PDA

View Full Version : Nieuwe opname !!!



marc_olly
15 januari 2007, 22:31
Hey guys en girlz,

Hieronder een link naar mijn nieuwste creatie... Er is iets mis gegaan met het creeren van de mp3/wav, waardoor met name de snare wat luid en irritant is, dus ik zal deze binnenkort even fixen. Maar het idee is wel duidelijk denk ik.

http://www.hoeishet.nl/marc/5.mp3

Gitaar via POD XT de pc in, drums, bas en toetsen komen uit de JV-1080 met bass-drum expansion board. Klein beetje compressie op de masterbus en de gitaren en een eq op de master om het laag wat te corrigeren.

Graag commentaar, zowel nummer als mix/master !

Thanks for listening...

marc_olly
18 januari 2007, 23:16
bump... anyone?!?

:-(

Michel89
18 januari 2007, 23:36
Hmm vreemd dat er niemand op gereageert heeft, en ik denk dat ik er zelf in eerste instantie gewoon perongeluk overheen had gekeken. :S

Het is erg atmosferisch mede namens de backing, en klinkt zo erg uniek. Verder vond ik je gitaarspel mooi en interessant. Het klonk nergens verkeerd dus ik heb niet echt opbouwende kritiek denk ik. Erg leuke licks en leuk thema'tje. Als je het niet mooi vind kan het hooguit zijn omdat het je muzieksmaak niet is maar alles klonk goed, en ga vooral zo door. :)

Thijs_Razor
19 januari 2007, 00:23
bump... anyone?!?

:-(

Wees niet verdrietig. Ik heb hem vanmiddag keer op keer beluisterd en heb wat mee zitten spelen, maar ik wist niet echt wat voor nuttigs ik moest posten. Maar nu je erom vraagt zal ik gelijk wat schrijven. :satisfie:
Het nummer klinkt erg goed! Ik hen em nog steeds in m'n playlist staan. Erg atmosferisch zoals al is gezegd en goed gitaarspel en leuke synth geluiden. Petje af!
Ik ben benieuwd naar je volgende... 8-)

Gert-Jan
19 januari 2007, 07:58
Satrianisch

marc_olly
19 januari 2007, 09:32
thanks!!!

Ik zal ook eens op homerecording.be posten, want ik zou ook graag wat meer tips krijgen voor het mixen/masteren.

Binnenkort meer materiaal.
Misschien moet ik maar eens gaan denken aan wat webspace en een kleine site.

Marc

-=JEROEN=-
19 januari 2007, 12:16
grappig, ik hoorde dit er in: "take, these broken wings, and learn to fly again, learn to live so free"

Luke-wannabe
19 januari 2007, 13:03
Ik vind de snare idd echt heel erg vies. Sowieso. Vind ik het qus mix eigenlijk helaam niks. Ik houd van een droge sound, en dat is dit niet. Maar dat is gewoon smaak enzo.. Gitaarspel is best goed :)

b_240
20 januari 2007, 12:33
I love it!

marc_olly
20 januari 2007, 13:35
Thanks !!!

Ik zal de mix wat opknappen, want die snare is inderdaad irritant, daar heeft Luke-wannabee helemaal gelijk in.

Zal nog wat andere opnames uit mijn PC afmixen en posten. ben heel benieuwd wat jullie daar van vinden. Daar zitten ook wat meer uptempo dingetjes bij.

Once again... THANKS !!!