PDA

View Full Version : Boss GT6



lycantrophy
15 januari 2007, 20:34
ik zit met een probleem ik vind op de boss gt6 het effect niet om het geluid zolang te laten galmen als je zelf wil, zonder feedback. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen

appleyard
16 januari 2007, 21:55
Ik heb zelf een gt3, en ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik denk dat je de compressor moet aanzetten en dan de sustain flink opendraaien

lycantrophy
16 januari 2007, 23:26
Ik heb zelf een gt3, en ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik denk dat je de compressor moet aanzetten en dan de sustain flink opendraaien
ik bedoel dat je de snaar 1 keer aanslaat en het geluid blijft doorklinken :)

sugarfish
17 januari 2007, 12:07
Zit er geen "hold" of "sound hold" op de GT6?
Op GT8 zit wel deze mogelijkheid, volgens mij zit dit ook op de 6.

Je wijst de hold toe aan de CTL, je slaat een snaar aan, drukt op CTL en je toon blijft tot het eind der tijden doorgaan....

MrHefner
17 januari 2007, 16:06
Je kan ook eens kijken of de noise gate niet te hoog staat.
Die zorgt ervoor dat "ongewenst" geluid weggefilterd wordt. Maar hoe hoger hij staat, hoe korter je een toon kan laten klinken.

lycantrophy
17 januari 2007, 22:45
Zit er geen "hold" of "sound hold" op de GT6?
Op GT8 zit wel deze mogelijkheid, volgens mij zit dit ook op de 6.

Je wijst de hold toe aan de CTL, je slaat een snaar aan, drukt op CTL en je toon blijft tot het eind der tijden doorgaan....

dan is alleen nog de vraag waar zit de hold ergens in de gt - 6

outside
17 januari 2007, 22:52
Ik vrees dat die sound hold nieuw was bij de gt-8...

sugarfish
18 januari 2007, 11:52
misschien een andere oplossing zoeken? ...bv. een EBOW ;)

Je kunt ook even op www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum) snuffelen, daar lopen een hoop GT6 gebruikers rond en mogelijk staan tips/trucs om toch dat effect te kunnen creeëren.
Ik had even snel voor je gekeken maar kon inderdaad geen optie voor hold vinden voor de GT6, wel had iemand een truc met de feedbacker (toegewezen aan CTL).
Succes!

Azrael
18 januari 2007, 11:56
Ik vrees dat die sound hold nieuw was bij de gt-8...

Yup! Overgens een vrij nutteloze optie om echt te gebruiken in een nummer want het klinkt niet maar das logisch. 't Is echter wel handig om bijvoorbeeld te kijken hoe een bepaalde toon klinkt in verschillende akkoorden (als voorbeeld). Handig met oefenen dus.

sugarfish
18 januari 2007, 12:52
Yup! Overgens een vrij nutteloze optie om echt te gebruiken in een nummer want het klinkt niet maar das logisch. 't Is echter wel handig om bijvoorbeeld te kijken hoe een bepaalde toon klinkt in verschillende akkoorden (als voorbeeld). Handig met oefenen dus.

Ben ik het niet helemaal met je eens, want vooral met synth-geluiden kan het een leuke optie zijn. Al helemaal als je vervolgens bepaalde onderdelen van een effect of meerdere effecten aan het exp-pedaal hebt toegewezen en die de vastgehouden toon helemaal "over de kop" laten gaan! Maarja, je moet ervan houden...

Azrael
18 januari 2007, 14:39
Ben ik het niet helemaal met je eens, want vooral met synth-geluiden kan het een leuke optie zijn. Al helemaal als je vervolgens bepaalde onderdelen van een effect of meerdere effecten aan het exp-pedaal hebt toegewezen en die de vastgehouden toon helemaal "over de kop" laten gaan! Maarja, je moet ervan houden...

Agreed , ik had moeten zeggen "ik VIND" het een nutteloze optie.