PDA

View Full Version : Rack update en rewiring! Fotootjes!



LordRiffenstein
16 januari 2007, 09:52
Dankzij een goeie Italian connection, heb ik begin december een DMC System Mix + kunnen scoren voor een goeie prijs. Zocht al een tijdje naar eentje maar ze zijn of te duur of zonder de 220v adaptor.

SM+ nu dus in mijn rack geplaatst, vervangt daar de System Mix. Verder gebruik ik de SM+ voor zijn VCA, feed thrus en ga ik de Direct Out gebruiken om de in-ears van onze zanger aan te sturen. Hij moet maar tevrededen zijn met die sound in zijn oren :cooler:

Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de boel op te kuisen en heb de meeste Mogami 2524 in het rack vervangen door dunnere Mogami. Heb ook mijn SKB pedalshelf vervangen door een Penn-clone en die dus ook helemaal rewired.

Ben super tevreden van het resultaat, geen brom of click en klinkt als een tiet!

Laatste plannen voor het rack zijn een interface van PL, enkele aansluitingen voor 220v in en uit maar ook enkele 9vAC zodat die adaptors nog weg kunnen.

Nu nog een poetsvrouw om het stof af te nemen!!

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack-front.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Shelf.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack-back1.jpg

Jimi Hendrix
16 januari 2007, 09:58
Netjes hoor! Is't nog een beetje te tillen?

Harm
16 januari 2007, 09:59
Mooi rackje Yoeri! Ziet er lekker compact uit!

Harm

LordRiffenstein
16 januari 2007, 11:18
Netjes hoor! Is't nog een beetje te tillen?

Thanks, tillen lukt nog net!

MSNL
16 januari 2007, 11:30
Hoi Yoerie,

Wat ga je doen met de overgebleven System Mix?

Msnl

LordRiffenstein
16 januari 2007, 11:33
Hoi Yoerie,

Wat ga je doen met de overgebleven System Mix?

Msnl

Die is al verkocht, ik had onmiddellijk 3-4 kopers :soul:

LostHighway
16 januari 2007, 11:35
Superstrak!

boss
16 januari 2007, 19:11
Mooi hoor Yoeri!

Vraagje over die pedal-shelf, ik heb dezelfde in mijn 6HE rackje.
Tweedehands gekocht, en ik vroeg me af of er bij jou een soort van lock op zit tegen het ongewenst uitglijden?
Ik kan me voorstellen dat je een dergelijk formaat rack netjes rechtop vervoerd, maar bij mijn 6HE is dat niet altijd het geval.
Waardoor de shelf dus nog al eens naar buiten komt (zit wel een deksel voor, maar toch).

En euh.... nu je toch bezig bent... Je was toch ook je pedalboard aan het reorganiseren? Misschien die foto er ook maar bij? ;)

morris
16 januari 2007, 20:14
Nice man!
Heb je daar nou een midi interace in de achterkant zitten?

Morris

LordRiffenstein
17 januari 2007, 07:50
Mooi hoor Yoeri!

Vraagje over die pedal-shelf, ik heb dezelfde in mijn 6HE rackje.
Tweedehands gekocht, en ik vroeg me af of er bij jou een soort van lock op zit tegen het ongewenst uitglijden?
Ik kan me voorstellen dat je een dergelijk formaat rack netjes rechtop vervoerd, maar bij mijn 6HE is dat niet altijd het geval.
Waardoor de shelf dus nog al eens naar buiten komt (zit wel een deksel voor, maar toch).

En euh.... nu je toch bezig bent... Je was toch ook je pedalboard aan het reorganiseren? Misschien die foto er ook maar bij? ;)

Die shelf heeft inderdaad een soort van lock, maar heb gisteren gemerkt (eerste vervoer) dat die toch de boel niet kan tegenhouden en de shelf valt dus ook nr voor. Ga me nog even een oplossing verzinnen hiervoor, waarschijnlijk een metalen plaatje monteren op de rackrail waarmee ik de shelf kan locken.

Board is momenteel nog hetzelfde: All Access, Silvermachine wah, EB, Strobostomp en a/b-switch.

LordRiffenstein
17 januari 2007, 07:51
Nice man!
Heb je daar nou een midi interace in de achterkant zitten?

Morris

Thanks matey!!! Er zit een Midiman 1x4 aan de achterkant, dus een midi-splitter, is makkelijk weg te werken en nooit midi-vertraging en midikabels tegen de zijwanden is ook netjes.

BeeJee
17 januari 2007, 14:27
Ter oplossing van het ongewild schuiven van de racklade kun je ook het volgende overwegen. Ik heb ter hoogte van de lade, links en rechts, twee blokjes piepschuim in de deksel van de case gelijmd. Werkt als een tierelier en is supersimpel.

boss
17 januari 2007, 18:17
Ter oplossing van het ongewild schuiven van de racklade kun je ook het volgende overwegen. Ik heb ter hoogte van de lade, links en rechts, twee blokjes piepschuim in de deksel van de case gelijmd. Werkt als een tierelier en is supersimpel.:) Prachtig!! Inderdaad, het hoeft vak niet moeilijk te zijn. Ik heb nog redelijk wat dik schuim liggen van een flightcasebouwavontuur (3x woordwaarde) wat ik hier prima kan toepassen.
Bedankt voor de tip!! ;)

BeeJee
17 januari 2007, 18:54
Zoiets werkt perfect, en het is, desgewenst ook nog eens eenvoudig te verwijderen uit de case-deksel. Ach ja, vroeger veel MacGyver gekeken. Dat doet wonderen als het gaat om het maximaal gebruikmaken van het materiaal dat je ter beschikking hebt :seriousf:

jero
17 januari 2007, 21:42
http://www.lordriffenstein.com/images/Shelf.jpg




Mooie setup hoor! De 2 pedaaltjes linksonder ken ik niet?

LordRiffenstein
18 januari 2007, 08:02
Ter oplossing van het ongewild schuiven van de racklade kun je ook het volgende overwegen. Ik heb ter hoogte van de lade, links en rechts, twee blokjes piepschuim in de deksel van de case gelijmd. Werkt als een tierelier en is supersimpel.

Klopt, is inderdaad een andere goeie oplossing. Dit weekend even kijken of ik een metalen plaatje kan knutselen en anders komt er wat in het deksel.

LordRiffenstein
18 januari 2007, 08:05
Mooie setup hoor! De 2 pedaaltjes linksonder ken ik niet?

Dat zijn overdrive/boosters van Advance Tube Tech, in effects heb ik wat reviews staan. Advance Thread (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=83852)