PDA

View Full Version : Esp Ltd M-400



rickm
15 januari 2007, 16:22
Hey,

ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen. Ik zat zelf te denken aan de
ESP LTD M-400 (http://www.espguitars.com/guitars_m.html).
Hier (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_1455&products_id=18387) staan nog wat meer foto's.

Is dit een goede keuze? Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Rick

Nickname
15 januari 2007, 16:34
Megavette plank, alleen opletten dat je niemand lek steekt met die headstock :D Voor de rest heb ik er weinig tot geen ervaring mee

AgileGhost
15 januari 2007, 16:40
Gewoon een aardig metalgitaartje, voor andere stijlen zou ik verder kijken.

PimRocks
15 januari 2007, 16:42
Pin je niet alleen vast op LTD, die vind ik namelijk nogal overpriced, vooral de 400 serie en hoger. Kijk dan naar Ibanez of jackson oid. ben ik ook geen fan van, maar ik houdt niet van metal.....

rickm
15 januari 2007, 18:21
Ik speel nu ook veel metal, maar op m'n budget stagg gitaartje wil dat niet echt :satisfie:

Soulflyhigh
15 januari 2007, 18:33
Hey,

ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen. Ik zat zelf te denken aan de
ESP LTD M-400 (http://www.espguitars.com/guitars_m.html).
Hier (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_1455&products_id=18387) staan nog wat meer foto's.

Is dit een goede keuze? Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Rick
Nog niet op gespeeld maar voor het geld (749 in duitsland) heb je wel actieve emg's een set-thru neck en een floyd (licensed)

PimRocks
15 januari 2007, 18:39
vraag is alleen of je wel actieve EMG's wilt....
vind het persoonlijk kutdingen, omdat ze totaal karakterloos zijn

RvB
15 januari 2007, 18:48
Pin je niet alleen vast op LTD, die vind ik namelijk nogal overpriced, vooral de 400 serie en hoger. Kijk dan naar Ibanez of jackson oid. ben ik ook geen fan van, maar ik houdt niet van metal.....

Overpriced? Wtf!

Noem jij dan maar eens een gitaar die dezelfde specificaties heeft als de ltd 400-serie onder de €700,-

robert-gitarist
15 januari 2007, 18:52
Ik speel nu ook veel metal, maar op m'n budget stagg gitaartje wil dat niet echt :satisfie:

Inderdaad,dat wil niet echt.Hoewel jij al blij mag zijn op je Stagg,dat daar wel geluid uitkomt :D ;)

Topicstarter:
Leuke plank,absoluut doen.Ik vind LTD prima gitaren.Ik zelf heb een Viper en ben dr erg blij mee.LTD is echt prima en ook fraai afgewerkt.check alleen ff goed hoe die floyd rose is.Op dat soort dingen word nog wel eens bezuinigt ;)

PimRocks
15 januari 2007, 18:53
sorry was in de war met de 1000 serie, dan kun je imo net zo goed een echte kopen....

qua specs is het zeker waar voor je geld, alleen zou ik er sowieso een met SD's willen, ik haat EMG

robert-gitarist
15 januari 2007, 18:57
Mja jij haat het,andere zweren erbij.Ik heb in mijn Viper een set ZW EMG's gedaan en klinkt super.Ik heb echt het geluid eruit dat ik wou hebben en dat terwijl het wel een Viper is met geschroefde hals ;)

RedBuell
15 januari 2007, 21:59
Leuk gitaartje, 81/81 zou mijn setje niet zijn, liever 60/89 of 81/60. Tremelo wil ik ook niet maa op zich leuk ding.

armageddon
15 januari 2007, 22:50
Pin je niet alleen vast op LTD, die vind ik namelijk nogal overpriced, vooral de 400 serie en hoger. Kijk dan naar Ibanez of jackson oid. ben ik ook geen fan van, maar ik houdt niet van metal.....

He? Hoe krijg jij het nou voor elkaar om 2x op een dag compleet echt het tegenovergestelde te zeggen van wat veel mensen, en ik, denken?

De LTD gitaren zijn juist fantastisch voor hun geld..

EDIT:
Sorry, ik las je latere reply niet.

Ik wil persoonlijk een EC-1000 met JB/59 pickups hebben..van wat ik ervan gehoord hebben schijnen ze juist nauwelijks te verschillen met de veel duurdere Eclipse modellen.

dr.distortion
16 januari 2007, 09:19
Deze gitaar lijkt verduveld veel op de Kirk Hammett signature. Ikzelf heb deze van LTD, de KH602. Megavette plank...alleen al voor de looks :) Ontzettend lekker bespeelbaar en geweldige kwaliteit! Als je van metal en EMG houdt: doen! Prima gitaartje...vette looks....vette sound!

almarvk
16 januari 2007, 10:19
Ik wil persoonlijk een EC-1000 met JB/59 pickups hebben..van wat ik ervan gehoord hebben schijnen ze juist nauwelijks te verschillen met de veel duurdere Eclipse modellen.

Ik heb zelf de EC400 met JB/59 pups. Ik vind het zelf een geweldige gitaar. Ik heb 'm onlangs op hoog volume getest in m'n oefenruimte en het klonk in één woord geweldig. Eigenlijk wil ik geen andere setup meer hebben! Super strakke toon kan je hier uit halen en ontzettende player. Maarjah; das mijn mening :)

armageddon
16 januari 2007, 10:34
Cool, die EC-1000 gaat er komen dus :)
Waar heb jij je EC gehaald?

almarvk
16 januari 2007, 11:00
Ik heb 'm tweedehands gehaald, maar je kan je halen in Duitsland of bijvoorbeeld bij de GrooveFactory.nl

rickm
16 januari 2007, 15:40
Ik was van plan om 'm bij Musik Produktiv uit te proberen, vanuit Ommen ben je daar zo, met 200+ over de Autobahn.

armageddon
16 januari 2007, 15:48
MusikProduktiv lijkt me ook wel leuk.

In Keulen hebben ze namelijk maar 4 of 5 esp's staan :S Kwam ik daar vorige keer, zelfs na gebeld te hebben of ze de EC-1000VB hadden en een positief antwoord gekregen te hebben,...echt..weinig aanbod. uiteindelijk wel met een RZK-600 naar huis gegaan :D

Maar ik vind het verder een kutzaak daar in Keulen. Onvriendelijk en te druk. Ik mocht die gitaar niet eens aanraken of ik werd al doodgekeken. Vervolgens mocht ik absoluut niet over een buizenamp oefenen, want dat was alleen voor de echte gitaristen en kreeg ik nog een lulverhaal over me heen hoe kut rammstein wel niet was (RZK is de signature-lijn van Richard Kruspe van Rammstein)....wel 250 euro korting gekregen omdat de Tremolo-arm mistte (de metallic gekleurde) en ik dus een zwarte kreeg en er geen tas bij zat.

Tho
16 januari 2007, 15:58
Aan de topicstarter: Zoek een keertje bij www.ppc-music.de op 'hellraiser' en kijk wat voor'n moois je te zien krijgt.
Check ook www.schecterguitars.com

Meesterwerken, met de specs van USA gitaren.

Bins
16 januari 2007, 15:59
Ik heb een ec400at en mn band-maat heeft een viper400... Beide zijn echt prima gitaren, dus ik kan me niet voorstellen dat de andere "400" modellen veel verschillen. Goeie pu's en goeie hardware iig.

Veel gitaar voor je geld imo. Ik zit zelf ook te gassen op een 400 model met floyd :)