PDA

View Full Version : bassman combo?



Dirkdewaard
15 januari 2007, 19:30
Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zoek iemand die een combo cabinet kan maken voor mijn Bassman head. Het lijkt me een stuk handiger om er gewoon een 2x10 combo van te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee en kent iemand een goede bouwer?
Wat voor speakers zal ik hiervoor gebruiken?

bvd

Chris Winsemius
15 januari 2007, 19:37
Franc Vernet!

Ben zelf niet zo into 10" speakers om eerlijk te zijn, Celestion 10L35s vind ik wel ok klinken in 'n gesloten kast maar die worden helaas niet meer gemaakt. De reïssue Vintage 10s heb ik nog niet getest. Hoewel pinnig en wat scherp heb ik goede resultaten met Jensen P10Rs gehad met gemodde tweed Bassmans, hebben wel 'n ander circuit dan de tops.

Misschien even webervst.com contacten, alléén rekenen ze heel veel voor buitenlandse verzendingen, ik moet er over 'n tijdje weer bestellen dus contact me als ik wat mee moet laten komen.

Dirkdewaard
15 januari 2007, 19:45
Thanks Chris!
Tja mijn bassman is ook niet echt een normale SF top, maar een blackface op het eerste kanaal(input1) en een tweed op het tweede. Hij is gemaakt door Peevee, maar gekocht van iemand anders.
IK zal vernet even mailen.

(misschien raar maar greenbacks erin?, gewoon 12 dan natuurlijk)

Chris Winsemius
15 januari 2007, 19:52
Thanks Chris!
Tja mijn bassman is ook niet echt een normale SF top, maar een blackface op het eerste kanaal(input1) en een tweed op het tweede. Hij is gemaakt door Peevee, maar gekocht van iemand anders.
IK zal vernet even mailen.

(misschien raar maar greenbacks erin?, gewoon 12 dan natuurlijk)

Ik weet niet hoe (nieuwe M25?) Greenbacks het doen met die amp, ken ze wel in 'n open backed cab bij 'n door mij gemodde Bassman top voor 'n SRV-sound met reverb........ mjam :)

H30s vind ik zelf lekker klinken icm blackfaces, vanmiddag trouwens helemaal uit m'n dak gegaan met m'n deluxe reverb replica op 9 met 'n alnico blue d'r in, volgens de eigenaar verschilt de alnico gold (die 50 watt aan kan) niet veel qua sound en feel tov die 15 Watt Blue.

Dirkdewaard
15 januari 2007, 20:42
Ik weet niet hoe (nieuwe M25?) Greenbacks het doen met die amp, ken ze wel in 'n open backed cab bij 'n door mij gemodde Bassman top voor 'n SRV-sound met reverb........ mjam :)

H30s vind ik zelf lekker klinken icm blackfaces, vanmiddag trouwens helemaal uit m'n dak gegaan met m'n deluxe reverb replica op 9 met 'n alnico blue d'r in, volgens de eigenaar verschilt de alnico gold (die 50 watt aan kan) niet veel qua sound en feel tov die 15 Watt Blue.

Misschien dat maar eens ga proberen. Ach, als ik die nieuwe cab heb kan ik alles proberen. Misschien toch maar voor 12" gaan voor dit soort speakertjes.
Op greenback kwam ik omdat de oude bluesbreaker zoiets had, zou misschien leuk zijn met de tweed kant.

Ik heb een Cornell Romany gekocht, die is met jensen. Die klinkt echt super zelfs op de 1/4 watt mode. Jammerlijk geen reverb

Chris Winsemius
15 januari 2007, 21:40
Misschien dat maar eens ga proberen. Ach, als ik die nieuwe cab heb kan ik alles proberen. Misschien toch maar voor 12" gaan voor dit soort speakertjes.
Op greenback kwam ik omdat de oude bluesbreaker zoiets had, zou misschien leuk zijn met de tweed kant.

De oude BBs hadden twee AlnicoBlues of twee M20s, van beiden worden reïssues gemaakt.
Als het meer betaalbaar moet zijn vermoed ik dat je twee reguliere H30s zeer ok zult vinden.


Ik heb een Cornell Romany gekocht, die is met jensen. Die klinkt echt super zelfs op de 1/4 watt mode. Jammerlijk geen reverb

Vertel! :)
Is dat 'n single ended amp?

Dirkdewaard
15 januari 2007, 22:00
De oude BBs hadden twee AlnicoBlues of twee M20s, van beiden worden reïssues gemaakt.
Als het meer betaalbaar moet zijn vermoed ik dat je twee reguliere H30s zeer ok zult vinden.



Vertel! :)
Is dat 'n single ended amp?

thanks, ik denk aan iets van een Weber 12V. De combo moet niet te zwaar worden. Is de alnico 75 dollar beter denk je?

check deze site over de Cornell, zelfs ben ik niet zo thuis in versterkers.
Wat ik wel weet is dat ik nog nooit een versterker als deze heb geprobeerd.
Stel je voor een 1964 Es-335 over dit:
http://www.dc-developments.com/cornell_romany_range.htm

Ik wil 1 kanaal met lichte overdrive that's all, de Cornell is te klein dus maak ik een combo van mijn bassman.