PDA

View Full Version : Microfoon



Den_Echte_Jef
15 januari 2007, 16:54
Hallo,

Is het mogelijk een microfoon aan te sluiten op een versterker ??

Bl44t44p
15 januari 2007, 17:11
Kan. 10 tekens.

caliban
16 januari 2007, 00:47
Wat voor microfoon en wat voor een versterker.

Azrael
16 januari 2007, 00:51
Jahoor kan prima. Probeer het maar eens......microfoon in je amp gooien , distortion pedaaltje ervoor en tatatata. Een takkeherrie waar Suicide Commando trots op is (want die doen dat ook)
Ikzelf heb mijn GT8 een microfoon te eten gegeven en heb vervolgens vanalles op die amp losgelaten. Een probleem......feedback. Dat kreeg ik er lastig uit op hoog volume. Maar daar moet ik eens goed mee stoeien.

Nellyrocks
16 januari 2007, 10:33
Wat nog cooler is, is als je een delay aan hebt tot oneindig of een loopstation, je hele koren kan inzingen en er vervolgens over kan gitaarspelen. We hebben dat een keer als intro voor een gig gedaan.

Verwacht niet dat je het mooiste zanggeluid krijgt dat je je kan voorstellen.

Den_Echte_Jef
16 januari 2007, 16:56
nu heel concreet,

wat voor een microfoon zou er op kunnen ?? Of kan je er alle microfoons op aansluiten ??
Heb je hiervoor een speciale kabel voor nodig, of kan dit in aux in, of gewonen jack input of een bakje ertussen ??

Azrael
16 januari 2007, 17:03
nu heel concreet,

wat voor een microfoon zou er op kunnen ?? Of kan je er alle microfoons op aansluiten ??
Heb je hiervoor een speciale kabel voor nodig, of kan dit in aux in, of gewonen jack input of een bakje ertussen ??

Elke DYNAMISCHE microfoon (dus geen condensator mic). En dan gewoon een simpele XLR naar jack kabel. Stelt niks voor.

Den_Echte_Jef
16 januari 2007, 17:11
heb juist gekeken op thomann, en de microfoons zijn wel goedkoop,
je kan er al een microfoon krijgen voor 12.90 euro met XLR-jack kabel bij !!

Azrael
16 januari 2007, 17:18
heb juist gekeken op thomann, en de microfoons zijn wel goedkoop,
je kan er al een microfoon krijgen voor 12.90 euro met XLR-jack kabel bij !!

Yup , maar you get what you pay for. Maargoed , afhangkelijk van hoe intressant je het vind moet je gewoon zelf even kijken. Heb zelf een goedkope mic (40 euro) en dat voldoet voor mijn dingen prima.