PDA

View Full Version : Dunlop Hendrix Fuzz Face & Hendrix Octavio!!!



DiscoFreq
16 januari 2007, 14:27
Dunlop Introduces The Jimi Hendrix Fuzz Face
http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Dunlop/PR/Fuzz-Face.html

Dunlop Introduces The Authentic Analog Jimi Hendrix Octavio
http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Dunlop/PR/Hendrix-Octavio.html

zoon van Piet
16 januari 2007, 15:22
een lichte terughoudendheid lijkt op zijn plaats...
Want het is immers Dunflop en de aard van de Fuzzface maakt dat die krengen nogal temperamentvol/wisselvallig/uniek/onvoorspelbaar/verschillend van geluid zijn ( doorhalen wat niet van toepassing is). In ieder geval een apparaat dat zich niet leent voor massaproductie...
Bovendien deed Dunflop al een eerder een Jimi hendrix fuzz, die nergens naar klonk.

Die octavio ziet er wel hetzelfde uit als op ouwe hendrixfoto's... maar hoe de binnenkant daarvan is? Roger Mayer zal vloeken!

DiscoFreq
16 januari 2007, 16:07
een lichte terughoudendheid lijkt op zijn plaats...
Want het is immers Dunflop en de aard van de Fuzzface maakt dat die krengen nogal temperamentvol/wisselvallig/uniek/onvoorspelbaar/verschillend van geluid zijn ( doorhalen wat niet van toepassing is). In ieder geval een apparaat dat zich niet leent voor massaproductie...
Bovendien deed Dunflop al een eerder een Jimi hendrix fuzz, die nergens naar klonk.

Die octavio ziet er wel hetzelfde uit als op ouwe hendrixfoto's... maar hoe de binnenkant daarvan is? Roger Mayer zal vloeken!
Ja, maar die kerel van Way Huge is van Line 6 naar Dunlop gegaan en zou achter de recente pedalen zitten (waaronder ook de MXR Distortion III)

edit: vroeg me ook al af wat RM er van zou denken... (of krijgt die ook iets?)

zoon van Piet
16 januari 2007, 16:49
Zit Jeorge Tripps Bij Dunlop? Dat gaat de goede kant op. Maar Tripps is op zijn best als ie eigenzinnige nieuwe dingen maken kan. Dit zijn pogingen tot reissues. Wel dapper van D om te kiezen voor een FF met BC108 ipv weer een met germaniums...

Roger Mayer wordt niet genoemd in de octavio-advertentie. Dat lijkt me reden om aan te nemen dat hij ook niet betaald krijgt...

DiscoFreq
16 januari 2007, 16:59
Zit Jeorge Tripps Bij Dunlop? Dat gaat de goede kant op. Maar Tripps is op zijn best als ie eigenzinnige nieuwe dingen maken kan. Dit zijn pogingen tot reissues. Wel dapper van D om te kiezen voor een FF met BC108 ipv weer een met germaniums...
De meeste Way Huge pedalen zijn ook reissues met wat tweaks hoor...


Roger Mayer wordt niet genoemd in de octavio-advertentie. Dat lijkt me reden om aan te nemen dat hij ook niet betaald krijgt...
Kans is groot ja...

henkr
16 januari 2007, 17:21
Dunlop Introduces The Authentic Analog Jimi Hendrix Octavio
http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Dunlop/PR/Hendrix-Octavio.html

Grappig. Zelfde case als de Maestro Fuzz Tone uit de 60's..

DREAMMACHINE
16 januari 2007, 17:57
die octavio is erg interessant idd, die fuzz face lijkt met niet echt veel toevoegen aan de al zeer grote hoeveelheid fuzzes op de markt....

Hendrix
16 januari 2007, 19:03
Bovendien deed Dunflop al een eerder een Jimi hendrix fuzz, die nergens naar klonk.

Ik heb toevallig die ouwe zwarte JH-2 en ik heb al heel wat verschillende transistoren en condensatoren geprobeerd, maar ik krijg er nog steeds geen lekkere Hendrix-sound uit. Dus dat kan ik beamen.

DiscoFreq
16 januari 2007, 19:17
Grappig. Zelfde case als de Maestro Fuzz Tone uit de 60's..
De originele Octavio zat ook in zo'n kastje, en nog een aantal oude fuzzen, waarschijnlijk is dat een standaard bakje voor electronica uit die tijd.

Foto'tje van de originele Octavio:
http://filters.muziq.be/model/rogermayer/octavia
(zou hem nu beter op aparte pagina zetten...)

Speeddemon
16 januari 2007, 19:55
Zit Jeorge Tripps Bij Dunlop? Dat gaat de goede kant op. Maar Tripps is op zijn best als ie eigenzinnige nieuwe dingen maken kan. Dit zijn pogingen tot reissues. Wel dapper van D om te kiezen voor een FF met BC108 ipv weer een met germaniums...

Roger Mayer wordt niet genoemd in de octavio-advertentie. Dat lijkt me reden om aan te nemen dat hij ook niet betaald krijgt...
BC108 zegt op zich weinig.
't is de A, B of C toevoeging die ze kan maken of breken.
de A variant heeft de minste gain, maar klinkt 't schelst. De C heeft de meeste gain en kan tot oscillatie leiden (bij hFE's boven de 350-400). Dat moet je dan weer afvlakken met een condensatortje.