PDA

View Full Version : verzekering



Hammerhead2006
16 januari 2007, 10:31
Weet ook iemand mij wat te vertellen over een aparatuur verzekering?
Ik heb een boel instrumenten/recording spul.
Deze staan echter niet allemaal op dezelfde plek. Ik zoek nu een goede verzekering hiervoor. Voor brand diefstal ed. Heeft er ook iemand suggesties of weet iemand een maatschappij die hierin is gespecialiceerd?

SBloke
16 januari 2007, 10:55
Ik kan je alleen zeggen dat een "kostbaarhedenverzekering" (Gitaren, professionele fotoapparatuur en andere "gebruikswaren") je echt klauwen vol geld kost. Als je goed verzekerd wilt zijn kost je dit tot wel 35% van de waarde van het verzekerde per jaar. M'n ex wilde d'r fototoestel ook verzekeren, maar koopt dan liever elke 3 jaar een nieuw toestel.

Ik denk dat de tarieven niet veel zullen verschillen per verzekeraar e nje dus het beste gewoon bij eentje aan kunt kloppen, of een onafhanklijke adviseur opzoeken in de gouden gids ofzo.

Succes ermee!

AART
16 januari 2007, 16:14
Als de spullen thuis staan, vallen ze dan eigenlijk onder de inboedelverzekering?

Kim Wilson
16 januari 2007, 16:18
Ja. Tot 10.000 Eu is er niet zoveel aan de hand, desnoods hou je het iets hoger aan. Een inboedelverzekering kost bijna niks.

MarkS
16 januari 2007, 23:38
Ja. Tot 10.000 Eu is er niet zoveel aan de hand, desnoods hou je het iets hoger aan. Een inboedelverzekering kost bijna niks.
Bij een gewone inboedelverzekering zit niet zelden een max. aan het bedrag voor AV-apparatuur, bijv. pakweg 2500 euro. Boven dat bedrag kan de verzekering aanvullende eisen stellen aangaande inbraakpreventie/ hang- en sluitwerk en dergelijke.

Kim Wilson
17 januari 2007, 00:03
Oke, zaak dus om daarop te letten. Ik heb het bij het afsluiten van onze verzekering gevraagd (alles-in-één van Interpolis). Daar was het geen probleem, zolang het maar niet boven de 10.000 eu kwam.

Bluesbreaker
17 januari 2007, 14:10
Bij veel inboedelverzekeringen ben je trouwens ook tot een bepaald bedrag verzekerd voor spullen die je ergens anders hebt staan.

FC Spoiler
4 februari 2007, 20:00
Hou ook rekening met afschrijving!

Voorbeeldje:
M'n ex '76 Gibson The Ripper (bas) Nieuwprijs +/-$450
Huidige waarde 800/1000 euro
Als deze wordt gestolen uit m'n huis (zal dus niet meer gebeuren :D ) dan gaat de verzekering uit van de nieuwwaarde MIN 31 jaar afschrijving :confused:
Ik zou dus blij moeten zijn als ik 10 euro zou krijgen...
Daarom moeten instrumenten voor de verzekering getaxeerd zijn :sneaky:

Cheerz,
Flippie

MichaelSS
16 februari 2007, 14:05
Bij een gewone inboedelverzekering zit niet zelden een max. aan het bedrag voor AV-apparatuur, bijv. pakweg 2500 euro. Boven dat bedrag kan de verzekering aanvullende eisen stellen aangaande inbraakpreventie/ hang- en sluitwerk en dergelijke.

Alleen in de grote steden ...



Toch ? :sssh:

@ Spoiler,

Volgens mij:
Zaken waarvan de dagwaarde minder is dan 40% van de nieuwaarde worden op dagwaarde gedekt :speed:
Volgens mij.

bart_g
17 februari 2007, 19:33
Let op dat de gemaximeerde dekkingen voor muziekinstrumenten per maatschappij verschillend zijn. Als je je muziekinstrumenten alleen onder je inboedelverzekering verzekerd hebt dan krijg je nagenoeg altijd de dagwaarde uitgekeerd. Neem je daarintegen een kostbaarhedenverzekering (die over het algemeen ongeveer 10 keer zo duur is) dan kun je verzekeren op basis van nieuwwwaarde (recente aankoopnota overleggen bij afsluiten) of op basis van taxatiewaarde (1 keer per 3 jaar taxatierapport inleveren).

Als je echter gaat optreden met de instrumenten dan zul je hiervoor een specifieke verzekering af moeten sluiten. Ik meen me te herinneren dat Nationale Nederlanden of de Europeesche deze aanbiedt. Als je gaat optreden is het sowieso raadzaam om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Als je tijdens een optreden namelijk iets beschadigd van een ander, dan valt dat niet onder je particuliere aansprakelijkheidsverzekering.

En ja ik verkoop verzekeringen... :rockon:

Baker
6 mei 2007, 14:16
Ik kan je alleen zeggen dat een "kostbaarhedenverzekering" (Gitaren, professionele fotoapparatuur en andere "gebruikswaren") je echt klauwen vol geld kost. Als je goed verzekerd wilt zijn kost je dit tot wel 35% van de waarde van het verzekerde per jaar. M'n ex wilde d'r fototoestel ook verzekeren, maar koopt dan liever elke 3 jaar een nieuw toestel.

Ik denk dat de tarieven niet veel zullen verschillen per verzekeraar e nje dus het beste gewoon bij eentje aan kunt kloppen, of een onafhanklijke adviseur opzoeken in de gouden gids ofzo.

Succes ermee!

Wat raar.
Ik heb ook een kostbaarhedenverzekering, bij achmea.
deze is helemaal niet zo duur. 30 euro per jaar ofzo.

En al mijn gear is daar mee verzekerd!! Ook in de oefenruimte! (is wel een goed afgesloten ruimte)

MichaelSS
6 mei 2007, 14:20
Kostbaarheden zijn sieraden e.d. Gitaren vallen daar niet onder (volgens mij). Deze kan je echter wel laten meeverzekeren op je inboedel. (aangeven)

bart_g
6 mei 2007, 17:02
Kostbaarheden zijn sieraden e.d. Gitaren vallen daar niet onder (volgens mij). Deze kan je echter wel laten meeverzekeren op je inboedel. (aangeven)

Muziekinstrumenten zijn ook onder een kostbaarhedenverzekering te verzekeren. Lees mijn eerdere post in dit topic en dan zie je hoe eea in elkaar steekt.

MichaelSS
6 mei 2007, 18:12
Dan nog is het slimmer om het gewoon op je inboedel te zetten. Kostbaarhedenverzekering heeft eigenlijk alleen maar 2 redenen om deze te nemen.
1: De dekking is breder
2: Het dekkingsgebied is groter

Als 5 gitaren hebt waarvan er één mee gaat op de tribune, en je sluit voor alle gitaren een kostbaarheden verzekering af, uiteraad onder 1 polis, is dit gewoon te duur. Niet dat inboedel alle schade dekt, maar als er thuis iets mee gebeurt dan dus wel. Naja 9/10 keer bij schade aan een gitaar heeft iemand anders hem onder opzicht waarvoor je diegene gewoon aansprakelijk kan stellen.

maar Bart, jij zou het ongetwijfeld beter weten.

bart_g
10 mei 2007, 19:50
Dan nog is het slimmer om het gewoon op je inboedel te zetten. Kostbaarhedenverzekering heeft eigenlijk alleen maar 2 redenen om deze te nemen.
1: De dekking is breder
2: Het dekkingsgebied is groter

Als 5 gitaren hebt waarvan er één mee gaat op de tribune, en je sluit voor alle gitaren een kostbaarheden verzekering af, uiteraad onder 1 polis, is dit gewoon te duur. Niet dat inboedel alle schade dekt, maar als er thuis iets mee gebeurt dan dus wel. Naja 9/10 keer bij schade aan een gitaar heeft iemand anders hem onder opzicht waarvoor je diegene gewoon aansprakelijk kan stellen.

maar Bart, jij zou het ongetwijfeld beter weten.

Een inboedelverzekering keert uit op basis van dagwaarde. Een kostbaarhedenverzekering over het algemeen op basis van nieuwwaarde of taxatiewaarde. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

MichaelSS
10 mei 2007, 20:37
ok weer wat geleerd !

Jayjay
21 juli 2007, 19:00
ok weer wat geleerd !

Hoi Ik ben zelf Financieel adviseur.
ALs er veel vraag is naar een instrumenten verzekering laat me dat dan eens weten..misschien kan ik een vereniging van muziekliefhebbers starten met 5 euro lidmaatschap per jaar en dan bij een verzekeringsmaatschappij gaan kijken voor een collectieve instrumenten verzekering met korting en goede voorwaarden?
Of misschien kan iemand van gitaarnet.nl hier eens over babbelen met mij?
Bevorbeeld kijken voor een collectieve verzekering vor gitaarnet.nl leden?

Veel verzekeraars zijn slecht in het verzekeren van instrumenten buitenshuis!

Inboedel: meestal gedekt tot 10.000 euro maar je krijgt doorgaans de dagwaarde tenzij je over taxatie rapporten beschikt.

Kostbaarheden..duur en je mag vaak niet deelnemen aan bedrijfsmatige handelingen(optreden).

Bedrijfs Aansprakelijk is ook handig.

Zou leuk zijn als er een maatschappij is die alles in een polis dekt(niet interpolis).
B.v. een muziekanten polis!

bart_g
21 juli 2007, 21:32
Zou leuk zijn als er een maatschappij is die alles in een polis dekt(niet interpolis).
B.v. een muziekanten polis!


Als het goed is kun je dit bij NN regelen. Is wel duur...

Edit: heb het net nog effe teruggezocht, bovenstaande is alleen voor het verzekeren van instrumenten in bandsituaties. Aansprakelijkheid moet er dus nog bij.

Jayjay
21 juli 2007, 21:53
Als het goed is kun je dit bij NN regelen. Is wel duur...

Edit: heb het net nog effe teruggezocht, bovenstaande is alleen voor het verzekeren van instrumenten in bandsituaties. Aansprakelijkheid moet er dus nog bij.

Hoi Bart,

Inderdaad best duur!
Terwijl de meeste muzikanten best goed voor hun spulletjes zorgen.Zal er eens verder induiken.

Greetz

Jeroen

Thoon_Loque
14 augustus 2007, 20:49
Omdat ik zelf als amateurfotograaf behoorlijk wat aparatuur in de loop van een paar jaar bij elkaar gespaard heb (digitale spiegelreflex enz.) "durf" ik de straat niet op zonder goede verzekering.

Ik heb mijn "gewone" verzekeringen via Centraal Beheer lopen en kon daar voor zo'n 4,22 euro per maand een "kostbaarhedenverzekering buitenshuis" afsluiten met een dekking tot 5000,--

Vind ik niet duur.
(moet erbij melden dat ik via mijn werk een collectiviteitskorting van 10% krijg + een beetje pakketkorting). Dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen...

MarkS
14 augustus 2007, 22:07
En wat houdt die dekking dan precies in, bij bijv. schade of diefstal? In welke mate wordt "wat" dan vergoed?

Debaser
24 augustus 2007, 18:37
en dat taxeren gaat dat door iemand van de verzekering ?

en wat nou als de spullen uit een oefenruimte wordt gestolen, wie is dan aansprakelijk ?

casper innosence
28 augustus 2007, 00:50
Een verzekeringstopic, mooiman.

Nou ik heb mijn gear, een ESP Viper twv 1750euri en een Soldano Avenger twv 1900 euri verzekerd via een Interpolis kostbaarheden verzekering. Kosten ong. 10 euri p/m. Hiervoor kan ik al mn spullen zo vaak versjouwen als ik wil, het is in de auto (als deze rijdt) verzekerd, als ook in een goed afgesloten ruimte (voorzien van alarm), in heel europa en ook voor semi professionele doeleinden.

Daarnaast is het verzekerd voor de nieuwwaarde mits de dagwaarde niet minder dan 40% van de nieuwwaarde bedraagd. (oftewel vrij gunstig in het geval van gitaren en amps). En het dekt ook dingen als bijvoorbeeld water in een amp (door n ongeluk) en ook headcracks als je een gitaar laat kletteren.

Heb zelf (gelukkig) nog nooit iets hoeven claimen.

Ook kun je dingen als Laptops verzekeren op deze verzekering, waardoor ze ook verzekerd zijn als je ehm in je tas hebt zitten.


Tegenwoordig heeft interpolis ook de buiten de duer verzekering, ongeveer het zelfde als hierboven. Maar dan alleen voor nederland. Kost 7 euri p/m en kun je dingen verzekeren tot een max bedrag (2000 of 3000 euri) dus eigenlijk minder geschikt voor muziekapparatuur.

Debaser
28 augustus 2007, 10:56
casper,

waar staat dat de spullen ook buitenshuis verzekerd zijn bij de interpolis kostbaarheden verzekering ?

buiten de deur is idd tot 2500,00

oh en ik lees dat het ( kostbaarhedenverz) alleen icm een inboedelverzekering kan..

casper innosence
28 augustus 2007, 11:26
casper,

waar staat dat de spullen ook buitenshuis verzekerd zijn bij de interpolis kostbaarheden verzekering ?

buiten de deur is idd tot 2500,00

oh en ik lees dat het ( kostbaarhedenverz) alleen icm een inboedelverzekering kan..

klopt, maar die hebben mn pa en ma.

verder weet ik niet precies waar dit staat, maarrr ik heb het er met meerdere (3 verschillende) verzekeringsagenten over gehad.

in clausule 2 van de verzekering staat dit:
het risico van diefstal, vermissing of vandalisme is niet verzekered als de verzekerde zaak of zaken zich bevindt/bevinden:
a: in een onbewoond gebouw
b: in een stilstaand motorrijtuig, behalve als dit is gestald in een afgesloten garage
c: in een horeaca bedrijf , terwijl de zaak/zaken onbeheerd is/zijn achtergelaten

Maar zoals ik al zei, vertelde mijn verzekerings agent dus ook over dat het onderweg in de auto en dergelijke ook extra verzekerd is. (Een overeenkomst met die buiten de duer verzekering dus.)

edit: een oefenruimte (zonder beheer/beveiliging) op een ander adres dan je thuis adres (is dat wat je bedoelt met "buiten je huis"?) dan valt dit er niet onder. Maar als je je spullen mee neemt naar een kroeg om op te treden, dan wel.

Debaser
28 augustus 2007, 12:13
ok ..

wij zijn nl op zoek naar een verz. die ook onze spullen in de oefenruimte dekt.
( met alarm ) er is deze week in gebroken maar ( gelukkig ) alleen een oude LCD-TV gejat...

jammer dat je nu met dit soort dingen rekening moet gaan houden...

ben vanhoof
28 augustus 2007, 12:34
Heeft iemand van jullie al eens iets verloren/gestolen gehad en dat via de verzekering goed terugbetaald gehad? Hou toch gewoon je spullen wat in 't oog tijdens en na een optreden.
Teren op de angst van de mensen is precies wel het motto van tegenwoordig.

casper innosence
28 augustus 2007, 16:50
tis niet alleen diefstal, ook beschadiging..en in mijn geval is et dus ook tijdens vervoer extra verzekerd, dus bij een onverhoopt verkeersongeval oid. Ik geloof namelijk niet dat je auto verzekerd is om voor 5000 euri + te vervoeren (of je moet in t transport zitten.)

ben vanhoof
28 augustus 2007, 23:56
That ain't the point

Baker
29 augustus 2007, 17:18
Onze oefenruimte is een afgezonderd gedeelte van het bedrijfspand van een bandlid. Net nog even gebeld met achmea. (apeldoorn dus ;) )

de kostbaarheden verzekering die ik heb dekt al mijn gear, buitenshuis, tegen diefstal en schade. Ook op het podium.

twee voorwaarden:

-Optreden is hobbymatig. (Dat is zo, wij krijgen een onkostenvergoeding voor het uitvoeren van de hobby)
-Ik moet er bij zijn. (Dat is niet altijd zo...)

Helaas is mijn gear dus niet gedekt in de oefenruimte als ik afwezig ben.
Shit. Dat wist ik niet.

Ik kan mijn zooi in de oefenruimte alleen verzekeren (dmv de inboedelverz.) als er een huurcontract is van die ruimte, waarbij de ruimte een eigen opgang en huisnummer heeft.

edit:
net nog even opnieuw gebeld.
Ik was nl benieuwd of het de dagwaarde of de nieuwwaarde betreft.
..... het is dus de dagwaarde. Ben dus een stuk minder goed verzekerd dan dat ik dacht.....

casper innosence
29 augustus 2007, 17:27
Onze oefenruimte is een afgezonderd gedeelte van het bedrijfspand van een bandlid. Net nog even gebeld met achmea. (apeldoorn dus ;) )

de kostbaarheden verzekering die ik heb dekt al mijn gear, buitenshuis, tegen diefstal en schade. Ook op het podium.

twee voorwaarden:

-Optreden is hobbymatig. (Dat is zo, wij krijgen een onkostenvergoeding voor het uitvoeren van de hobby)
-Ik moet er bij zijn. (Dat is niet altijd zo...)

Helaas is mijn gear dus niet gedekt in de oefenruimte.
Shit. Dat wist ik niet.

Ik kan mijn zooi in de oefenruimte alleen verzekeren (dmv de inboedelverz.) als er een huurcontract is van die ruimte, waarbij de ruimte een eigen opgang en huisnummer heeft.

Kun je dan niet kijken of je iets kunt regelen mbt de verzekering van dat bedrijf? Aangezien die eigenaar van het pand is en toch een inboedelverzekering heeft. Wellicht dat er op die manier wat te ritselen is.

Baker
29 augustus 2007, 18:04
ja, dat was ook precies wat ze bij achmea zeiden, en dat ga ik nou ook proberen te regelen. Want verder is 38 euro per jaar ook niet veel geld natuurlijk...