PDA

View Full Version : divided by 13



robert-gitarist
15 januari 2007, 23:02
Hee beste mensen,
Ik ben eens benieuwd na jullie bevindingen enzo van het merk divided by 13.
Ik vind ze kwa uiterlijk best fraai eruit zien.Niet te veel gelul met knoppies etc
Vorig jaar ben ik na Bon Jovi geweest in Nijmegen en zag dat Richie Sambora naast zijn Diezel amps,ook nog 2 heads erop had staan van Divided by 13 als back up ofzo(ze waren namelijk niet aangesloten zag ik later op internet).Maar goed,ik wil eens weten wat voor soort amps het zijn.Geluid etc.Niet dat ik van plan ben er een aan te schaffen maar wil gewoon iets meer weten van het merk omdat ik het veder niet ken.Zijn nogal dure bakkies had ik vernomen haha.

Een plaatje:
http://www.themusiczoo.com/FTR37_2x12_CreamonGreen.jpg

interessander
15 januari 2007, 23:12
Ik vind ze prachtig! Sorry dat voegt niks toe maar ik wilde het even kwijt.

robert-gitarist
15 januari 2007, 23:25
Haha never mind ;)
Bedoel het onderwerp is ook vrij nutteloos eigelijk maar goed wil gewoon wat meer er over weten etc :) En inderdaad de looks zijn al erg fraai.

Punt
16 januari 2007, 00:08
Kijk eens op thegearpage

Tristan
16 januari 2007, 04:39
Ik heb er eens eentje getest bij Erik, volgens mij was dat zo'n FTR37, in ieder geval een 6V6 top...
Dat vond ik niet echt veel soeps en dat schijnt nog de beste, of in ieder geval de meest bekende en gewilde te zijn, zijn Marshall achtige amps schijnen niet echt fantastisch te zijn, maar die heb ik niet gehoord...
Erik verkoopt ze volgens mij niet meer trouwens, de laatste twee die hij had staan heeft hij in de aanbieding gedaan en nu heeft hij er voor zover ik weet in ieder geval geen meer staan...
Clean klonk die %13 wel okee, misschien een beetje stug en iets plat, de Hook, de Bruno en de T-rex die ik diezelfde dag getest had vond ik dan clean eigenlijk toch wat lekkerder klinken...
Crunch viel er, evenals bij de Bruno en de T-rex, bijna niet uit te halen, dan moest het ding zo hard en het ging eigenlijk alleen maar stugger en minder open klinken, kwam niet echt tot leven...
Nee, ik vond het in ieder geval niet geweldig...

fabrizio
16 januari 2007, 10:32
bekijk even de nieuwe live dvd van Paul McCartney. wat een sound.

Chris Winsemius
16 januari 2007, 11:06
bekijk even de nieuwe live dvd van Paul McCartney. wat een sound.

Ik hoorde (die?) sound bij Live8 op tv en was behoorlijk onder de indruk...

future2future
16 januari 2007, 11:27
Ik vind ze erg goed klinken

ieme
16 januari 2007, 12:28
ik vind ze oké, net als de hook en guytron... maar persoonlijk hou ik meer van de mesa recto sound...

Brad Fernquist haalt tegekke sounds uit deze amps!

fabrizio
16 januari 2007, 13:13
ik vind ze oké, net als de hook en guytron... maar persoonlijk hou ik meer van de mesa recto sound...

Brad Fernquist haalt tegekke sounds uit deze amps!

ik snap je voorkeur, maar ik zie absoluut niet in hoe een divided en een rectifier met elkaar te vergelijken zijn, eerlijk gezegd.

Tristan
16 januari 2007, 13:18
Hebben jullie ze ook echt getest?
Ik moet zeggen dat het tijdens live8 bij Paul McCartney wel okee klonk, die gasten bij Robbie Williams speelden er volgens mij ook op en dat klonk nog beter, maar toen ik die FTR37 testte was het wat mij betreft echt niet veel soeps, een van de meest tegenvallende amps van de testdag...

maylingjv
16 januari 2007, 13:24
hey, hier is een clipje van zo'n ftr37
http://www.youtube.com/watch?v=f0vtMxcAtbA

LordRiffenstein
16 januari 2007, 13:35
Ik heb er eens eentje getest bij Erik, volgens mij was dat zo'n FTR37, in ieder geval een 6V6 top...
Dat vond ik niet echt veel soeps en dat schijnt nog de beste, of in ieder geval de meest bekende en gewilde te zijn, zijn Marshall achtige amps schijnen niet echt fantastisch te zijn, maar die heb ik niet gehoord...
Erik verkoopt ze volgens mij niet meer trouwens, de laatste twee die hij had staan heeft hij in de aanbieding gedaan en nu heeft hij er voor zover ik weet in ieder geval geen meer staan...
Clean klonk die %13 wel okee, misschien een beetje stug en iets plat, de Hook, de Bruno en de T-rex die ik diezelfde dag getest had vond ik dan clean eigenlijk toch wat lekkerder klinken...
Crunch viel er, evenals bij de Bruno en de T-rex, bijna niet uit te halen, dan moest het ding zo hard en het ging eigenlijk alleen maar stugger en minder open klinken, kwam niet echt tot leven...
Nee, ik vond het in ieder geval niet geweldig...

Heb de FTR37 3 jaar geleden bij VD Haar getest en vind het een van de betere versterkers, wel prijzig. Vind dit een bizar verhaal want ik had absoluut geen probleem om er crunch uit te halen en die klonk echt wel vet. VD Haar verkoopt ze trouwens nog steeds, althans, hij heeft er nog minstens 4-5 staan.


Hebben jullie ze ook echt getest?
Ik moet zeggen dat het tijdens live8 bij Paul McCartney wel okee klonk, die gasten bij Robbie Williams speelden er volgens mij ook op en dat klonk nog beter, maar toen ik die FTR37 testte was het wat mij betreft echt niet veel soeps, een van de meest tegenvallende amps van de testdag...

Je hebt een (nogal uitgesproken) mening maar als iemand het er niet mee eens is, wat ERG vaak gebeurd, dan trek je die persoon of zijn commentaren onmiddellijk in twijfel. Ik zie je soms dingen posten over versterkers wat ik echt niet begrijp dus misschien moet ik me afvragen of jij die dingen ook wel echt test :dance: :dance:

Tristan
16 januari 2007, 13:39
Over het videoclipje:
Sorry, ik vind het echt helemaal niks... :(
Moet je zien hoe hard dat tweede kanaal moet om er crunch uit te halen en als je hem dan eenmaal zo hard zet dat er crunch uit komt dan wordt de amp heel ongedefinieerd en krijgt een ontzettend lelijke rafel, zelfs al met een Strat, met mijn ES335 was het nog veel erger, dat trok hij echt niet...
Het eerste kanaal klinkt trouwens een stuk beter, maar die heeft nog meer headroom dus daar was bijna geen crunch uit te halen...
Dat tophoog vind ik ook echt mega irritant, maakt het geluid een beetje dun en klinisch, het lijkt net alsof de sound niet uit een amp komt...

@LordRiffenstein:
Volgens mij had jij hier nog niet gepost, dus mijn reactie was meer gericht naar de anderen...
Niemand had ook gereageerd dat ze hem hadden getest, vandaar mijn vraag, het was eigenlijk meer nieuwsgierigheid, ik dacht dat vrijwel niemand hier die amps getest zou hebben, omdat ik ze de laatste keer dat ik bij Erik was ook niet meer zag staan...
Ik vond hem een beetje karakterloos en te klinisch...
Bij een AB test leek hij trouwens ontzettend veel op de Valvetech VAC, alleen was die Valvetech naar mijn idee een stukje beter, lekkerdere feel en bleef wat strakker met crunch, voor de rest een redelijk gelijke voicing...

future2future
16 januari 2007, 13:49
Ook al weet ik dat k mijn mening verder niet op clips moet baseren, vind ik die %13 op dat filmpje goed klinken. Beetje fizzyness, maar dat kan door het gecomprimeerde filmpje komen.

Ik denk dat tristan een heel andere smaak heeft dan de meetse mensen hier op gitaarnet, alleen we moeten ff oppassen dat we als iemand een andere smaak heeft we die persoon niet gaan afbranden, of zijn oordeel in twijfel trekken

fabrizio
16 januari 2007, 13:50
Tristan, zonder lullig te willen doen, ik geef Lord gelijk. als het geen 2061x is, dan is het niets. (niet dat een 2061x geen leuke bak is hoor.) jij kraakt zonder verpinken amps af die door de grootsten der aarde als de kers op de taart worden gezien. als je al jouw posts samenbrengt, dan houdt een lezer van dit forum op zoek naar info over amps daar alleen aan over dat alle amps ruk zijn en je absoluut een 2061x moet hebben, of eventueel een hiwatt custom 20. Dat het je smaak niet is, tot daar geen probleem, maar je commentaren doen telkens alsof het slechte amps zijn. weinig geloofwaardig.

Tristan
16 januari 2007, 14:00
@future2future, fabrizio & de anderen:
Objectief gezien kan ik er dit over zeggen...
Dat fizzy achtige zat er toen ik hem testte wel een beetje in, maakte hem (met name op het eerste kanaal) een beetje stug/schraal in het tophoog en dat vond ik niet zo lekker...
Humbuckers vond hij, met name op het tweede kanaal niet zo leuk, dan werd hij een beetje ongedefinieerd en kreeg een voor mij onprettig klinkend rafeltje...
Het eerste kanaal heeft heel veel headroom, vandaar dat je daar moeilijk crunch uit kan halen, dit kanaal klinkt wel strakker dan het tweede kanaal...
De Valvetech VAC die ik daarna testte kwam ontzettend dicht in de buurt van de %13, was voor mij zelfs iets lekkerder...
Ik heb ze nog even AB getest om te zien of dat ik echt niet gek geworden was en ze hadden voor mijn gevoel inderdaad een beetje hetzelfde karakter...
Zeker een tip om die dus te checken als je van %13 houdt, want die Valvetech VAC kost volgens mij de helft tot een derde van de %13...

Kim Wilson
16 januari 2007, 14:04
Tristan, dit is dus niet objectief. Ik hoor enkel jouw mening, en meningen zijn niet objectief.

Tristan
16 januari 2007, 14:11
Tristan, zonder lullig te willen doen, ik geef Lord gelijk. als het geen 2061x is, dan is het niets. (niet dat een 2061x geen leuke bak is hoor.) jij kraakt zonder verpinken amps af die door de grootsten der aarde als de kers op de taart worden gezien. als je al jouw posts samenbrengt, dan houdt een lezer van dit forum op zoek naar info over amps daar alleen aan over dat alle amps ruk zijn en je absoluut een 2061x moet hebben, of eventueel een hiwatt custom 20. Dat het je smaak niet is, tot daar geen probleem, maar je commentaren doen telkens alsof het slechte amps zijn. weinig geloofwaardig.

Dat is nou ook weer niet zo hoor, maar veel boutique amps lijken wel op elkaar...
Vergelijk een 65 amps Marquee maar met een Heritage Briton 2, die hebben allebei een beetje hetzelfde karakter, klinken een beetje week, hebben niet veel ballen...
Een kenmerk van deze amps is ook dat ze humbuckers niet goed trekken...

Dan heb je de amps waar heel veel (te veel) ballen inzitten zoals bijvoorbeeld de Komet enzo, die klinken voor mijn smaak te stug en te klinisch...
Dat zijn amps voor gitaristen die zonder ballen spelen maar toch ballen willen horen (stiekem denk ik dat die Amerikanen daarom dol zijn op dit soort amps)...
Deze amps trekken humbuckers meestal wel wat beter...

De Divided by 13 heeft op het tweede kanaal het karakter als de eerste amps die ik omschreven heb en op het eerste kanaal het karakter als de tweede amps die ik omschreven heb, een beetje een vreemde blend dus...

Wat ik zoek is een amp die zowel goed reageert op humbuckers als op single coils, hij moet dus een zekere strakheid en stugheid hebben om ballen te blijven houden met humbuckers, maar niet te stug klinken zodat de sound klinisch wordt zoals bij veel boutique amps en er zijn inderdaad maar een paar amps die dat echt goed doen...

Negative K3 fan
16 januari 2007, 14:20
hey, hier is een clipje van zo'n ftr37
http://www.youtube.com/watch?v=f0vtMxcAtbA

wat ontzettend lelijk, die wah!!

de sound van de amp vind ik wel erg mooi, precies zoals andere divided by 13 clips die ik al op mn computer heb, heel mooie toon.

Tristan
16 januari 2007, 14:21
[QUOTE=Kim Wilson]Tristan, dit is dus niet objectief. Ik hoor enkel jouw mening, en meningen zijn niet objectief[QUOTE]

Het was in ieder geval een (misschien mislukte) poging om het wat objectiever te omschrijven...
Ik ben benieuwd of dat de anderen wat ik heb gehoord in de amp ook hebben gemerkt of dat zij andere ervaringen hebben...
Kortom, wie heeft er eentje getest en wil zijn bevindingen met ons delen?
Daar ging dit topic toch over?
Als LordRif mijn post niet verkeerd had opgevat dan waren we gewoon lekker over die amps aan het ouwehoeren geweest, nogmaals, het was echt een vraag, ik ben echt benieuwd naar andermans ervaringen...

fabrizio
16 januari 2007, 14:23
Dan heb je de amps waar heel veel (te veel) ballen inzitten zoals bijvoorbeeld de Komet enzo, die klinken voor mijn smaak te stug en te klinisch...
Dat zijn amps voor gitaristen die zonder ballen spelen maar toch ballen willen horen (stiekem denk ik dat die Amerikanen daarom dol zijn op dit soort amps)...


Mark Knopfler speelde tijdens zijn laatste toernee door twee komets. You go tell him!

LCH
16 januari 2007, 14:29
Mark Knopfler speelde tijdens zijn laatste toernee door twee komets. You go tell him!
Hij heeft ook een tijdje op Soldano gespeeld. Man, wat een ongelooflijk plat, dun, iel, karakterloos geluid. Ik vraag me af hoeveel Soldano 'm daarvoor heeft betaald. :D

@ Tristan: wat mij betreft blijf je mooi je ongezouten mening geven over allerlei amps. Dat mensen zich soms aangevallen voelen snap ik, maarja. Zoveel mensen zoveel wensen. Het is per definitie onmogelijk om objectief over amps te spreken, puur omdat muziek een subjectieve kwestie is. Mooi knetteren over alles wat niet single-channel vind ik prima, mits je er bij vermeldt dat 't jouw mening is. ;)

LordRiffenstein
16 januari 2007, 14:45
Niemand had ook gereageerd dat ze hem hadden getest, vandaar mijn vraag, het was eigenlijk meer nieuwsgierigheid, ik dacht dat vrijwel niemand hier die amps getest zou hebben, omdat ik ze de laatste keer dat ik bij Erik was ook niet meer zag staan...

Omdat niemand zegt dat hij hem getest heeft, denk jij dus dat het niet zo is en ze hier uit hun nek lullen, mooi is dat haha.

Er zijn hier dus wel meerdere mensen die hem getest hebben of zelfs eigenaar zijn.

thefox
16 januari 2007, 14:48
Mark Knopfler speelde tijdens zijn laatste toernee door twee komets. You go tell him!
Ik vroeg me al een tijdje af wat voort een versterker mark nou op speelde tijdens zijn laatste tour! Het geluid wat hij daar had was echt fenomenaal, heel subtiel en mooi :)

Tristan
16 januari 2007, 14:59
Omdat niemand zegt dat hij hem getest heeft, denk jij dus dat het niet zo is en ze hier uit hun nek lullen, mooi is dat haha.

Er zijn hier dus wel meerdere mensen die hem getest hebben of zelfs eigenaar zijn.

Dude, relax een beetje...
Zoals ik al zei was het gewoon een vraag, daarmee wilde ik helemaal niet aangeven dat de mensen hier uit hun nek lulden, ik was juist benieuwd of ze hem hadden getest, omdat ik me, dat moet ik eerlijk zeggen, niet kon voorstellen dat iemand die %13 nadat ze hem hadden getest nog steeds zo'n geweldige amp vonden...
Ik dacht dat de meesten hun mening baseerden op clipjes en op video's van de gitaristen bij Paul McCartney en Robbie Williams enzo, waar ik, dat moet ik wederom toegeven, de gitaarsound ook aangenaam vond klinken, vandaar de vraag...

Tristan
16 januari 2007, 15:01
Mark Knopfler speelde tijdens zijn laatste toernee door twee komets. You go tell him!

Ik heb hier op gitaarnet een keer een videoclipje van Mark Knopfler gehoord, met een Les Paul in de Komet, dat klonk inderdaad heel mooi...

Kim Wilson
16 januari 2007, 15:03
Dude, relax een beetje...
Zoals ik al zei was het gewoon een vraag, daarmee wilde ik helemaal niet aangeven dat de mensen hier uit hun nek lulden, ik was juist benieuwd of ze hem hadden getest, omdat ik me, dat moet ik eerlijk zeggen, niet kon voorstellen dat iemand die %13 nadat ze hem hadden getest nog steeds zo'n geweldige amp vonden...
Besef nou eens een keer dat mensen een andere smaak kunnen hebben. Iets wat jij als "stug" en "rafelig" ervaart, vindt iemand anders misschien "strak" en "lekker randje". Ik vond de Orange een lelijke amp, maar er zijn mensen die van dat karakter houden. Prima toch? Jouw smaak is niet de maatstaaf, hou daar rekening mee.

Punt
16 januari 2007, 15:25
Volgens mij heeft Tristan nou al een paar keer uitgelegd dat hij graag wil weten of het oordeel over de %13 gebaseerd is op eigen test of clips.
Lijkt mij ook wel interessant om te weten, niks mis mee.

Het grappige is waarschijnlijk dat je er niets aan hebt omdat de een de utube clip wel goed vond en de ander niet. Ik niet dus.

Overigens kun je wanneer je de smaak van iemand kent best iets hebben aan het subjectieve oordeel van die persoon. Je moet het gewoon vertalen/filteren naar jouw smaak.

Tristan
16 januari 2007, 15:36
@Kim Wilson:
Sjongejonge, er bestaat ook doorlullen en doorlullen zeg...
Ik zeg dat er toch tussen neus en lippen door bij en geef toch ook toe dat het mijn mening is?
Nu wil ik verder geen gedoe meer hierover, dat verpest het hele topic, er werd gevraagd naar meningen over de %13 en ik heb de mijne gegeven...
Als niet iedereen zo bovenop mij zou duiken en gewoon zijn mening zou geven over die %13 dan wordt dit misschien nog een leuk topic...
Zullen we nou meer weer ontopic doorgaan zodat de mensen die het willen hun ervaringen met %13 amps kunnen posten?
Alvast hartelijk bedankt! :hippie:

@Punt:
Dat was precies wat ik bedoelde, het was gewoon interesse en ik bedoelde er helemaal niks lulligs mee...
Bedankt dat je het even zegt, misschien begrijpt men het wel uit jouw mond... :hippie:

guhlenn
16 januari 2007, 15:48
hmmm. dus alle clips klinken goed. BEhalve als jij erop speelt. Wat zei je ook alweer over ballen amps en gitaristen?

LordRiffenstein
16 januari 2007, 15:53
ok, dan bij deze terug on topic!!!

Heb afgelopen zaterdag ook nog een andere %13 gehoord, meer Vox-achtig ding en klonk ook wel lekker, zeker in combi met een cab met Alnico Blue speakers erin.

ieme
16 januari 2007, 15:58
ik snap je voorkeur, maar ik zie absoluut niet in hoe een divided en een rectifier met elkaar te vergelijken zijn, eerlijk gezegd.

leer dan lezen, dat is mijn persoonlijke voorkeur!

Tristan
16 januari 2007, 16:02
@gulenn:
Niet alle clips klinken goed, die van Mark Knopfler vond ik lekker klinken, dat youtube clipje van de %13 vond ik niet lekker klinken...

Soms moet je ook weten waar je naar moet luisteren, of laat ik het beter zeggen, soms herken je beter het karakter van een amp in een geluidsfragment als je de amp echt zelf hebt getest...
Een goed voorbeeld is de sound van Scott Henderson, die vond ik altijd lekker klinken, totdat ik zelf een OD100 en Suhr gitaren getest had...
Daarna herkende ik dit karakter ook in zijn sound en vond het een stuk minder lekker klinken...

Wat ik bedoelde met mijn verhaal over ballen was dat het mij opgevallen was dat veel van die Amerikaanse testgitaristen die op van die video's amps testen volgens mij een hele slappe aanslag hebben en ik denk dat ze daarom de amps met een surplus aan ballen kunnen waarderen...
Ik sla zelf soms heel hard aan, soms veel zachter, ik wil echt de dynamiek kunnen horen, beheersen en gebruiken van een amp...

Als ik hard aansla op zo'n Komet bijvoorbeeld dan doet dat echt pijn aan je oren en wordt de sound heel stug, dat was wat ik bedoelde, als je subtieler, of technischer, of met minder ballen aanslaat dan heb je dit probleem niet of in ieder geval minder...
Dus het is inderdaad ook volgens mij wel zo dat de ene amp meer geschikt is voor de een dan voor de ander, maar zo'n Komet heeft vanwege het surplus aan ballen naar mijn idee wel een iets minder brede dynamische range waarin hij optimaal klinkt, dat is met name wat het voor mij een minder wenselijke amp maakt...

Tsja, misschien is het vooral de manier waarop ik me uitdruk waar jullie over vallen, ik probeer me wel aan te passen, maar je blijft toch een mens met zijn of haar eigenaardigheden en soms glipt er wat over je tong...
Ik druk me over het algemeen wat steviger uit dan dat ik het bedoel...
Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel, zullen we nu dan maar weer verder ontopic gaan?

Dude
16 januari 2007, 19:00
@Kim Wilson:
Sjongejonge, er bestaat ook doorlullen en doorlullen zeg...


da's idd kimwilsons specialiteit ja ..... doorlullen en doorlullen ... komt omdat die een hele saaie baan heeft en de baas zijn forumuurtjes uitbetaald !

tillens
16 januari 2007, 19:24
Als ik hard aansla op zo'n Komet bijvoorbeeld dan doet dat echt pijn aan je oren

Leer dan spelen..

Kim Wilson
16 januari 2007, 20:22
da's idd kimwilsons specialiteit ja ..... doorlullen en doorlullen ... komt omdat die een hele saaie baan heeft en de baas zijn forumuurtjes uitbetaald !
Hé trut, niet zo zeuren! :angry:

thefox
16 januari 2007, 21:04
Leer dan spelen..
Hey ik heb even je site bekeken en wat muziek geluisterd! Echt lekkere muziek man!! :) Cool!, hebben jullie cd's in de winkel liggen?

tillens
16 januari 2007, 21:09
Hey ik heb even je site bekeken en wat muziek geluisterd! Echt lekkere muziek man!! :) Cool!, hebben jullie cd's in de winkel liggen?

Thanks!

De opmerking van 'leer dan spelen' was meer een knijpje in de wang van sommige mensen.. de duurste spullen, continu zeiken over alles en nog wat, maar nooit eens tevreden..

Maar nogmaals thanks. De band ligt tijdje stil wegens werk, scripties etc.. maar zelf spelen is nog steeds leuk, en schrijven ook! We hebben geen cd's in de winkel liggen, je kunt em downloaden op de site dacht ik of pm me, misschien kan ik er nog even eentje opsturen..

Gr Peter

BLOK182
16 januari 2007, 23:53
Ook m.b.t. het commentaar op Tristan's posts, ik denk nog steeds dat speelstijl ontzettend bepalend is voor welke amp je lekker vindt en welke niet. Gitaristen zullen altijd met een bepaalde serie amps goed uit de voeten kunnen, en met andere amps totaal niet, no matter wat de kwaliteit, exclusiviteit, status of prijs is. Ik heb zelf ook zo'n beetje de totale range van elke muziekzaak geprobeerd in de zoektocht naar mijn favo amp, en zo blijf ik bijvoorbeeld hangen bij VHT en Budda, die mijn ding en opvatting van lekker spelen beantwoorden. Voor een ander is dat een 2061x, dat kan prima! En wat betreft Dude's comment; ik snap je volledig kerel, maar wij zijn dan ook van het type gibson-om-je-nek-amp-vol-open-niet-lullen-maar-keihard-op-je-axe-beuken-pedal-to-the-metal-rock-n-roller:-)

Dude
16 januari 2007, 23:58
Hé trut, niet zo zeuren! :angry:

ho ho ....


als er iemand een trut is ben jij het of reformatorisch forumvriendje van me ! :satisfie:

imlikeajungle
17 januari 2007, 00:20
Mark Knopfler speelde tijdens zijn laatste toernee door twee komets. You go tell him!

geniale sound & geniale tour, ik was zo blij dat ik er was
(wat een vrouw is die emmylou toch ook, damn!)

Tristan
17 januari 2007, 04:48
@tillens:
Je hebt een pb van mij...

guhlenn
17 januari 2007, 08:48
ik zat je een beetje te stangen tristan. ik begrijp je wel. Maar ik denk dat het eindeloos herhalen van je punt je punt niet bekrachtigd maar afzwakt.

Tristan
17 januari 2007, 09:12
@gulenn:
Daar heb je absoluut gelijk in...
Tsja, als iedereen ineens gaat beginnen dan heb ik altijd een beetje de neiging om alles uit te gaan leggen en ik kan dan meestal de serieuze en de grappig bedoelde posts ook niet meer van elkaar onderscheiden...
Mijn posts zijn dan ook niet bedoeld om mijn gelijk te halen of iets dergelijks, het ging er mij meer om om uit te leggen wat ik bedoelde, omdat ik het idee had dat mensen kwaad op mij werden omdat ze vanwege mijn slechte formulering niet begrepen wat ik bedoelde...

Iedereen duikt dan weer bovenop die posts waarin ik mijn gedachtengang probeer uit te leggen en voor je het weet heb je dan een hele discussie, wat al helemaal niet mijn bedoeling was...

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet hoe het in dit topic tot deze hele discussie is gekomen, mijn eerste post was eigenlijk de eerste echt inhoudelijke post in dit topic (het ging namelijk echt over een persoonlijke ervaring met een %13 amp) en in mijn tweede post stelde ik gewoon een vraag omdat ik oprecht nieuwsgierig was...
Tsja, vreemd hoe dingen kunnen lopen...

guhlenn
17 januari 2007, 11:20
tis meer dat jij alles kut vind en de mensen dat nu wle weten. Dus het maakt niet echt uit welke amp je gaat 'omschrijven' de tendens is vantevoren al duidelijk. Van de andere kant; het is heel fijn dat jij voor jou de beste amp ehbt gevonden en dat jeondanks veel proberen, daarbij blijft. Om om dat nou bij elke vraag over een amp te gaan roepen, ja dat geeft wat wrevel... denk ik... ah well...

Mitch
17 januari 2007, 11:37
Ik heb nog nooit een Divided by 13 amp gehoord, in levenden lijve.






Zo, da's al weer een nuttiger en meer on-topic post dan de afgelopen twee pagina's te vinden was.

LCH
17 januari 2007, 11:49
tis meer dat jij alles kut vind en de mensen dat nu wle weten. Dus het maakt niet echt uit welke amp je gaat 'omschrijven' de tendens is vantevoren al duidelijk. Van de andere kant; het is heel fijn dat jij voor jou de beste amp ehbt gevonden en dat jeondanks veel proberen, daarbij blijft. Om om dat nou bij elke vraag over een amp te gaan roepen, ja dat geeft wat wrevel... denk ik... ah well...
Ik begrijp je standpunt, maar je kunt ook overdrijven. 1000 verschillende meningen zijn nu eenmaal inherent aan een forum. Mensen die zich daar aan storen kunnen beter iets anders gaan doen dan al die posts doorlezen en commentaar geven op alles dat met z'n kop boven het maaiveld uitsteekt.

Nu betrap ik me er ook op dat ik me meng in een discussie die mijnsinziens he-le-maal nergens over gaat, maar ik vind het onrechtvaardig dat er zo ongenuanceerd wordt gesproken over het e.e.a.

Ohja, ontopic: Divided by 13. Nog nooit gehoord in het echt en ik vond de soundclip volkomen bagger. :D

guhlenn
17 januari 2007, 13:28
ongenuanceerd? Hoe genuanceerd wil je het hebben? Tristan mag z;n mening over iets geven. Jij ook. ik ook. Hoera!

fabrizio
17 januari 2007, 14:10
on topic: heb afgelopen zaterdag de RSA23 getest door een oversized bogner 2x12. it blew me away. (inderdaad, een weinig genuanceerde review!)

Punt
17 januari 2007, 14:23
Ik vind ze wel lelijk om te zien :satisfie:

Tristan
17 januari 2007, 16:11
Ik heb er eens eentje getest bij Erik, volgens mij was dat zo'n FTR37, in ieder geval een 6V6 top...
Dat vond ik niet echt veel soeps en dat schijnt nog de beste, of in ieder geval de meest bekende en gewilde te zijn, zijn Marshall achtige amps schijnen niet echt fantastisch te zijn, maar die heb ik niet gehoord...
Erik verkoopt ze volgens mij niet meer trouwens, de laatste twee die hij had staan heeft hij in de aanbieding gedaan en nu heeft hij er voor zover ik weet in ieder geval geen meer staan...
Clean klonk die %13 wel okee, misschien een beetje stug en iets plat, de Hook, de Bruno en de T-rex die ik diezelfde dag getest had vond ik dan clean eigenlijk toch wat lekkerder klinken...
Crunch viel er, evenals bij de Bruno en de T-rex, bijna niet uit te halen, dan moest het ding zo hard en het ging eigenlijk alleen maar stugger en minder open klinken, kwam niet echt tot leven...
Nee, ik vond het in ieder geval niet geweldig...

@Iedereen:
Dit is mijn eerste post in dit Topic en die is toch redelijk genuanceerd?
Ik heb er ook informatie van derden bij gezet, namelijk dat die FTR37 toen ik hem testte de meest gewilde was en dat de Marshall amps wat minder schijnen te klinken...
Daar geef ik helemaal niet mijn eigen mening, maar zeg ik gewoon wat ik hier en daar heb opgevangen over dit merk...
Verder maak ik vergelijkingen met andere amps die ik dezelfde dag getest had en die mij wat beter bevielen, een nuancering dus...
Ik was alleen vergeten het tweede kanaal te beschrijven, omdat ik dat gewoon helemaal niks vond heb ik dat zelfs uit mijn beschrijving gelaten, wat dus eigenlijk weer een nuancering is...
Ook maak ik nergens de vergelijking met mijn eigen amp(s)...
Ik zal in ieder geval proberen mijn eigen waardeoordelen als "niet veel soeps" en "niet geweldig" wat minder te gebruiken en meer te omschrijven hoe de amps volgens mij reageerden enzo, dan kan iedereen voor zichzelf opmaken of het dan wat voor hen is of niet en ik zal mijn eigen amps er verder ook buiten laten, is het dan okee?

@gulenn en Iedereen:
Okee, nu begrijp ik waar jullie mee zitten...
Maar ja, dan zou ik me dus volgens de meeste mensen buiten alle topics moeten houden, alleen omdat ik gewoon niet zo heel veel dingen goed vindt, dat is toch ook niet eerlijk?
Maar ja, als jullie dat echt willen dan ga ik wel weg, dat kan...
Los van het feit of ik iets wel of niet goed vindt geef ik denk ik wel goede informatie over de amps waar ik het over heb...
Werken ze met humbuckers?
Welke amps zijn een beetje te vergelijken?
Natuurlijk is dat allemaal mijn mening, maar als je je mening niet mag geven dan kan je helemaal niets, op het hele forum niet, want meestal wordt er juist gevraagd naar meningen, zo ook in dit topic...

guhlenn
17 januari 2007, 16:36
je moet natuurlijk niet weg gaan. Zet anders in je handtekening; alles behalve xxxx en xxx is kut ;)

trek het je niet zo aan joh.

Fender75
17 januari 2007, 16:44
Zal allemaal wel los lopen Tristan...jij bent wel een van degene die altijd uitgebreidt antwoord! En over smaak valt niet te twisten...:)

Tristan
17 januari 2007, 16:59
Nou ja, ik wil gewoon geen ruzie en wil mensen ook niet kwetsen, dus als ik dat blijk te doen simpelweg door gewoon te posten dan ja, is het wel lastig...
Ik zal in ieder geval zoals ik al zei proberen mijn waardeoordelen erbuiten te laten en gewoon te blijven bij beschrijvingen, is het dan okee?

Wacht even, ik zet het wel in mijn sig, opdat ik het niet vergeet...

Punt
17 januari 2007, 18:20
@Tristan: Ik stel je posts op prijs en heb geen enkel probleem met je persoonlijke stijl. Todat het over iets gaat wat ik heb natuurlijk :)

tillens
17 januari 2007, 19:35
Na een pb van tristan, wil ik het volgende kwijt. Gitaarspelen is persoonlijk. Wij zijn zoekende naar een toon die we willen horen. Iedereen mag zijn mening geven. Laten we inderdaad niet offtopic gaan.
On topic; WOW wat zijn die /13 dingen duur zeg! Maar ze klinken wel goed!

Tristan
17 januari 2007, 20:18
@tillens:
Okee, dan zijn we het daar in ieder geval over eens... :D
No hard feelings...

ewout
17 januari 2007, 20:30
Ontopic: ik heb nu meerdere opnames gehoord van divided by 13 spullen. Het gaat echt van (i.m.o.) prut naar grandioos; dat laatste inderdaad de optredens van live8. Ik ben geloof ik serieus direct na het kijken van die dvd naar de website van /13 gegaan om te kijken wie ze importeerd, zodat ik het zelf eens kon testen. (uiteraard te duur (voor nu), dus om gas aanvallen te stoppen maar geen actie ondernomen)

ik kwam deze filmpjes tegen voor wie er wat aan heeft:
http://www.prosoundcommunications.com/english/video/brad_fernquist/index.html
allemaal brad fernquist met de ftr37. Allemaal niet mijn ding. (Josh Smith daarentegen...)


---
En slightly offtopic: Iedereen brengt hier meningen alsof het feiten zijn, what's new. Al ben je de enige die iets mooi vind (en zo voel ik me regelmatig hier met een koch classictone en een fulldrive mosfet) dan mag dat gewoon.

tillens
17 januari 2007, 20:36
Tristan , je hebt antwoord op je pm's.. Ik ben er verder klaar mee.. gr Peter

Michael AE
18 januari 2007, 03:45
Jongens, wat een geleuter weer...

Tristan kan ongenuanceerd zijn, maar het gezeur over zijn posts begint me echt de keel uit te hangen.:mad:

Er kan geen topic zijn waarin hij z'n mening geeft, of iedereen begint hem (off topic) af te branden.

Ik ken de beste man persoonlijk en weet heel goed hoe vervelend hij kan zijn, (:p) maar ondertussen is het eeuwige gezeur over zijn posts zo vervelend aan het worden, dat bepaalde topics onleesbaar worden. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Als Tristan nu belooft iets genuanceerder te reageren, willen de "haters" dan beloven niet elk topic in een anti-Tristan topic te veranderen? Het wordt nu echt vervelend...

Fender75
18 januari 2007, 08:58
Inderdaad!