PDA

View Full Version : Fender Starcaster



p604p603
16 januari 2007, 16:28
Wie heeft een Fender Starcaster uit 70 jaren. Ik zoek al een tijdje een Fender Starcaster maar heb de pech dat ik er nog nooit één hebt kunnen kopen. Wil ook graag weten hoe de Starcaster speelt ten opzichte van vergelijkbare gitaren. Een Starcaster is net zoals de Fender Coronado eigenlijk geen Fender gitaar.

Luke-wannabe
16 januari 2007, 17:08
Volgens mij niemand hier, maar Starcasters zijn ook zeldzame gitaren!

Ritch
16 januari 2007, 17:16
Je hebt het meeste kan op ebay denk ik, maar er zijn ook andere vintage shops waar je ff kunt navragen... Dit is een leuke: www.guitars.com, en www.vintage-guitars.se, dis een Zweedse winkel. Een kennis van mij heeft daar zijn '64 Jag gekocht. Sweeeet!8-)

Hendrix
16 januari 2007, 17:17
Eigenlijk zou Squier het Starcaster model weer moeten uitbrengen, netals wat ze nu doen met de Espirit...
Ik zou er zeker een kopen!

up-guitarman
16 januari 2007, 17:33
www.vintage-guitars.se, dis een Zweedse winkel. Een kennis van mij heeft daar zijn '64 Jag gekocht. Sweeeet!8-)

Hoe zijn de ervaringen met die shop ???

Ritch
16 januari 2007, 19:18
Hoe zijn de ervaringen met die shop ???

Die kennis had een vriendin in Zweden, dus is hij zelf bij die winkel langsgegaan. (Iig geen verzending, dus daar kan ik niets over zeggen) Die lui weten wel waar ze het over hebben, als je hun lijst van verkochte spullen bekijkt zitten er wel de echte oudjes tussen.

p604p603
20 januari 2007, 17:07
Heb een Fender Starcaster uit 1975 aangeboden gekregen zonder slagplaat. Is 2.000 euro een redelijke prijs voor een originele Fender starcaster zonder slagplaat.

FruscianteFan
20 januari 2007, 18:15
Werden ze dan met slagplaat geleverd?

Luke-wannabe
20 januari 2007, 18:34
Ik zou t doen man!
Is gewoon een vet zeldzame gitaar en als je het geld kan missen...!

p604p603
20 januari 2007, 23:30
Wie weet wat een starcaster waard is uit 1975. Ze werden met een slagplaat geleverd. Op g-base staat er 1 te koop en ook op de Fender site zit er een slapgplaat op

Lucluc
21 januari 2007, 00:45
Jij hebt toch zo'n handelsprijzen boek? Starcaster staat er vast wel in. En waarom is het volgens jou geen (echte) Fender?

p604p603
21 januari 2007, 07:58
Een boek is maar een boek. Ze worden zo weinig aangeboden dat je dan niet goed weet wat voor Nederland een reeele pris is.

Het is geen echte Fender omdat de Starcaster net zoals de Coronado geen typische Fender is. Fender is beroemd geworden door Solid body. Er zijn ook niet zoveel mensen die de starcaster en coronado kennen. Als Fender nu de Starcaster opnieuw zou uitbrengen zou de gitaar denk ik wel lopen. Is er nu een betere tijd voor

Lucluc
21 januari 2007, 10:08
Als ze echt zo zeldzaam zijn, dan is het maar wat de 'gek' ervoor geeft. Coronado's zijn ook best zeldzaam. Die mogen denk ik tussen de 1000-1500 euro kosten, afhankelijk of het een wildwood is of niet. Best leuke gitaren overigens. Is het design niet van iemand die bij Rickenbacker heeft gewerkt?

Hector_Tsolodimos
21 januari 2007, 11:04
Je hebt het meeste kan op ebay denk ik, maar er zijn ook andere vintage shops waar je ff kunt navragen... Dit is een leuke: www.guitars.com, en www.vintage-guitars.se, dis een Zweedse winkel. Een kennis van mij heeft daar zijn '64 Jag gekocht. Sweeeet!8-)
purple guitars, in Nederland, ook goed

Dude
21 januari 2007, 11:13
2000 euro is een hoop geld..... vind ik... maar je ziet wat je andere gitaren kosten john, ga er van uit dat dit een zeldzame gitaar is en meer waard wordt. Nadeel is wel dat die niet compleet is he ? dus sja....

lastige keuze... maar bedenk ook de reden dat je gitaren koopt, volgens mij wil jij gewoon op korte termijn een leuke vintage fender collectie hebben.. voor de heb, en niet voor evt latere verkoop. Dus resume.. kan je het geld missen ? ja ?? mooi... kopen dan ! en probeer dr wat af te lullen ivm missende slagplaat !

Dude
21 januari 2007, 11:16
http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Starcaster

Starcasters are still rare, but are worth less than some other semi-hollow guitars to collectors because of their unpopularity—although prices have been rising since the 1990s.

p604p603
21 januari 2007, 21:16
Heb de Starcaster vandaag gekocht tegen een redelijke prijs. Ben vandaag een heel gelukkig mens met een zeldzame Starcaster. Is een goede investering en een pensioensuitbreiding over een jaar of 20. Deze Starcaster was in 1976 de duurste Fender en kostte toen 2.670 gulden. Ik laat mijn gitaarafsteller een slagplaat namaken. Hij is heel goed! Als iemand ooit een originele weet hoor ik het graag?