PDA

View Full Version : Ik heb geluk gehad..



glacius
16 januari 2007, 11:28
zondag toen ik met mijn gitaar op mijn rug fietste brak de riem van mijn gitaartas, gezien er nog maar 1 op zat zag ik mijn gitaar op de straat kletteren ..

gelukkig is het een dikke tas en is mijn epiphone les paul die mij heel dierbaar is onbeschadigd er vanaf gekomen..

ik heb dus geluk gehad,.. tijd voor een nieuwe tas ;)

almarvk
16 januari 2007, 11:35
Dat valt onder de nachtmerrie van een gitarist...

Ik heb gehad met m'n laptoptas. Die kon ik nog net opvangen.


Laat je trouwens je Marshall meuk e.d. in de oefenruimte staan?

Kim Wilson
16 januari 2007, 11:37
Poeh, dan heb je zeker geluk gehad! Wat ben je weer een mazzelaar! :)

Zie hier ook direct het belang van een goeie tas.

glacius
16 januari 2007, 12:04
Laat je trouwens je Marshall meuk e.d. in de oefenruimte staan?

ja, maar in een kast, niemand zal daar elkaars spullen gebruiken..

word streng gecontroleerd en als het gebeurd word die band die zich daaraan vuil maakt gelijk eruit gegooid

LaurentB
16 januari 2007, 12:06
Poeh, dan heb je zeker geluk gehad! Wat ben je weer een mazzelaar! :)

Zie hier ook direct het belang van een goeie tas.

Daarom heb ik ook flightcases voor al mijn gitaren. Ik zie de laatste jaren veel vaker die tassen ipv koffers, trouwens. Is goedkoper, natuurlijk.

Ik fietste afgelopen zomer ergens naartoe met mijn gitaar (auto was in reparatie) en knalde op zeker moment met die koffer tegen een paaltje. Als ik een hoes had gehad had de hals van de gitaar er afgelegen...

Kim Wilson
16 januari 2007, 12:09
Ja, ik heb ook een koffer om mijn gitaar. Maar als ik er elke week mee zou moeten fietsen, denk ik dat ik een hele dikke tas zou kopen. Je moet er natuurlijk ook niet mee tegen een paal op fietsen. :D

vulvasonic
16 januari 2007, 12:11
Daarom heb ik ook flightcases voor al mijn gitaren. Ik zie de laatste jaren veel vaker die tassen ipv koffers, trouwens. Is goedkoper, natuurlijk.

Ik fietste afgelopen zomer ergens naartoe met mijn gitaar (auto was in reparatie) en knalde op zeker moment met die koffer tegen een paaltje. Als ik een hoes had gehad had de hals van de gitaar er afgelegen...

Dat is nog maar de vraag. Hout vangt de klap zelf op en buigt mee. In een tas krijgt een gitaar de ruimte om dit te doen. Je wilt niet weten hoeveel Gibson nekjes zijn gebroken IN de koffer, na een klap!

almarvk
16 januari 2007, 12:22
ja, maar in een kast, niemand zal daar elkaars spullen gebruiken..

word streng gecontroleerd en als het gebeurd word die band die zich daaraan vuil maakt gelijk eruit gegooid

Kan je daar je Epi ook niet in stallen? Scheelt weer een hoop gesleep en gezeur met je spullen.

Chrizzz
16 januari 2007, 12:22
Pff gelukkig voor jou inderdaad! Ik heb het ook eens gehad, dat een de banden van mijn gitaartas het begaf, gelukkig bleef mijn gitaar toen net aan mijn fiets/andere band hangen... Ik heb nu zo'n dikke vette Rockbag, daar zit mijn Bullseye wel veilig :chicken:

Luke-wannabe
16 januari 2007, 12:31
Daarom heb ik ook flightcases voor al mijn gitaren. Ik zie de laatste jaren veel vaker die tassen ipv koffers, trouwens. Is goedkoper, natuurlijk.

Ik fietste afgelopen zomer ergens naartoe met mijn gitaar (auto was in reparatie) en knalde op zeker moment met die koffer tegen een paaltje. Als ik een hoes had gehad had de hals van de gitaar er afgelegen...
Daarbij komt dat een koffer veel onhandiger is, dus met een tas bots je er niet tegen aan.

Hector_Tsolodimos
16 januari 2007, 12:40
zondag toen ik met mijn gitaar op mijn rug fietste brak de riem van mijn gitaartas, gezien er nog maar 1 op zat zag ik mijn gitaar op de straat kletteren ..

gelukkig is het een dikke tas en is mijn epiphone les paul die mij heel dierbaar is onbeschadigd er vanaf gekomen..

ik heb dus geluk gehad,.. tijd voor een nieuwe tas ;)
je moet ook TEN ALLE TIJDEN een goede gitaartas hebben, met 2 van die riem-banden!

AgileGhost
16 januari 2007, 12:47
Eigenlijk doorstaat alleen tribal planet (en heel misschien ritter) een dergelijke test. Die dingen zijn superdik.

heavy-metal-thunder
16 januari 2007, 12:48
Dat is nog maar de vraag. Hout vangt de klap zelf op en buigt mee. In een tas krijgt een gitaar de ruimte om dit te doen. Je wilt niet weten hoeveel Gibson nekjes zijn gebroken IN de koffer, na een klap!

Mijn Les Paul transporteer ik ook meestal in een Gibson gig bag (zijn wel héél serieuze exemplaren) en ik denk echt dat de gitaar hier even veilig in zit. Tenzij er iets zou op vallen. Dan lijkt de case me beter beschermend.

Jay75
16 januari 2007, 13:40
Hey Glacius,

Heb je je SG-Z verkocht??

rammybully
16 januari 2007, 13:59
Daarom heb ik ook flightcases voor al mijn gitaren. Ik zie de laatste jaren veel vaker die tassen ipv koffers, trouwens. Is goedkoper, natuurlijk.

Ik fietste afgelopen zomer ergens naartoe met mijn gitaar (auto was in reparatie) en knalde op zeker moment met die koffer tegen een paaltje. Als ik een hoes had gehad had de hals van de gitaar er afgelegen...

Nou een koffer beschermt ook niet alles hoor....

Na een optreden van de zomer reed ik de stad uit. Op een ging bij het optrekken bij 1 van verkeerslichten de achterklep open!!!
Ik had alles er behoorlijk ingegooit en zag een case, met daarin 1 van mijn lievelingetjes (TELE USA), zo gaan schuiven.
In gedachten zag ik het voor me.... Tele midden op het kruispunt....rats,boem,blats,krak... allemaal auto's er overheen!!!

Gelukkig ging het net goed, ik ben stapvoets het kruispunt overgereden en naar de kant gegaan.. klep GOED dichtgedaan en op slotgedraaid...
ECHT!! MIJN HART ZAT IN MN KEEL!!
:strat:

Slevin
16 januari 2007, 14:30
Dat valt onder de nachtmerrie van een gitarist...

Ik heb gehad met m'n laptoptas. Die kon ik nog net opvangen.


Laat je trouwens je Marshall meuk e.d. in de oefenruimte staan?

Ook 2x gehad met m'n laptoptas inderdaad, alle 2x niet kunnen opvangen. Gelukkig ligt alleen het frontje van m'n dvd speler er af :angry:

SBloke
16 januari 2007, 14:40
Eigenlijk doorstaat alleen tribal planet (en heel misschien ritter) een dergelijke test. Die dingen zijn superdik.


Tribal planet, leuke tassen... alleen zo ontiegelijk lomp, ik heb de "chieftain" .. voor dreadnaughtmodellen..Tas weegt zowat even veel als een flightcase. Maar heeft igg wel schouderbanden. Is alweer een ouder model, toendertijd de "dikste"

Gigbags zijn nooit echt mooi en zelden zo stevig als een koffer, ik gebruik danook liever een koffer voor m'n accoustische speeltje.

glacius
16 januari 2007, 14:43
Kan je daar je Epi ook niet in stallen? Scheelt weer een hoop gesleep en gezeur met je spullen.

gitaren gaan gewoon mee ..

glacius
16 januari 2007, 14:44
Hey Glacius,

Heb je je SG-Z verkocht??

ja allang, ga me niet vertellen dat je nu opeens weer intresse hebt ..

almarvk
16 januari 2007, 14:45
gitaren gaan gewoon mee ..

Tjah, dan heb je gewoon een degelijke gitaartas nodig. Maar ik kon het me voorstellen dat je zo'n gitaar in het opslag hok achterlaat. Opzich ook erg makkelijk :)

glacius
16 januari 2007, 14:47
Tjah, dan heb je gewoon een degelijke gitaartas nodig. Maar ik kon het me voorstellen dat je zo'n gitaar in het opslag hok achterlaat. Opzich ook erg makkelijk :)


de nieuwe ta sstond al in de planning, helaas ben ik er telaat mee ..

BLOK182
16 januari 2007, 14:47
Mijn Les Paul transporteer ik ook meestal in een Gibson gig bag (zijn wel héél serieuze exemplaren) en ik denk echt dat de gitaar hier even veilig in zit. Tenzij er iets zou op vallen. Dan lijkt de case me beter beschermend.
Die Gibson-gigbags zijn erg relaxt! Gebruik ze zelf ook veel. En daarnaast flightcases. Binnenkort nog ff een hoes laten maken voor mijn Budda 2x12", anders is die straks ook vertieft!

glacius
16 januari 2007, 14:48
Die Gibson-gigbags zijn erg relaxt! Gebruik ze zelf ook veel. En daarnaast flightcases. Binnenkort nog ff een hoes laten maken voor mijn Budda 2x12", anders is die straks ook vertieft!

ik wil van die rockbags voor mijn jcm slash 4x12 .. anders is die strax ook vertieft

chennie
16 januari 2007, 15:25
ik heb heel erg geluk gehad ....

wil ik de strap opdoen op mn gitaar, slipt die door het oogje heen gitaar flikkert op de grond. Gelukkig plat op de rug, alles heel. Maar toen was het verbazend stil in de oeferuimte....

ventje
16 januari 2007, 16:22
oei!

daar hebben we strap locks voor

up-guitarman
16 januari 2007, 16:47
Ooit omver gereden met mijn gitaar in een gigbag op mijn rug.
Resultaat: Barstje in de body, kheb het jammer genoeg pas achteraf gezien ...

Jay75
16 januari 2007, 17:02
ja allang, ga me niet vertellen dat je nu opeens weer intresse hebt ..


Neej man!
hehe, moest een witte zijn!

LaurentB
16 januari 2007, 17:13
Nou een koffer beschermt ook niet alles hoor....

Na een optreden van de zomer reed ik de stad uit. Op een ging bij het optrekken bij 1 van verkeerslichten de achterklep open!!!
Ik had alles er behoorlijk ingegooit en zag een case, met daarin 1 van mijn lievelingetjes (TELE USA), zo gaan schuiven.
In gedachten zag ik het voor me.... Tele midden op het kruispunt....rats,boem,blats,krak... allemaal auto's er overheen!!!

Gelukkig ging het net goed, ik ben stapvoets het kruispunt overgereden en naar de kant gegaan.. klep GOED dichtgedaan en op slotgedraaid...
ECHT!! MIJN HART ZAT IN MN KEEL!!
:strat:

Oei, dat is schrikken ja!

Ik moet ineens aan een ander verhaal denken: ooit op vakantie hadden we een goedkope gitaar in een koffer op het imperiaal van de auto gebonden. Op zeker moment woei het hele imperiaal eraf, maar de gitaar was nog heel...

B-Sure
16 januari 2007, 17:52
Ik heb twee keer zoiets meegemaakt.
gelukkig niet met mijn electricals. even afkloppen op een ongelakte gitaar!
Ik ben een keer op een bospad met de racefiets over de kop gegaan (tak in het voorwiel)
mijn omgebouwde spanjool met stalen snaren zat in mijn rugzak, en brak na
een 360 graden salto mooi de val. body helemaal plat! geen pijn aan mijn rug,maar wel aan mijn hart, overigens heb ik deze gitaar weer opgelapt,maar is 2 jaar later op vakantie doelbewust op mijn kampvuur beland. de lol was er af :angry:
het andere voorval was veel gelukkiger.
ik rijd met de motor naar huis met mijn andere spanjool met nylon snaren
ik had geen tas bij me,maar aleen de riem om mijn nek geslagen.
het viel me al op dat hij boven de 80 km zin in luchtvaart begon te krijgen.
na nog 6 km was ik bijna thuis,maar er waren wegwerkzaamheden,ik had geen behoefte in een ommetje, dus door het zand.
ik had het niet eens gemerkt,maar de gitaar hing er na de zandbak niet meer aan.
terug gereden, en daar lag ze in een zacht bedje van witzand
Er zat nog geen schrammetje op:)
die zandbak was ongeveer 30 meter lang, wat een geluk op een stuk
van 8 km provinciale weg.

glacius
16 januari 2007, 20:00
Neej man!
hehe, moest een witte zijn!


ik ben hem momenteel aan het refinnishen voor die klant ;) hij heeft al betaald ..

Jay75
16 januari 2007, 20:37
ik ben hem momenteel aan het refinnishen voor die klant ;) hij heeft al betaald ..

Maak wat foto's dan!! Ik ben wel benieuwd hoe íe is geworden dan!

:)