PDA

View Full Version : wie van de 2



m@rijn
16 januari 2007, 18:06
Hallo,

ik heb eindelijk een keuze gemaakt tussen welke gitaar ik zal aanschaffen.
Het wordt ofwel een Ibanez of een Yamaha Pacifica. Wat denken jullie dat de beste keuze is? graag jullie mening!

Voor de Ibanez (0,5j oud) met versterker en met gitaarhoes is de prijs 300€
Voor de Yamaha Pacifica (3,5j oud) met versterker en gitaarhoes is de prijs 250€.

edit: dit zijn de links naar de foto's. ik weet niet hoe ik plaatjes moet invoegen, sorry.

Yamaha (http://users.pandora.be/marijn1/gitaar1.jpg)
Yamaha2 (http://users.pandora.be/marijn1/gitaar2.jpg)
Yamaha3 (http://users.pandora.be/marijn1/gitaar3.jpg)

Ibanez1 (http://users.pandora.be/marijn1/M4110006.JPG)
Ibanez2 (http://users.pandora.be/marijn1/M4110007.JPG)
Ibanez (http://users.pandora.be/marijn1/M4110008.JPG)

LordSpeedyShit
16 januari 2007, 18:08
Over welke Ibanez hebben we het hier? Dat lijkt me wel van belang. Verder hangt het er ook vanaf wat je ermee wil gaan spelen natuurlijk.

Brammibal
16 januari 2007, 18:13
Er zijn ook meerdere uitvoeringen van de pacifica, kan je anders gewoon de links geven?

m@rijn
16 januari 2007, 18:23
het is niet via kapaza of zo. Er zijn dus geen links. Maar hoe kan ik plaatjes op deze site zetten?

ik weet niet zo veel info meer, kzou da nog es moeten vragen.
Ik weet dat de man voor die pacifica 400€ heeft betaald en voor zijn versterker van 30W 150€.
De Ibanez heeft een versterker van 10W (niet zo veel dus...)

Beide gitaren zijn in heel goede staat en slechts enkele malen bespeeld (de pacifica is volgens hemzelf al 3 jaar niet aangeraakt en de ibanez ook slechts 3x bespeeld, voor zover ik kan geloven he)

Spitfire
16 januari 2007, 18:32
het is niet via kapaza of zo. Er zijn dus geen links. Maar hoe kan ik plaatjes op deze site zetten?

ik weet niet zo veel info meer, kzou da nog es moeten vragen.
Ik weet dat de man voor die pacafica 400€ heeft betaald en voor zijn versterker van 30W 150€.
De Ibanez heeft een versterker van 10W (niet zo veel dus...)

Beide gitaren zijn in heel goede staat en slechts enkele malen bespeeld (de pacafica is volgens hemzelf al 3 jaar niet aangeraakt en de ibanez ook slechts 3x bespeeld, voor zover ik kan geloven he)
Maar je weet toch wel wat de modellen zijn? En hetzelfde voor de versterkers.

m@rijn
16 januari 2007, 18:34
keb ondertussen de links naar de plaatjes ingevoegd.

Nickname
16 januari 2007, 18:40
Het zijn allebei gitaren van hetzelfde kaliber, maar omdat bij de yamaha een betere versterker zit, en in deze versie mooier is dan de ander (volgens mijn mening) zou ik voor de yamaha gaan. :satisfie:

Brammibal
16 januari 2007, 18:42
Ik zou voor de pacifica gaan. de vertserker moet je neit veel van voorstellen, het is goed genoeg om mee te beginnen, maar je zult er zeker weten genoieg van krijgen na een paar maanden.
Waarom ik de pacifica zou kiezen, de modellen die ik bespeeld heb vind ik lekker spelende gitaren, die zeer goed klinken, en je kan er erg veel kanten mee op.
ik heb wel eren paar keer op een ibanez gio gespeelt, en dat waren ehct ondingen, mischien was het toeval, maar dat is mijn ervaring.

m@rijn
16 januari 2007, 18:55
maakt de ouderdom van een gitaar eigenlijk veel uit?

LP_CL
16 januari 2007, 19:10
maakt de ouderdom van een gitaar eigenlijk veel uit?
Nee, maar gelijk welke gitaar je ook neemt: beiden hebben overduidelijk een setup nodig...

rammybully
16 januari 2007, 19:30
Als ik jou was ging ik voor de Pacifica, heeft een hele goed prijs/kwaliteit verhouding. Yamaha is zowieso een fantastisch merk, je krijgt echt waar voor je geld.

Wat je wel moet doe is wat afdingen, €250 is nou niet heel goedkoop. €150, zou wat aan de lage kant zijn, €200,- is zeer redelijk voor de hele set.

SUCCES!!! :strat:

m@rijn
16 januari 2007, 19:35
hij komt al van 300€, kheb der al 50 afgekregen, ik probeer mss nog beetje minder :satisfie: Ik ga dus voor de pacifica :rockon:

en nog iets: ik weet dat van Yamaha gitaren de snaren nogal vlug roesten (bij mijn maat is dat toch zo), hoeveel kost een setje snaren doorgaans?

en: wat bedoel je eigenlijk met 'setup' nodig?

LP_CL
16 januari 2007, 19:38
hij komt al van 300€, kheb der al 50 afgekregen, ik probeer mss nog beetje minder :satisfie: Ik ga dus voor de pacifica :rockon:

en nog iets: ik weet dat van Yamaha gitaren de snaren nogal vlug roesten (bij mijn maat is dat toch zo), hoeveel kost een setje snaren doorgaans?

en: wat bedoel je eigenlijk met 'setup' nodig?
Rond de 10€

Setup is waar ze alles nog eens controleren bij de gitaar en correct afstellen. Meestal leggen ze er ook nieuwe snaren op, kijken of er frets vervangen moeten worden, of de brug nog correct staat, de action nog is zoals die zou moeten, de whammy/floyd rose evenwijdig zetten, etc etc. Ze zorgen ervoor dat je gitaar weer speelt als nieuw. Prijzen vallen zeer goed mee hoor, maar tis afhankelijk van hoeveel er scheelt aan de gitaar
Bij de Yamha voorspel ik een setup van 50-70€, bij de ibanez waarschijnlijk maar 20-30€

m@rijn
16 januari 2007, 19:55
ja amai, kost da zoveel? Waar kun je dat laten doen? Waar ik woon is er ook een muziekwinkeltje waar ze (elektrische) gitaren verkopen en herstellen, zouden ze dat daar kunnen?

rammybully
16 januari 2007, 20:24
hij komt al van 300€, kheb der al 50 afgekregen, ik probeer mss nog beetje minder :satisfie: Ik ga dus voor de pacifica :rockon:

en nog iets: ik weet dat van Yamaha gitaren de snaren nogal vlug roesten (bij mijn maat is dat toch zo), hoeveel kost een setje snaren doorgaans?

en: wat bedoel je eigenlijk met 'setup' nodig?

HAHAHA snaarroest ligt niet aan de gitaar....

Dat ligt aan het soort snaren en vooral aan de zuurtegraad van je zweet.
Zorg dat je altijd met schone handen speelt en je snaren afneemt na het spelen, dat scheelt al een heel stuk.

ERNIE BALL is goed en betaalbaar, ELIXER is het best, roest bijna niet(door special coating), maar wel heel wat duurder...

HET LIGT DUS AAN HET SOORT SNAREN EN NIET AAN DE GITAAR

nog iets: gitaartje afstellen kost hooguit iest van 30-35 euro, anders word je afgezet!!! Gewoon vragen om een "afstelbeurt" bij de plaatselijke gitaar-boer
:strat:

LP_CL
16 januari 2007, 20:32
nog iets: gitaartje afstellen kost hooguit iest van 30-35 euro, anders word je afgezet!!! Gewoon vragen om een "afstelbeurt" bij de plaatselijke gitaar-boer
:strat:
Als ze hem herfretten en de hals rechten zit je er wel een stuk boven hoor...

bat
16 januari 2007, 20:33
Als ze hem herfretten en de hals rechten zit je er wel een stuk boven hoor...
Als ze hem moeten herfretten moet je aan een gitaar in deze prijsklasse niet willen beginnen... dan ben je evenveel kwijt als de gitaar heeft gekost.

m@rijn
17 januari 2007, 12:46
als ik detailfoto's van de fretten vraag, zouden jullie dan kunnen zien of de fretten nog in orde zijn?

renier
17 januari 2007, 13:13
de yamaha. betere gitaar, betere versterker.

Gitaristje 18
17 januari 2007, 14:13
Ja dat kan je wel zien met foto's of de frets nog in orde zijn. Maar ik ga ervanuit dat ze nog wel goed zijn. Vooral als er niet zoveel op gespeeld is.
Ik heb een gitaar van 15 jaar oud en zijn frets zijn nog prima, en daar is best vaak op gepeeld door de vorige eigenaar.
Maar goed, je kan altijd het zekere van het onzekere nemen natuurlijk.
Daarnaast van de vraag over of het uitmaakt of een gitaar ouder is. Kijk ook een gitaar slijt, maar niet enorm snel. Het is zelfs zo dat het geluid van een gitaar beter wordt naarmate het aantal speeluren stijgt. Dat heeft met het hout te maken. Dan gaat ie steeds beter klinken. Dus misschien is het dan zelfs beter als je een gitaar koopt waar regelmatig op gespeeld is dan een gitaar die de hele tijd heeft stil gestaan. Beetje hetzelfde als met een auto.

En over dat afstellen. Dat is best wel goed om te doen. Dan speelt ie daarna veel lekkerder en soepeler. Ik betaal er zelf 40 euro voor bij de gitaarbouwer bij wie ik het laat doen. En dan stopt ie er best veel tijd en aandacht in. Dus dat is allemaal prima. Ik raad je wel aan het afstellen gewoon te laten doen door iemand die er echt tijd in stopt en alle facetten van het afstellen aandacht geeft ipv iemand die ff een draai aan de halspen geeft, een kwartiertje wacht en dan zegt dat het nu wel goed is.

Mooie gitaar trouwens die Yamaha ;)

m@rijn
17 januari 2007, 15:08
ok, bedankt allemaal voor de vele reacties, ik heb definitief besloten om de Yamaha te kiezen en laat hem dan even bijstellen :)

Als er nog vragen of opmerkingen of toevoegingen zijn, mag je die altijd posten ;)

almarvk
17 januari 2007, 15:12
Ik vind de prijzen die je in je openingspost noemde wel ontzettend veel geld voor deze gitaren...Of ligt dat weer aan mij??

m@rijn
17 januari 2007, 15:52
250 voor Yamaha + zak + versterker vind ik niet zo overdreven. Ik probeer er nog wat af te krijgn, maar als dat niet lukt betaal ik 250. Vinden de anderen dat te veel?

almarvk
17 januari 2007, 15:58
Ik zou er nog geen 150 euro voor neerleggen...

Gitaristje 18
17 januari 2007, 16:11
Ik vind 250 euro prima hoor. Je krijgt dan best een hoop voor dat geld.

m@rijn
17 januari 2007, 18:41
nog geen 150? je bluft? de man heeft voor de gitaar alleen al 400 neergeteld en voor de versterker 150. 550 in het totaal dus, ik vind 250 dan wel nog een goede prijs aangezien de gitaar in een goede staat is en weinig bespeeld is.

Gitaristje 18
17 januari 2007, 18:49
Ja joh 250 euro is gewoon prima. Maar goed, voor nog minder geld is altijd beter.;) Dus moet je maar ff kijken of je er nog wat vanaf kan halen;)
Maar die Yamaha is in de 3,5 jaar dus nauwelijks bespeeld? Kijk als dat zo is hoef je je ook niet druk te maken om de frets. Want die zullen dan echt niet versleten zijn.

o1251
17 januari 2007, 18:49
Heb je opgezocht of dat de verkoops prijs is? want het kan natuurlijk ook een verkoopspraatje zijn. Ik weet niet hoeveel het zetje in de winkel kost maar ik vind het een redelijke deal.

(het is trouwens welke van de 2)

stefke_m
17 januari 2007, 18:49
In nieuwstaat heeft deze man er 400 euro voor neergeteld. Een 30 Watt amp kost zo veel niet, afhankelijk van het model is 150 euro zelfs nog erg veel, want het gaat dan sowieso om een analoog ampje, wat door velen hier op het forum aanzien wordt als een oefenversterker. Ik zou voor de Yamaha Pacifica gaan, de meeste ervan zijn leuke modellen (strat, tele, ...). Maar ding mooi af, 250 euro voor het geheel is een geweldig prijsje. Ben je ook prijzen gaan vergelijken met nieuwe gitaren/amps?

m@rijn
20 januari 2007, 14:44
nou, een nieuwe pacifica kost van 150-700€ (heel uiteenlopend dus), aangezien hij er 400 voor heeft betaald zal het wel geen brol zijn, ik vraag toch zijn factuur of aankoopbewijs, dus liegen kan/zal hij niet doen ;).
Die versterker zal wel niet zo goed zijn, maar kheb hier thuis nog een 15W versterktje van Yamaha staan voor mijne semi-akoustische gitaar en dat versterktje is nou ook niet zo slecht ;)

Dribbel_
20 januari 2007, 19:59
Die ibanez komt als ik me niet vergis uit een starterspakket van de Feedback
Die gitaar + kabel+ hoes + 10 watt versterker voor 200 euro nieuw
Als hij die is word je afgezet :')

TRC
21 januari 2007, 12:27
Jep, dat is 'm maar als pakket met versterkertje kost hij 250 €
(Ik heb de gitaar een jaar geleden los voor die prijs gekocht :sneaky: )

AART
21 januari 2007, 12:51
Die Ibanez is de GRX 70.

300 is zware afzetterij.

150 voor de gitaar + 25 voor de amp maakt 175.
Dat is de waarde van die ibbi.

Die prijzen die de verkopers er zogenaamd voor betaald hebben zijn vaak schromelijk overdreven.

Die yamaha is nieuw een euro of 250.
Die Yamaha + Samick brol zijn 200 waard.

AART
21 januari 2007, 12:52
Jep, dat is 'm maar als pakket met versterkertje kost hij 250 €
(Ik heb de gitaar een jaar geleden los voor die prijs gekocht :sneaky: )

Haha, dat had ik ook met mijn gsa.
Los gekocht voor 290 in onwetendheid van de feedback.

Jaar later staat ie in feedback krant voor 229 incl versterker....

m@rijn
21 januari 2007, 19:07
maar die samick, is dat echt hele grote brol? Kheb hier thuis een klein Yamaha-versterktje van 15W staan. Wat zouden jullie doen? ik heb geen ervaring met Samick. Is het echt brol dat rammelt en zo? of...?

Dankje om me te waarschuwen voor de afzetterij van de Ibanez trouwens :)

m@rijn
23 januari 2007, 17:06
ik weet eindelijk het exacte model. Het zou gaan om een Pacifica 112XJ. Nou heb ik wat prijzen opgezocht, maar die liggen onder die 400€ die hij me aangaf. (ongeveer 250 zie ik) Heb ik de foute site vast of is die gitaar echt maar 250 waard?

dankje