PDA

View Full Version : Gretsch Rancher (JR)



Swoon
16 januari 2007, 11:17
Hey,

Ik ben op zoek naar een goed versterkbare akoestisch gitaar om live mee te nemen. Ik heb een parlor gitaar van fender met een B-Band elementje maar deze heeft iets te weinig laag en fluit als gek.)

Ik had mijn oog nu laten vallen op de recente ranchers van Gretsch (De koreaanse wel te verstaan.) Deze komen met een Fishman Preamp en ik vind ze wel mooi. (Valt ook binnen het budget, ik zie ze nieuw voor net iets minder dan 600 Euro)

Heeft iemand ervaringen met deze gitaren? Ik vind ze blijkbaar niet in (Belgische) winkels terug om eens te testen.

Als er iemand alternatieven heeft... kom maar op :)

Alvast bedankt,

Stefan

Eko
16 januari 2007, 17:17
Ligt wel heel erg aan je budget. Ik heb een ColeClark Fatlady 1AC. Een beest op het podium, maar daar zijn ze ook voor gebouwd. Ze kosten alleen wel wat. 1250+ voor een gitaar is niet voor iedereen.
Een optie zou kunnen zijn om te kijken naar een Yamaha APX. Die zijn er in een paar uitvoeringen. Niet om acoustisch mee te spelen, maar versterkt zeer goed te doen.
Kijk anders eens naar een rubberdop voor je soundhole ( Feedbackbuster). Stopt het rondzingen. De Gretschen zijn prachtige gitaren. Alleen heb ze niet allemaal een rond klankgat, zodat een feedbackbuster geen optie is.