PDA

View Full Version : Fireball & 5150



Izegrim
15 januari 2007, 16:37
Goeiedag allemaal,

Ik zoek een halfstack om in de oefenruimte en live mijn 50W buizencombo te vervangen. Op het moment speel ik in een metalband waar we in B gestemd staan en redelijk vette muziek spelen met een moderne sound, alleen mijn combootje is niet helemaal op z'n plek daar. Natuurlijk red ik het wel qua volume, maar ik neem het op tegen een 120W Peavey 5150 halfstack en een bas-halfstack met 4x10" kast. Die klinken lekker breed met massa's low end terwijl mijn bakkie nogal schreeuwerig klinkt.

Ik wil dus eigenlijk een nieuwe set. Nu ben ik gecharmeerd van de Powerball, maar om eerlijk te zijn heb ik al die mogelijkheden niet nodig. Ik gebruik een PODxt Live in de fxreturn van m'n combo en haal alle geluiden daar uit. Ik zal dus vaak de preamps bypassen. Als ik ga jammen wil ik graag de POD thuis laten en een simpele metalbak hebben met een goede clean en een goede scheur.

Nu vraag ik me af of de Fireball geschikt zou zijn in deze situatie. Ik zal ook regelmatig in kroegenspelen waar ik niet verder uitversterkt zal worden en dan moet ik mee kunnen komen met de rest van de band (en ik heb nog niet eens gezegd dat de drummer idioot veel lawaai maakt). Zal een 60W Fireball genoeg vermogen en laag hebben om met al dat geweld mee te komen (120W 5150 en 300W basbak)? Ik heb geen zin om een kat in de zak te kopen door later alsnog een 100 Watter te moeten kopen.

Thanks dudes,

Ize

interessander
15 januari 2007, 16:43
Ik heb geen ervaring met de fireball maar je kunt ook uitkijken naar de ENGL ritchie blackmore, die combineren goed met een 5150 weet ik uit ervaring.

Brord
15 januari 2007, 16:46
tien tekens

PimRocks
15 januari 2007, 16:52
als je de opties toch niet gebruikt: Superlead all the way, of anders een goede JCM800

interessander
15 januari 2007, 16:55
Ik heb geprobeerd moderne laaggestemde metal op een jcm 800 2203 te spelen, ook met pedalen maar achteraf beviel mijn oude 5150 beter en nu mijn nieuwe Mesa mark III nog veel beter. Die marshalls zijn perfect voor rock maar missen mijns inziens lekker strak laag voor een moderne metalsound.

PimRocks
15 januari 2007, 16:58
nja ok, maar kijk bijv. naar slayer, die halen een toch wel erg dikke metalsound uit een jcm800 en ik ben helemaal geen fan van metal en slayer

gradje pbc
15 januari 2007, 17:10
wat is je budget?

Brord
15 januari 2007, 17:24
tien tekens

EpiCenturiesAWAy
15 januari 2007, 18:16
Nou heb ik een 5150 en een ritchie blackmore van ENGL.
En ik moet zeggen, die engl klinkt op laag volume heel goed, die 5150 voor geen meter ;)
Ik gebruik ze voor hetzelfde doel, hardcore, metal kan ook.
Qua hardheid moet je hier niet naar kijken :)


oja, ik heb ook nog een RB te koop :p

Negative K3 fan
15 januari 2007, 18:41
vind je het trouwens niet zonde om met een pod te gaan ouwehoeren terwijl er ook een prima voorversterker in de amp zelf zit?

interessander
15 januari 2007, 18:53
Hoe weet jij welke amp hij nu heeft dan? Hij zegt toch dat hij juist niet met de pod wil gaan spelen als hij een nieuwe versterker koopt?

Negative K3 fan
15 januari 2007, 18:59
Hoe weet jij welke amp hij nu heeft dan? Hij zegt toch dat hij juist niet met de pod wil gaan spelen als hij een nieuwe versterker koopt?

dan lees jij een ander topic als ik.....

interessander
15 januari 2007, 19:06
Zeker niet, ik lees niet welke versterker hij nu heeft, enkel dat het een 50w combo is en ik lees dat hij als hij gaat jammen de POD thuis wil laten... en daarom een versterker wil die van zichzelf lekker klinkt, zowel clean als overstuurd, waardoor een 5150 helaas afvalt vanwege z'n clean geluid.

Brord
15 januari 2007, 19:16
tien tekens

interessander
15 januari 2007, 19:23
Het is niet onbruikbaar maar bijvoorbeeld die ritchie blackmore heeft een veel betere clean, die van de peavey is ook door de gedeelde toonregeling moeilijk echt clean te houden zonder verlies in volume. Een 5150 II is natuurlijk ook een optie.

Negative K3 fan
15 januari 2007, 19:53
Zeker niet, ik lees niet welke versterker hij nu heeft, enkel dat het een 50w combo is en ik lees dat hij als hij gaat jammen de POD thuis wil laten... en daarom een versterker wil die van zichzelf lekker klinkt, zowel clean als overstuurd, waardoor een 5150 helaas afvalt vanwege z'n clean geluid.

hij zegt dat ie dat doet als hij gaat jammen, maar in de eerste alinea zegt ie dat hij in een band zit... het hangt dus van de frequentieverhouding van het jammen en het band spelen af wie van ons er nu gelijk heeft :)

interessander
15 januari 2007, 20:23
Maar het gaat er niet om wie er van ons gelijk heeft, maar welke versterker hij moet kopen :) Dat hij die pod dan thuislaat vind ik een goed plan.

Izegrim
15 januari 2007, 21:20
Hè jongens niet ruzieën! :D

Ik gebruik de POD wel in de band, want ik gebruik hier en daar effecten en verschillende clean en overdrive/distortion geluiden die min of meer afgestemd zijn op het hele bandgeluid. Ik heb gewoon veel vrijheid met dat ding en bijkomend voordeel is dat het geluid zowel op het podium als op opnamen herkenbaar is. Ik zal dus voornamelijk de eindtrap van versterker (vul maar in) gebruiken, zoals ik ook met m'n Randall RG50 TC doe.

Naast mijn digitale gepruts ben ik ook nog iemand die op z'n tijd van éénvoud houd. Regelmatig lazer ik m'n POD aan de kant om gewoon ongecompliceerd met alleen een amp te spelen. Het is gewoon lekker om maar een paar kabels aan te sluiten en gáán met die banaan! Als ik muziek voor mezelf speel of een beetje jam heb ik geen effectjes nodig. Maar in de band zeer zeker wel.

Jan-Willem
15 januari 2007, 21:34
nja ok, maar kijk bijv. naar slayer, die halen een toch wel erg dikke metalsound uit een jcm800 en ik ben helemaal geen fan van metal en slayer

Je moet niet zo zeer kijken wat er op het podium staat, want voor het zelfde geld staat er achter die muur alles behalve een JCM 800 te draaien.

Zo is er van Metallica ook bekend dat toen ze nog op Marshall speelde dat ze nog steeds eigenlijk over een Mesa Boogie speelde. Dus je moet niet zo zeer van uit gaan dat wat op het podium staat ook is wat je hoort.

En mocht er toch over die versterkers gespeeld worden die je ziet dan kunnen ze neit zo goed gemodd zijn dat ze klinken als een hele andere versterker.

Anders Destium
15 januari 2007, 22:07
Nou heb ik een 5150 en een ritchie blackmore van ENGL.
En ik moet zeggen, die engl klinkt op laag volume heel goed, die 5150 voor geen meter ;)
Ik gebruik ze voor hetzelfde doel, hardcore, metal kan ook.
Qua hardheid moet je hier niet naar kijken :)


oja, ik heb ook nog een RB te koop :p


Is dat die op gitaarmarkt? Ik wilde de topicstarter er net op wijzen :)

EpiCenturiesAWAy
15 januari 2007, 22:17
Is dat die op gitaarmarkt? Ik wilde de topicstarter er net op wijzen :)
Jep ;)
2356314

Anders Destium
16 januari 2007, 00:22
Ik vind het echt hele fijne versterkers, no nonsense maar wel een echt goed geluid. Het is dat ik uit ruimtenood al een versterker de deur uit heb moeten doen (toevallig een 5150 :) )!

Brord
16 januari 2007, 11:41
tien tekens

Dick Wolkendeck
16 januari 2007, 11:57
Als ik het goed lees heeft AD de amp al lang verkocht.

Tim ATY
16 januari 2007, 13:16
Hej,

Ik heb zelf de Powerball wel eens geprobeerd.. ik weet dat hij écht overdreven veel laag en overdreven veel gain heeft. De clean is verbazingwekkend goed. Als de Fireball zijn naam als 'het kleine broertje van' waar maakt, zou het een prima metalamp zijn. Ik weet wel dat er maar één equalizer op zit, per twee kanalen. 5150 heb ik nog nooit gezien en gehoord, geen bekende amp in Nederland. Mesa Rectifier is ook lekker lomp en laag. Hangt wel een kaartje aan met een prijsje dat je misschien minder vind.

R-ik
16 januari 2007, 13:35
Ik ben bang dat het niet zo heel veel zegt dat jij nog nooit een 5150 gezien hebt. Er zijn er althans een heel aantal in Nederland en over bekendheid heeft de 5150 al helemaal niet te klagen.. Gehoord heb je hem waarschijnlijk wel, ik gok zo dat je bv Machinehead wel kent.

Tim ATY
16 januari 2007, 14:04
Je hebt idnderdaad gelijk vrees ik, ik heb niet reuze veel versterkerervaring. Maar voor een ventje van net geen achttien doe ik het niet slecht met mijn Mesa Rectifier top en een 1960A. Ik bedoelde dat ik de 5150 nooit in een winkel heb zien staan, en ik hem dus nog nooit zelf bespeelt heb. Inderdaad, er zijn veel artiesten bij wie je hem voorbij ziet komen op het podium.

interessander
16 januari 2007, 14:52
Er zijn in nederland waarschijnlijk meer mensen met een 5150 dan met een rectifier, en ze halen er vaak nog een beter geluid uit ook, maar dat is uiteraard smaakgebonden.

Tho
16 januari 2007, 14:58
Je hebt idnderdaad gelijk vrees ik, ik heb niet reuze veel versterkerervaring. Maar voor een ventje van net geen achttien doe ik het niet slecht met mijn Mesa Rectifier top en een 1960A. Ik bedoelde dat ik de 5150 nooit in een winkel heb zien staan, en ik hem dus nog nooit zelf bespeelt heb. Inderdaad, er zijn veel artiesten bij wie je hem voorbij ziet komen op het podium.

En je speelt zeker op een stagg? ;) Dan heb je nog niet veel aan een dure versterker. Maar goed, zoals inderdaad al vermeld heeft elke (metal) gitarist wel eens gehoord van de 5150, en velen hebben er zelfs een (gehad).
De gitarist van mijn band heeft hem ook, en het is een vet ding! Hij stelt de presence altijd laag in, daarom mocht ik het ding eerst niet zo, maar hij heeft een hele vette scheur!

headbang
16 januari 2007, 15:32
Ik heb dus een fireball en onze andere gitarist een powerball
Zeg nooit de fireball is maar het kleine broertje van de powerball, ze zijn alletwee anders gevoiced, ik vind persoonlijk de fire veel agressiever tegenover d epowerball. Veel laag, veel te veel gain, alles wat ik zoek dus ;)
Van volume maakt het niet uit ik moet hem nooit echt open draaien, ook al spelen we zonder pa ik geraak er wel.
Ik speel trouwens over een jcm800 cab en speel metalcore.
ons nieuw nr is opgenomen met de fireball.
www.myspace.Com/tyran

Tho
16 januari 2007, 17:25
Ik heb dus een fireball en onze andere gitarist een powerball
Zeg nooit de fireball is maar het kleine broertje van de powerball, ze zijn alletwee anders gevoiced, ik vind persoonlijk de fire veel agressiever tegenover d epowerball. Veel laag, veel te veel gain, alles wat ik zoek dus ;)
Van volume maakt het niet uit ik moet hem nooit echt open draaien, ook al spelen we zonder pa ik geraak er wel.
Ik speel trouwens over een jcm800 cab en speel metalcore.
ons nieuw nr is opgenomen met de fireball.
www.myspace.Com/tyran

Hoe ervaar jij nou de clean van jou fireball tegenover die van de powerball?

Tim ATY
16 januari 2007, 18:10
En je speelt zeker op een stagg? ;) Dan heb je nog niet veel aan een dure versterker. Maar goed, zoals inderdaad al vermeld heeft elke (metal) gitarist wel eens gehoord van de 5150, en velen hebben er zelfs een (gehad).
De gitarist van mijn band heeft hem ook, en het is een vet ding! Hij stelt de presence altijd laag in, daarom mocht ik het ding eerst niet zo, maar hij heeft een hele vette scheur!

Er wordt lekker beoordeeld op gear zie ik :P het bestaat natuurlijk niet dat een armzalig studentje net als ik al een heel arsenaal aan buizentoppen in zijn bezit heeft gehad (ook al luistert hij graag metal). De Mesa is mijn eerste, heb ik behoorlijk voor moeten werken ook in de supermarkt. De 5150 kom ik overal tegen op internet, ik heb alleen nog nooit 'oog in oog' gestaan met zo'n apparaat, dus ik ga niet beweren dat ik de versterker kèn. Hier in het dunbevolkte Zeeland zijn weinig mensen met veel buizentoppen, trouwens.

mAnoontje
16 januari 2007, 18:33
Ik zat zelf met dezelfde keuze en heb voor de Fireball gekozen,
vind het zelf echt de perfecte metalversterker, een gitarist uit
een band waar ik in gespeeld heb had een 5150 en die vond mijn
geluid ook mooier. De 5150 snijdt overal wel ongelofelijk goed door-
heen en heeft een extreem zwaar metalgeluid, dat wil ik absoluut
niet betwisten, maar voor mij was de ENGL een completer geluid,
check ze allebei uit zou ik zeggen!

Tho
16 januari 2007, 18:44
Er wordt lekker beoordeeld op gear zie ik :P het bestaat natuurlijk niet dat een armzalig studentje net als ik al een heel arsenaal aan buizentoppen in zijn bezit heeft gehad (ook al luistert hij graag metal). De Mesa is mijn eerste, heb ik behoorlijk voor moeten werken ook in de supermarkt. De 5150 kom ik overal tegen op internet, ik heb alleen nog nooit 'oog in oog' gestaan met zo'n apparaat, dus ik ga niet beweren dat ik de versterker kèn. Hier in het dunbevolkte Zeeland zijn weinig mensen met veel buizentoppen, trouwens.

Natuurlijk be- of veroordeel ik je niet! De fireball trekt mij inderdaad ook heel erg, behalve dat de clean waarschijnlijk een stuk minder is dan de powerball.. dus wellicht word het voor mij een powerball

LP_CL
16 januari 2007, 18:46
Ik zat zelf met dezelfde keuze en heb voor de Fireball gekozen,
vind het zelf echt de perfecte metalversterker, een gitarist uit
een band waar ik in gespeeld heb had een 5150 en die vond mijn
geluid ook mooier. De 5150 snijdt overal wel ongelofelijk goed door-
heen en heeft een extreem zwaar metalgeluid, dat wil ik absoluut
niet betwisten, maar voor mij was de ENGL een completer geluid,
check ze allebei uit zou ik zeggen!
Het probleem is dat als je ze beiden vergelijkt, dat je een 60 watter met een 120 watter gaat vergelijken, en dat je dus die 60 watter helemaal open kan zetten, wat resulteert in een beter geluid bij buizenamps, terwijl de 120 watter nog lang niet aan zijn 'sweet spot' toe is. Ik zou je eens aanraden om die 5150 op meer dan 3/4 open te draaien, en dan nog eens te oordelen...

Tho
16 januari 2007, 18:48
Het probleem is dat als je ze beiden vergelijkt, dat je een 60 watter met een 120 watter gaat vergelijken, en dat je dus die 60 watter helemaal open kan zetten, wat resulteert in een beter geluid bij buizenamps, terwijl de 120 watter nog lang niet aan zijn 'sweet spot' toe is. Ik zou je eens aanraden om die 5150 op meer dan 3/4 open te draaien, en dan nog eens te oordelen...

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar de 5150 en de Fireball zijn allebei 60 watt..

Tim ATY
16 januari 2007, 18:49
Natuurlijk be- of veroordeel ik je niet! De fireball trekt mij inderdaad ook heel erg, behalve dat de clean waarschijnlijk een stuk minder is dan de powerball.. dus wellicht word het voor mij een powerball

Het was trouwens geen Stagg nee :P Een Epiphone Les Paul. Voor een studentenbudget redelijk veel uit een amp halen ;)

R-ik
16 januari 2007, 18:51
Alleen de 5150 combo's zijn 60 watt, de 5150 top's zijn standaard 120 watt.

LP_CL
16 januari 2007, 19:03
Alleen de 5150 combo's zijn 60 watt, de 5150 top's zijn standaard 120 watt.
dacht ik ook

Tho
16 januari 2007, 19:03
Het was trouwens geen Stagg nee :P Een Epiphone Les Paul. Voor een studentenbudget redelijk veel uit een amp halen ;)

Ach, jij hebt een vette amp, ik heb een dure gitaar, maar ik speel over een transistor Voxje :D

Tho
16 januari 2007, 19:04
dacht ik ook

Is ook helemaal waar! Sorry

mAnoontje
16 januari 2007, 22:04
Het probleem is dat als je ze beiden vergelijkt, dat je een 60 watter met een 120 watter gaat vergelijken, en dat je dus die 60 watter helemaal open kan zetten, wat resulteert in een beter geluid bij buizenamps, terwijl de 120 watter nog lang niet aan zijn 'sweet spot' toe is. Ik zou je eens aanraden om die 5150 op meer dan 3/4 open te draaien, en dan nog eens te oordelen...

Mijn fireball staat bij optredens amper op een kwart van het volume, bij gain op 4,
volgens mij gaat het er dus niet om hoe hij klinkt als je hem helemaal vol open zou zetten, want dat zul je bijna nooit kunnen gebruiken, ik kijk naar hoe hij klinkt op het volume waarop ik speel. (mijn fireball nog nooit harder gezet dan volume op de helft, en dan zie je iedereen vragend rondkijken waar de rest van het geluid is.

LP_CL
16 januari 2007, 22:07
Mijn fireball staat bij optredens amper op een kwart van het volume, bij gain op 4,
volgens mij gaat het er dus niet om hoe hij klinkt als je hem helemaal vol open zou zetten, want dat zul je bijna nooit kunnen gebruiken, ik kijk naar hoe hij klinkt op het volume waarop ik speel. (mijn fireball nog nooit harder gezet dan volume op de helft, en dan zie je iedereen vragend rondkijken waar de rest van het geluid is.
Wel dan heb jij een serieus bedrag in de vuilbak gesmeten. Een buizenversterker is niets meer waard dan een SS of hybrid als je hem niet op zijn sweet spot laat draaien...

Tho
16 januari 2007, 22:11
Wel dan heb jij een serieus bedrag in de vuilbak gesmeten. Een buizenversterker is niets meer waard dan een SS of hybrid als je hem niet op zijn sweet spot laat draaien...

Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat natuurlijk niet alleen om optredens, en volgens mij is die sweetspot zo bereikt als je hem ff warm hebt laten draaien.

headbang
17 januari 2007, 10:30
Hoe ervaar jij nou de clean van jou fireball tegenover die van de powerball?

Wel het is geen fender clean maa rbest heel bruikbaar hoor, met de bright switch op aan vind ik hem zels wat te helder. Hij is wel redelijk koud denk ik maar heb wel geen last van de beïnvloeding van de gedeelde eq (men gain staat 'maar' op ').

Ik vind de powerball op alle vlakke doffer, precies of er een dikke mousse over de speakers hangt (power over engl v60 kast, ik dus over een oude jcm800 kast).

Wat ik ook vind is dat de engl ook goed klinkt op lage volume's, handig als je met een PA speelt tegenover een 5150 moet echt luid staan.

EpiCenturiesAWAy
17 januari 2007, 15:28
PM voor topic starter :)

Tho
17 januari 2007, 17:11
Wel het is geen fender clean maa rbest heel bruikbaar hoor, met de bright switch op aan vind ik hem zels wat te helder. Hij is wel redelijk koud denk ik maar heb wel geen last van de beïnvloeding van de gedeelde eq (men gain staat 'maar' op ').

Ik vind de powerball op alle vlakke doffer, precies of er een dikke mousse over de speakers hangt (power over engl v60 kast, ik dus over een oude jcm800 kast).

Wat ik ook vind is dat de engl ook goed klinkt op lage volume's, handig als je met een PA speelt tegenover een 5150 moet echt luid staan.

Joepie! :D Ik voel kriebels, ik ben nu zo verschrikkelijk beniewd of de powerball, of fireball me het meest aanstaat! Ik hoop de fireball.. scheelt in de kosten :P

Dick Wolkendeck
17 januari 2007, 17:22
Wat ik ook vind is dat de engl ook goed klinkt op lage volume's, handig als je met een PA speelt tegenover een 5150 moet echt luid staan.

Een 5150 moet luid? Dat is maar hoe je het bekijkt. Vanaf 2,5 of 3 klinkt hij al prima, en ja, dat is luid. Een 5150 op 8 is te bizar hard. Zo hard speelt je nooit, tenzij je bij Tech 9/voorheen de Rammende Zwammen speelt.

LP_CL
18 januari 2007, 12:12
Een 5150 moet luid? Dat is maar hoe je het bekijkt. Vanaf 2,5 of 3 klinkt hij al prima, en ja, dat is luid. Een 5150 op 8 is te bizar hard. Zo hard speelt je nooit, tenzij je bij Tech 9/voorheen de Rammende Zwammen speelt.
Dat is waarom vele mensen een 50W buizenamp verkiezen boven een 100-120W. En dat is wat ik zo jammer vind aan de valveking, 5150 en de 6505. Superlekkere amps, maar veel teveel wattage.

Fumi SG
18 januari 2007, 12:25
Wel dan heb jij een serieus bedrag in de vuilbak gesmeten. Een buizenversterker is niets meer waard dan een SS of hybrid als je hem niet op zijn sweet spot laat draaien...

Sorry hoor, maar wat kan jij dom lullen. Dit is ook niet de eerste post waarbij ik dat denk! Wat maakt het uit dat je een 60 Watter vergelijkt met een 120 Watter?? Het gaat om de sound, niet het vermogen!! Als die 60 Watter jouw sound levert als ie open staat, okee. Als die 120 Watter jouw sound levert als ie op nog geen kwart staat, so what?! Ik ben het met je eens dat een amp vaak lekkerder klinkt als ie hard staat, maar dat heeft niet alleen met je amp te maken, ook met het menselijk gehoor en de speakers. Maar nogmaals, een buizenamp op een kwart kan ook perfect klinken en als je dan vermogen over hebt.. heb je dan geld weggesmeten?? Dacht het niet!

interessander
18 januari 2007, 12:29
+1

(10 tekens)

Izegrim
18 januari 2007, 12:30
Goed. Zoals ik het begrijp zal ik met de Fireball wel goed zitten wat vermogen betreft. Niet verwonderlijk, aangezien mijn 50W combo het ook prima redt. Het is meer de setup die me niet aan staat. Een open-back 1X12" klinkt gewoon niet zo breed en strak als een closed-back 4X12" en ik mis VOORAL laag. Het gaat me niet om met veel bas te spelen, maar om de chuggah-chuggah die bij At The Gates achtige riffs lekker moeten hakken.

De 5150 heeft dat absoluut (duh, At The Gates :P), maar daar ga ik niet aan omdat de Engls echt meer mijn ding zijn. Ik gebruik een basisgeluid in de PODxt Live dat erg lijkt op deze versterkers (nee niet de Angel P-Ball, maar een Deity's Son met de nodige tweaks) en daar ben ik al geruime tijd zeer tevreden over.

Bottomline:
Ik wil mijn keuze maken met de bandmix als uitgangspunt. Kan ik met gemak op één lijn met de 120W 5150 met 4X12" en de 300W Hartke met 4X12" als ik een 60W Fireball aanschaf met 4X12"? Of zal het na een jaar weer gaan kriebelen omdat ik toch beter de 100W Powerball had kunnen kopen?

Bedankt voor alle feedback. Ondanks dat ben ik er dus nog niet helemaal uit. :(

Cris
18 januari 2007, 12:54
Mischien kan je is een Marshall mode four uittesten. Die heeft in iniedergeval genoeg bodem en chugga chugga.

LP_CL
18 januari 2007, 16:05
Mischien kan je is een Marshall mode four uittesten. Die heeft in iniedergeval genoeg bodem en chugga chugga.
Dit vind ik GEEN goed advies. Marshall MF SUCKT, en is ook geen buizen versterker. Dus je kan ze ook onmogelijk vergelijken.

Emocide
18 januari 2007, 16:08
*zwaar offtopic*

izegrim ?! zit je ook in die band ? zojah zie ik je 5 mei =D

LP_CL
18 januari 2007, 16:08
Sorry hoor, maar wat kan jij dom lullen. Dit is ook niet de eerste post waarbij ik dat denk! Wat maakt het uit dat je een 60 Watter vergelijkt met een 120 Watter?? Het gaat om de sound, niet het vermogen!! Als die 60 Watter jouw sound levert als ie open staat, okee. Als die 120 Watter jouw sound levert als ie op nog geen kwart staat, so what?! Ik ben het met je eens dat een amp vaak lekkerder klinkt als ie hard staat, maar dat heeft niet alleen met je amp te maken, ook met het menselijk gehoor en de speakers. Maar nogmaals, een buizenamp op een kwart kan ook perfect klinken en als je dan vermogen over hebt.. heb je dan geld weggesmeten?? Dacht het niet!

Mja, ok, ik had het misschien wat cru geformuleerd. Maar ik ben er van overtuigd dat elke buizenamp sowieso beter klinkt als je hem 'crankt' dan dat je hem op 2-3 zet. En als je dat met een 120Watter moet gaan doen in je slaapkamer, kan je behoorlijk doof worden 8-)

Izegrim
18 januari 2007, 16:08
Sowieso is het een totaal ander apparaat. Ik ga voor een Engl top, alleen ik weet nog niet welke. Maar de keuze is Fireball of Powerball. Powerball of Fireball. Fireball, Powerball. Powerball - Fireball? Daar staat géén Mode Four of VH4 of Multitone of whatever tussen. ;)

Izegrim
18 januari 2007, 16:11
*zwaar offtopic*

izegrim ?! zit je ook in die band ? zojah zie ik je 5 mei =D

Uhuh. Ik zit in die band. Maarre... Kom je barbequeen ofzo? :p
Ik loop te ouwehoeren. Doe je mee met kabaal?

Cris
18 januari 2007, 17:12
Dit vind ik GEEN goed advies. Marshall MF SUCKT, en is ook geen buizen versterker. Dus je kan ze ook onmogelijk vergelijken.

Waar komt die frustratie vandaan? Houd je moeder niet van je?

Emocide
18 januari 2007, 17:13
Uhuh. Ik zit in die band. Maarre... Kom je barbequeen ofzo? :p
Ik loop te ouwehoeren. Doe je mee met kabaal?


nee zit in enraged, als het goed is moeten we dan voor jullie optredne :)

Izegrim
18 januari 2007, 17:56
Ow ik vatte het niet helemaal. Jij bedoelt de band Izegrim? Uit Enschede zijn die toch? Ik heb ze wel eens ontmoet maar ik ben niet van DIE band. Ook niet naar die band vernoemd. Zijn beste koele gasten (en dames). Toffe thrash.

Emocide
18 januari 2007, 17:59
Ow ik vatte het niet helemaal. Jij bedoelt de band Izegrim? Uit Enschede zijn die toch? Ik heb ze wel eens ontmoet maar ik ben niet van DIE band. Ook niet naar die band vernoemd. Zijn beste koele gasten (en dames). Toffe thrash.


owhh :P haha jah ik bedoelde die band jah :P

LP_CL
18 januari 2007, 18:01
Waar komt die frustratie vandaan? Houd je moeder niet van je?
Nee de MF was mijn vorige versterker, en ik heb er niets dan problemen mee gehad. + de sound is niet wat je zou verwachten van een marshall.

Fumi SG
18 januari 2007, 18:14
De ModeFour is ook helemaal niet bedoeld om te klinken zoals je zou verwachten van Marshall. De ModeFour is bedoeld als brute metalbak met bakken gain en een berg vermogen, en dat is ie geworden. Het is dus geen Marshall zoals de meeste Marshalls.

LP_CL
18 januari 2007, 18:29
De ModeFour is ook helemaal niet bedoeld om te klinken zoals je zou verwachten van Marshall. De ModeFour is bedoeld als brute metalbak met bakken gain en een berg vermogen, en dat is ie geworden. Het is dus geen Marshall zoals de meeste Marshalls.
ik vond zijn overdrive best wel sucken. Maar das persoonlijke smaak natuurlijk.

Cris
18 januari 2007, 19:58
De ModeFour is ook helemaal niet bedoeld om te klinken zoals je zou verwachten van Marshall. De ModeFour is bedoeld als brute metalbak met bakken gain en een berg vermogen, en dat is ie geworden. Het is dus geen Marshall zoals de meeste Marshalls.

Dude, je hebt helemaal 100% gelijk. :)