PDA

View Full Version : Rara welke amp is dit?



Mr.Bluesbreaker
16 januari 2007, 00:39
Raad de amp op de opname, simpel! Ben benieuwd waarmee deze versterker allemaal wel niet mee wordt vergeleken.
Ik heb een stukje "vettu metul" ingespeeld op amp X.
3 gitaarlagen, allemaal hetzelfde gespeeld. Geen effecten toegevoegd, alleen galm op de 3e gitaar in het midden en op de hele bubs wat loudness.
Opgenomen met SM57 beta.

http://rapidshare.com/files/11888696/Vettu_metul-01.wav.html

wie wie wie wie....(natuurlijk niet helemaal eerlijk als je weet welke amps ik bezit, maargoed!:D)

P.S. de bedoeling is gewoon een leuk gok-wat-je-hoort-op-je-oren-topic.
Ik heb niet mijn best gedaan voor een toffe song.

peter_heijnen
16 januari 2007, 08:33
Mooie sound, ik gok fender, met een bogner cab?

Rinze
16 januari 2007, 10:24
Bijna onmogelijk zoiets, maar wel leuk :rockon:

Mooi geluid, veel laag, voor metal vrij weinig hoog, tenminste als je het met veel moderne metal vergelijkt. Ik hou persoonlijk meer van dit soort vette braggel, maar goed: welke amp?

Ik gok toch op Marshall, met niet teveel gain. Hoewel het typische (en vaak in opnames irritante) hoog en midhoog er niet zo in zit... Zou aan het cabinet kunnen liggen. Ik denk dat het geen moderne übermetalamp is.

Debaser
16 januari 2007, 11:33
JCM900 Dual reverb 4100 ??

;)

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2007, 11:43
He Rinze, je bent erg warm wat dat midhoog betreft dat er niet inzit.
Het is niet de 2203, das helemaal goed. Ook geen Bogner. Al helemaal geen 4100, lolbroek!:D
Fender is het ook niet.

Alhoewel, je komt in de buurt. Eens kijken wat er nog meer wordt gezegd erover,dan zal ik het mysterie onthullen....roffelderoffel....

taylor
16 januari 2007, 12:38
pfff geen idee, misschien een kopie plexi/superlead dus zo iets als een oude london city DEA ??

daar doet me het een beetje aan denken maar ik heb echt geen idee.

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2007, 12:45
Serieus? Ik dacht dat je een DEA zonder overdrive niet op zo'n niveau kon laten oversturen. (of op 11) Clips zijn helaas wel op huiskamervolume. Het is iets moderner dan LC kan ik zeggen. Niet echt in de Marshall hoek.

anyone else?

Negative K3 fan
16 januari 2007, 12:51
is dat niet misschien je valvetech?

ik heb het clipje niet eens geluisterd, puur een gok :)

taylor
16 januari 2007, 12:57
Serieus? Ik dacht dat je een DEA zonder overdrive niet op zo'n niveau kon laten oversturen. (of op 11) Clips zijn helaas wel op huiskamervolume. Het is iets moderner dan LC kan ik zeggen. Niet echt in de Marshall hoek.

anyone else?

hmm tja puur een gok hoor,ik had eigenlijk niet eens je begin post door gelezen dat het op lage volumes was opgenomen dan valt een plexi/superlead achtige al af idd zonder effecten.

ik heb echt geen idee,het is dan ieder geval een amp met preamp instelling dus met gain/overdrive knop tja welke????

Tristan
16 januari 2007, 12:58
Het is volgens mij in ieder geval niet de Marshall, dus dan is het of de Valvetech VAC of de Koch Powertone, maar ik denk toch de Valvetech VAC...
Het is wel een beetje een rare sound, er zit wel heel erg weinig hoog in, alhoewel ik het aan de andere kant toch wel weer lekker vindt klinken...
Ik ben alleen benieuwd of zo'n sound ook nog blijft staan met drums en bas eronder...

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2007, 12:58
Ik wist dat jij het weer zou verklappen Lennart:D Inderdaad de Valvetech.
Wordt gezien als een clean/crunch/country/bluesamp. Op hun site ook allemaal vrij "brave" soundclip. Tijd dat dit eens uit de wereld werd geholpen.:)

Maargoed, ik verbaasde me wat voor een (voor mijn doen) enorme heavvy sound je uit een 1*12 openback met 22 watts kunt halen, met alleen gitaar-kabel-amp-mic. Gain controls stonden op ongeveer 8, dus het kan nog wat vetter als het moet.

taylor
16 januari 2007, 13:01
die amp ken ik niet eens, dus daar was ook nooit opgekomen.

is dat buizen of transitor amp?

Tristan
16 januari 2007, 13:21
Ik had vannacht om een uurtje of vier even het clipje geluisterd maar had geen fut meer om te posten, ik dacht ook gelijk dat het de VAC was, mede ook omdat ik weet dat je die amp hebt natuurlijk, maar ook omdat je weleens hier een daar iets had gezegd over dat die VAC ook aardig Metal aankon enzo, vandaar...
Uit het clipje zelf viel niet veel te halen, behalve dan dat het in ieder geval niet de Marshall was want die kunnen volgens mij niet zo dof klinken (dat bedoel ik niet negatief overigens)...

armageddon
16 januari 2007, 13:23
Klinkt wel enorm vet...hoe krijg je dat enorme bass-geluid? Is dat gewoon de amp? Als de clip eindigt kan je in de bassregionen gewoon de onderlinge sinussen horen lijkt het wel :D

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2007, 13:34
Haha, nee dat is geen gitaar maar bas.
De bas is uit mijn MS20 van Korg. (als VST hoor, niet the real thing.)
Gewoon een preset gepakt, volgens mij feedback lead ofzo, en dan een beetje polijsten naar een drukkende, schurende bas. Met dit soort synths en plugins kun je in principe elk geluid maken wat je wil.

De presence en treble zijn een beetje teruggedraaid in de opname.
Had misschien wat meer kunnen gebruiken, maar ik ben wat allergisch voor dat gruizige. De VAC is een point-to-point gesoldeerde buizenamp met 2 kanalen en reverb door een Weber blue Bulldog speaker.

De amp die ik heb staan, is degene die gebruikt werd op het album "Hotel New York" van niemand minder dan Anouk.

armageddon
16 januari 2007, 13:55
Ah, aangezien ik dat niet uit de post kon halen wat je verder gebruikt had :)

Debaser
16 januari 2007, 16:14
Al helemaal geen 4100, lolbroek!:D


hehe, was te proberen nav dat 'JCM kan wel vet zijn' topic.. :)

Negative K3 fan
16 januari 2007, 19:05
waarom trouwens een wav bestand?? ik download hem nu nog ff

Negative K3 fan
16 januari 2007, 19:08
even geluisterd en hij heeft inderdaad wel wat, lekker vol en zwaar. Maar ook te dof (wat de rest al zei). Ik denk dat een overdub met een gitaartoon als deze het gitaargeluid in een productie veel vetter kan laten klinken, maar op zichzelf is ie te dof.

Rinze
16 januari 2007, 19:19
even geluisterd en hij heeft inderdaad wel wat, lekker vol en zwaar. Maar ook te dof (wat de rest al zei). Ik denk dat een overdub met een gitaartoon als deze het gitaargeluid in een productie veel vetter kan laten klinken, maar op zichzelf is ie te dof.
Het is meer een stonersoundje dan een metalgeluid, vind ik. Dat ligt wat mij betreft niet eens zozeer aan het gebrek aan hoog, ik vind veel moderne metalsounds meer op stofzuigers lijken (ala rectumfrier), dat klinkt voor mij allemaal hetzelfde. Maar dit geluid mist voor de metal naar mijn smaak net wat impact, doorzettingsvermogen bij het hakken.

taylor
17 januari 2007, 11:19
ja dat vond ik ook,die eindakkoorden klinken jaren 60/70 achtig (met distortion/fuzz) vandaar dat ik dacht det het een oude amp+distortion moest zijn.

maar misschien is dat ook de manier waarop het opgenomen is?