PDA

View Full Version : ISP decimator



interessander
15 januari 2007, 19:18
Ik hoor goede dingen over de ISP decimator, een noisegate van de makers van de Hush, zijn er hier gebruikers van dit pedaal (riffcrusher o.a. geloof ik) die mij er wat meer over kunnen vertellen, 2ehands kom je hem vrijwel niet tegen, bestellen in duitsland dan maar?

stumpy
15 januari 2007, 19:21
Ik heb hem ook. Ik vind hem beter dan de boss en mxr. Hij werkt gewoon perfect. Nauwelijks ruis over. Helemaal weg kan ik niet zeggen. Maar hij werkt zeer goed

interessander
15 januari 2007, 19:25
Het gaat me ook niet per se om de ruis, maar vooral als gate tegen feedback op hoge volumes, waar heb je hem gekocht?

Azrael
15 januari 2007, 19:27
Ik heb hem ook. Ik vind hem beter dan de boss en mxr. Hij werkt gewoon perfect. Nauwelijks ruis over. Helemaal weg kan ik niet zeggen. Maar hij werkt zeer goed

Een noisegate die goed zijn werk doet (aannemend dat hij het signaal afkapt) levert 0,0 ruis als je niet speelt. Noisegate is namelijk geen ruisverminderaar maar een systeem dat het geluid onder een bepaald volume gewoon afkapt. Dus als je daarna nog ruis over houdt dan is OF je noisegate ruizig OF je amp geeft zelf nog ruis. Dit even ter informatie want het kan uiteraard een uitstekende noisegate zijn.

stumpy
15 januari 2007, 19:29
Het is ook ruis van mijn versterker schat ik zo. Ik heb hem uit amerika mee laten brengen.

interessander
17 februari 2007, 11:41
Om het topic maar even een happy end mee te geven; ik heb de ISP decimator besteld in engeland waar hij goedkoper te krijgen was dan in duitsland. Gisteren even getest op oefenvolume, dean flying V met dimarzio evolution in een mesa mark III met een flinke bak gain.....perfect, hij reagert echt heel snel maar laat je sustain intact en ik hoef niet steeds in breaks naar het clean kanaal te schakelen om er zeker van te zijn dat ik geen feedback krijg. Absoluut een aanrader wat mij betreft, al moet ik zeggen dat ik geen andere noisegates getest heb dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.