mijn Gibson ES335 is wel een wereld van verschil met de Epi Dot die ik had.
Feel, klank, bespeelbaarheid, alles.
Dus, toch altijd ff proberen.

basswasp
18 januari 2007, 12:07
Nog een vraagje... zijn de onderlinge verschillen zo groot dat ik beter een nieuwe Dot kan kopen (en kan vergelijken) of kan ik beter tweedehands kopen voor €200 à €250?

Punt
18 januari 2007, 12:22
Nog een vraagje... zijn de onderlinge verschillen zo groot dat ik beter een nieuwe Dot kan kopen (en kan vergelijken) of kan ik beter tweedehands kopen voor €200 à €250?

Voor klank en bespeelbaarheid maakt het niets uit. Soms is ingespeeld zelfs beter.Je ziet bij een gebruikte wel sporen van gebruik, mij persoonlijk kan dat niets schelen.

Deze heb ik vorig jaar gebruikt gekocht, klinkt als een klok:

http://members.chello.nl/triekwel/Jr6.jpghttp://members.chello.nl/triekwel/Jr7.jpg
http://members.chello.nl/triekwel/Jr16.jpghttp://members.chello.nl/triekwel/Jr5.jpg

up-guitarman
18 januari 2007, 12:28
@ Punt: Hemelse gitaar man !!! Proper natuurlijke sporen !!!

Over die DOT, een vriend van me heeft er één maar die heeft een intonatieprobleempje. Als ik het opgelost krijg koop ik em wss over. Ik vind het gewoon een goeie gitaar, enkel de pickups zijn minder, maar bespeelbaarheid en looks zijn gewoon goed imo !!!

basswasp
18 januari 2007, 12:29
Mooi ding :)