PDA

View Full Version : Pickups zelf maken



pix de mooser
16 januari 2007, 03:26
hallo,

De eerste keer dat ik op jullie forum ben, hoera!

Ik heb alle topics over zelf pickups maken/wikkelen op jullie site al eens doorgenomen, maar ik zit nog met enkele vragen.

Ik bouw expirimentele snaarinstrumenten en zou willen weten of je van een oude transformator een pu kan maken, of er andere manieren bestaan om onconventionele pu's te maken, en hoe je dat dan allemaal doet?

Het is niet belangrijk hoe de PU er uit ziet,of hoe groot hij is, als hij maar goed werkt. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik ben ook nog op zoek naar tuning machines( voor 3 aan elke kant van de kop te monteren), maakt niet uit welk merk, ze mogen max 12-15 neuro voor 6 stuks kosten, weet iemand een adres in Belgie?

alvast bedankt :hippie:

ernieman
16 januari 2007, 08:13
PU's ken ik niks van, maar tuners kun je bij elke muziekzaak bestellen. Merk "Boston" of een ander obscuur japans/tawainees/chinees merk kun je al krijgen in die prijsklasse.

En verder, Welkom natuurlijk.

Experimentele instrumenten? Dat vraagt om fotos.

madman
16 januari 2007, 10:12
Experimentele instrumenten? Dat vraagt om fotos.

hahaha, subtiel;)

welkom idd!

pix de mooser
16 januari 2007, 14:25
hallo,

Ik moet zeggen dat ik op het vlak van internet nogal een leek ben, hoe zet ik fotos op jullie forum?

Het instrument waarover ik het heb lijkt op een een tweesnarige Hurdy Gurdy, maar dan elektrisch en zonder druktoetsen, het klinkt zoals een ziek viooltje maar is zeer bruikbaar voor soundscapes
als ik weet hoe komen de fotos eraan!

nickbongers
16 januari 2007, 14:31
ik weet niet of het mogelijk is. wellicht is de draad te dik waardoor je veel te weinig omwentelingen hebt. maar ik denk dat het aan jou is om dit (voor het eerst) uit te proberen. welkom, en we zitten met spanning te wachten op fotos van je experimenten :).

Stief
16 januari 2007, 17:15
Het aantal wikkelingen kan inderdaad wel een probleem zijn. De versterking (of verzwakking) van een transformator zit in de verhouding tussen het aantal windingen primair en secundair. Neem in elk geval de spoel met het meest aantal wikkelingen.