PDA

View Full Version : Een Fender Eddie Van Halen model.



Wouter J
15 januari 2007, 15:09
Tja het was te verwachten, Van Halen heeft een model bij Charvel en die horen bij Fender.

Het model wat ze gaan uitbrengen is een exacte replica van Eddie's Frankenstein strat, de gitaar waar het allemaal mee begon.

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankbeak.jpg
Dit is het origineel

http://guitargearcentral.com/images/news_images/fender_evh_replica_lg.jpg
En dit is het Fender EVH model.

Verwacht echter niet dat ze overal te verkrijgen zullen zijn want er worden er maar 250 wereldwijd van gemaakt. En ze zullen alles behalve betaalbaar zijn.

vulvasonic
15 januari 2007, 15:11
:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Kim Wilson
15 januari 2007, 15:12
Bah, wat een vies oud ding! Ik wou hem niet hebben, al kreeg ik geld toe! :stop:

BLOK182
15 januari 2007, 15:13
Haha damn, wat een ding! Die Van Halen is eigenlijk ook maar een prutser als het op gitaarknutselwerk aankomt:-)

Azrael
15 januari 2007, 15:13
Hondslelijk........die wil ik nog niet gratis hebben. Hoewel , misschien leuk om stuk te slaan.

almarvk
15 januari 2007, 15:18
Mwah, wel grappig :)

vulvasonic
15 januari 2007, 15:19
Ach, het ding heeft bewezen dat een goede gitarist niets meer nodig heeft dan een plank met een paar snaren en een leuk element. En een goede versterker natuurlijk.

Kim Wilson
15 januari 2007, 15:21
Ach, het ding heeft bewezen dat een goede gitarist niets meer nodig heeft dan een plank met een paar snaren en een leuk element. En een goede versterker natuurlijk.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar tegelijk hoef ik niet een (nagemaakte) verhoerde gitaar van iemand anders. Dan verhoer ik liever mijn eigen, naar mijn eigen wensen.

Oh ja, en ik ben er wel iets zuiniger op. :)

vulvasonic
15 januari 2007, 15:30
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar tegelijk hoef ik niet een (nagemaakte) verhoerde gitaar van iemand anders. Dan verhoer ik liever mijn eigen, naar mijn eigen wensen.

Oh ja, en ik ben er wel iets zuiniger op. :)

Maar het idee is al absurd!
Moet je je voorstellen. Man met veel te veel geld koopt zo'n ding en zet 'm in de vitrine. De schoonmaakster komt langs, opent de vitrine en denkt "Potdikke, ik zal die vieze sticker daar eens aftrekken en de boel een beetje oppoetsen".
Man komt thuis van zijn werk, kijkt in de vitrine en valt dood neer. :seriousf:


Of "KIJK EENS LIEVERD, WAT IK NU GEKOCHT HEB VOOR 22.000 DOLLAR!"
Vrouw valt dood neer.....

hendrix_appendix
15 januari 2007, 15:45
Ik blijf die fascinatie voor relic van gitaristen raar vinden, dit is gewoon een oud afgeragd ding, je betaald toch ook geen 22000 voor een gedeukte en verroeste Opel Kadett? Als ze dit ding nu "nieuw" zouden maken zodat je em zelf dan wel kan relicen kan ik het nog begrijpen maar zoiets....

hansoonk
15 januari 2007, 17:27
Wat is er mis met een Opel Kadett?

Willen jullie alsjeblieft geen grappen maken over mijn trouwe bolide!

http://img.photobucket.com/albums/v491/hansoonk/Kadett/IM000003.jpg

stumpy
15 januari 2007, 17:38
Die versie is cool, de latere versie is alleen verschrikkelijk.

AgileGhost
15 januari 2007, 17:40
Die relic-shit is te ziek voor woorden.

henkr
15 januari 2007, 18:02
Wat is er mis met een Opel Kadett?

Willen jullie alsjeblieft geen grappen maken over mijn trouwe bolide!

http://img.photobucket.com/albums/v491/hansoonk/Kadett/IM000003.jpg

Je Opel is super!

PimRocks
15 januari 2007, 18:45
http://www.bbv-net.de/layout/showbilder/1984-1991_opel_kadett_E_LS.jpg

hier in Limburg was eens een band (Stoere Patsers),
zij coverden AC/DC's Highway to hell in een dialect versie, over een, jawel Opel Kadett. Geniaal die shit

DarknessAwaits
15 januari 2007, 20:08
Zo'n gitaar namaken is echt te erg voor woorden. Ik kan me voorstellen dat je er 22.000 dollar voor betaald als verzamelaar, maar dan toch zeker alleen voor het origineel. Dit gaat helemaal nergens over natuurlijk...

PimRocks
15 januari 2007, 20:24
het origineel zul je denk ik nog heel wat meer eurootjes voor neer moeten leggen vrees ik, ook al is het geen '59 LP

LCH
15 januari 2007, 20:35
Ik zie handel: gewoon een ouwe Strat kopen, er net zo'n motiefje op plakken als bij dat spuuglelijke EVH-gedrocht en als finishing touch het geheel net zo lang tegen de muur beuken tot 'ie er uit ziet als het origineel. Dan bied je 'm op Marktplaats aan en tel uit je winst... :D

Hector_Tsolodimos
15 januari 2007, 21:11
voor de die-hard fans is het leuk
en het model vind ik ook wel wat hebben..met die gekke strepen, cool
maar om em nou afgeragd te hebben..nee..

hendrix_appendix
15 januari 2007, 21:13
Wat is er mis met een Opel Kadett?

Willen jullie alsjeblieft geen grappen maken over mijn trouwe bolide!

http://img.photobucket.com/albums/v491/hansoonk/Kadett/IM000003.jpg

Dezer is idd leuk vanwege zijn nostalgische waarde, maar kun je je voorstellen dat je in dat ding gaat barbequeen ofzo? Nee? Ik bedoel maar.

Snaar'n Bennie
15 januari 2007, 21:14
Al die relic zooi is waanzin ten top. Echt een walgelijk fenomeen. Nieuwe gitaren er oud en gebruikt uit laten zien. Ik betrap me er soms wel eens op dat het bij mij verder gaat dan het gewoon niet leuk vinden...

MusicManMaestro
15 januari 2007, 21:16
Ik zou hem wel willen hebben hoor want dit is toch wel een beetje een "holy grail " voor Van Halen fans zoals ik en dan is zo'n replica erg gaaf om te bezitten en op te spelen :)

PimRocks
15 januari 2007, 21:18
idd, maar ik vind die ietsje oudere charvels enz. toch mooier.
niet dat lelijke axis model btw, die vind ik echt puin

Wizz
15 januari 2007, 21:25
Tja... laatst had je die Blackie-replica. Dacht ik ook : Daar zijn Hollanders te nuchter voor, om twintigduizend pleuro neer te tellen voor een kopie van een afgeragde gitaar ; heb ik me lelijk in vergist ! De vijf stuks die voor de Nederlandse markt gereserveerd waren, werden in enkele minuten allemaal verkocht. Nog eens vijf stuks was geen probleem geweest !

Wizz

Outrage
15 januari 2007, 21:49
Zo zie je maar wat nostalgie vermag, want geef toe, "muziek als toen, die wordt nu toch niet meer gemaakt."*



* Wie 't schoentje past, trekke het aan - de tekst tussen aanhalingstekens is wel degelijk in de conjunctief gesteld en zijn noch mijn woorden, noch mijn gedachten.

Noid
15 januari 2007, 22:38
Tsjaa ... het heeft wel wat holy grails achtig's, maar dan zoals je die in de souvenirstalletjes rondom de eifeltoren ook ziet. Leuk hoor zo'n miniatuur eifeltorentje, maar nothing close to the real thing. Ik zou mijn centen op zo'n replica dan ook niet stuk slaan: dan koop ik liever een gewone strat, pluk een foto'tje van het net voor een goed voorbeeld en plak de tape er zelf op. Maar ja, zoals Wizz al aangeeft, ieder zijn meug en er is dus een markt voor. Dan is het natuurlijk vet verdienen op zo'n gitaar. Lucratief voor 7ender en voor de guitarshop dunkt mij.

Wat ik me dus afvraag: qua ontwikkelkosten zijn ze natuurlijk wel wat kwijt aan zo'n gitaar, maar omdat er dan direct 250 van gemaakt worden zullen de produktiekosten niet veel hoger liggen dan die van een gemiddelde custom shop. Wie is nu het best af met deze dingen? Zo'n ding zal toch wel minimaal 1 keer over de kop gaan voor de gitaarshop? Das vet verdienen op 1 gitaartje :) ... :o

Noid
15 januari 2007, 22:40
Wat is er mis met een Opel Kadett?

Willen jullie alsjeblieft geen grappen maken over mijn trouwe bolide!

http://img.photobucket.com/albums/v491/hansoonk/Kadett/IM000003.jpg
Een echte gouwe ouwe!

Mooi ding, 1.1 automaatje? Op gas?

Ennuh, wie is dat op de achtergrond (bewaking ivm opel-stalkers???)?

MusicManMaestro
15 januari 2007, 22:49
Uiteraad zal ik zoiets nooit kopen want dan kun je inderdaad net zo goed zelf zoiets in elkaar knutselen en dat is ook meer " Van Halen style " dan er zoveel geld aan uitgeven.

Al valt me het wel erg tegen van EvH zelf dat hij zo vaak met dit soort gitaartjes aankomt (eerst een Carvel en nou deze weer)
Het is natuurlijk een Fender gitaar maar deze zou nooit op de markt zijn gekomen zonder zijn toestemming.

Noid
15 januari 2007, 22:58
Al valt me het wel erg tegen van EvH zelf dat hij zo vaak met dit soort gitaartjes aankomt (eerst een Carvel en nou deze weer)
Het is natuurlijk een Fender gitaar maar deze zou nooit op de markt zijn gekomen zonder zijn toestemming.
Tsjaa, da's part van de endorsment deals: jij krijgt van mij een zak met geld, maar dan gebruik ik jou unieke eigenschappen om dat geld dubbel en dwars terug te verdienen: zijn wel alle twee blij ... En Eddy switched nogal eens: Peavey, Musicman, Charvel.

En zoals ik hierboven me al afvroeg: hoe vaak gaat zo'n ding wel niet over de kop en wie verdient hier het meest aan.

vulvasonic
15 januari 2007, 23:07
Uuuuuhhhh, ik noemde een bedrag van 22.000 euro en dat wordt nu door iedereen overgenomen alsof dat de werkelijke prijs zal worden. Maar ik weet net zo min als jullie hoeveel die gitaar moet gaan kosten.

Misschien kost ie straks 3000 euro en wordt het voor veel liefhebbers een heel ander verhaal.

Ik blijf het een vaag ding vinden, maar als iemand er nou gelukkig van wordt?

Luke-wannabe
15 januari 2007, 23:21
Ja ik snap ook niet wat voor big deal mensen er van maken. Ok ik vind het ook niet tof enzo, maar ieder zijn ding! Kom op, gasten!

MusicManMaestro
15 januari 2007, 23:24
Tsjaa, da's part van de endorsment deals: jij krijgt van mij een zak met geld, maar dan gebruik ik jou unieke eigenschappen om dat geld dubbel en dwars terug te verdienen: zijn wel alle twee blij ... En Eddy switched nogal eens: Peavey, Musicman, Charvel.

En zoals ik hierboven me al afvroeg: hoe vaak gaat zo'n ding wel niet over de kop en wie verdient hier het meest aan.


De endorsment deals van de MM en de Peavey gitaren verschillen wel een beetje van de andere twee ( Fender & Carvel) want bij die eerste twee speelde EvH ook daadwerkelijk op die signature gitaren maar zie hem zeker niet spelen op die Fender en die Carvel en dat vind ik wel een verschil.

Wouter J
16 januari 2007, 01:55
De endorsment deals van de MM en de Peavey gitaren verschillen wel een beetje van de andere twee ( Fender & Carvel) want bij die eerste twee speelde EvH ook daadwerkelijk op die signature gitaren maar zie hem zeker niet spelen op die Fender en die Charvel en dat vind ik wel een verschil.

Oh nee?
http://farm1.static.flickr.com/53/131168510_4f1f1a940c.jpg?v=0
http://www.bananas.com/multimedia/6334/BodyImage/eddie-van-halen.gif
http://www.olho.nu/van-halen/_img/concerts/2004/2004-08-11_sacramento_evh-playing-charvel.jpg

Wat bespeelt hij dan hier?
Dit zijn foto's van de 2004 tour, nog met Sammy en Michael.

en wat die fender betreft...
http://guitargearcentral.com/images/news_images/evh_guitarworld.gif

Orpheo
16 januari 2007, 07:42
ik snap de reacties wel. en ik vind het het ongelooflijk gaaf dat de frankenstrat uitgebracht is als zeg maar, tribute reissue. kan van mij niet genoeg gebeuren! niet omdat ik 'm zelf perse wil, maar ik vind het gewoon geile plaatjes! en dat mensen 20k ervoor KUNNEN neerleggen, nou ja, mooi toch? ik ben zware fan van the scorpions en the darkness; als er een signature scorpions Xplorer komt, of een the darkness sig les paul (lees: witte exp met gouden hardware, witte slagplaat, gouden pups, evt, zwarte strepen; silverburst/pinkburst/blueburst metallica les paul met flame inleg en bigsby en 3 pups t liefst) en ze kosten per stuk 20k euro en ik heb t geld; ik koop ze ZO. ik kan me dus ook goed voorstellen dat iemand dat voor deze gitaar zou kunnen en willen neerleggen.

Ibanez RuleZ
16 januari 2007, 10:44
...en ze kosten per stuk 20k euro en ik heb t geld; ik koop ze ZO. ik kan me dus ook goed voorstellen dat iemand dat voor deze gitaar zou kunnen en willen neerleggen.


ja, maar jij bent ook een beetje getikt

Harrald

Orpheo
16 januari 2007, 10:56
ja, maar jij bent ook een beetje getikt

Harrald

pff kom op zeg. je hoeft me niet gelijk te beledigen. als jij 20k euro te besteden hebt, en je hoeft er echt niet moeilijk over te doen, omdat 20k voor jou is wat voor mij nu 10 euro is (bij wijze van spreken) ben je dan getikt? je mag heus wel kritiek leveren op me, mits onderbouwd. maar niet beledigen.

Ibanez RuleZ
16 januari 2007, 11:11
iemand voelt zich op zn pikkie getrapt geloof ik.

dat ik het getikt vind kan ik best onderbouwen, maar dat zou een liedje zijn dat al zovaak is gezongen. dat jij een cynische opmerking ten aanzien van jouw mening niet anders kan zien als een belediging is iets waar jij mee moet leren omgaan, want kritiek ga je nog wel vaker krijgen.

harrald

gjlp
16 januari 2007, 11:32
http://guitargearcentral.com/images/news_images/evh_guitarworld.gif[/QUOTE]


Eddie begint een beetje Iggy Pop trekjes te vertonen..

PimRocks
16 januari 2007, 11:48
in 2004 was EVH volgens mij alweer bij charvel terug...

renier
16 januari 2007, 12:09
tja, orpheo...

dat je een gitaar van 20k zou kopen omdat er ooit een andere muziekant is geweest die op een gitaar heeft gespeeld die erop leek maakt je nog niet echt getikt, hooguit een commerciehoer.


maar fan van the scorpions......?

he-le-maal van lotje, dat zeg ik...

Orpheo
16 januari 2007, 12:10
tja, orpheo...

dat je een gitaar van 20k zou kopen omdat er ooit een andere muziekant is geweest die op een gitaar heeft gespeeld die erop leek maakt je nog niet echt getikt, hooguit een commerciehoer.


maar fan van the scorpions......?

he-le-maal van lotje, dat zeg ik...
dat zeg ik nu van mensen die kwijlen bij SRV en andere strat-bluesaanhangsels.

AgileGhost
16 januari 2007, 12:53
Het is dat het een lelijke kutgitaar is, anders had ik je nog wel begrepen, orpheo. Stel dat ESP een relicserie uitbrengt van de eerste ESP explorers waar james hetfield op speelde en ik wist niets beters met mijn geld te doen, dan had ik het best gedaan (behalve als hij te erg was gerelicd/toegetakeld). Maar dit ding is echt afgrijselijk.

Orpheo
16 januari 2007, 12:57
Het is dat het een lelijke kutgitaar is, anders had ik je nog wel begrepen, orpheo. Stel dat ESP een relicserie uitbrengt van de eerste ESP explorers waar james hetfield op speelde en ik wist niets beters met mijn geld te doen, dan had ik het best gedaan (behalve als hij te erg was gerelicd/toegetakeld). Maar dit ding is echt afgrijselijk.

precies mijn punt! ik zou 'm ook niet kopen. maar ik snap dat mensen 'm zouden willen vanwege, bijvoorbeeld, nostalgie, pure 'fanhood'zeg maar oid.

fred dons
16 januari 2007, 13:24
ik vind het ook te veel geld maar (eigenlijk geen maar ik vind het teveel geld :D)

op zich dat een replica gemaakt wordt van de eerste superstrat is wel terecht, deze gitaar heeft zo'n grote invloed op alle gitaren die er na kwamen dat het terecht is dat zoiets gedaan wordt (eerste humbucker in de brug positie, eerste locking trem (rockinger niet de floyd)).
Eddie heeft de originele zelf in elkaar geschroeft en met spuitbussen lak geverf, Eddie was geen bouwer maar had wel goede oren en wist waaran een gitaar moest voldoen, the looks van de gitaar waren hier ondergeschikt aan.

Een replica die er geheel gaaf uit zou zien (zoals de huidige charvel reissues) doen mijninziens geen recht aan die eerste superstrat (maar hij blijft verdomt duur ;) )

henkr
16 januari 2007, 13:24
Zou zijn origineel - tenslotte het boegbeeld van de hardrock - bij veiling weggaan voor 20.000 of meer dollars dan zou ik dat kunnen begrijpen, maar zoveel geld voor een replica snap ik niet.

En natuurlijk is dat ding lelijk. Het is het resultaat van 20 jaar schroeven, solderen, verven, ander geknoei en touren! En vergeet niet dat Mr. Ed altijd aan 't kloten was. Hoe hij die Ibanez Destroyer heeft verkloot is een legendarisch verhaal zoals ook het geexpirimenteer met loadboxes en die Variac'ed SL100; hij was voorzover ik weet de eerste die op het idee kwam om een PAF humbucker in een strat proppen.
Tsja, al knoeiende stuit je soms op gouden vondsten en dat geldt zeker voor Van Halen.

fred dons
16 januari 2007, 13:28
het origineel zou meer in de regio van 1 mio weg gaan

de peter green/gary moore les paul heeft minder invloed gehad en heeft ook nog eens een afgebroken nek en een gebroken kop en moet al meer opbrengen
dit zit soort verzamelwerk is helaas alleen nog maar voor de (erg) grote jongens

henkr
16 januari 2007, 13:32
Dus verzamelt men replica's van 20.000 of meer :-)

fred dons
16 januari 2007, 13:35
ja je moet toch wat, die muur moet toch vol :D

henkr
16 januari 2007, 13:45
Btw. Ik heb 'ns op de link in je sig geklikt en ik moet zeggen: dat is een indrukwekkende verzameling Mr. Dons.

fred dons
16 januari 2007, 13:47
dank je beetje balen wel dat ik geen plek meer heb voor die EVH replica ;)

henkr
16 januari 2007, 13:50
Ha, ja, dat zag ik al :-)

Tho
16 januari 2007, 13:51
Ik heb geen respect voor Fender als 'gitaargrootmacht'. Ze hebben meer dollartekentjes in hun ogen als de meeste anderen fabrikanten. Prachtige gitaren hoor, maar de 'magie' (als je het zo mag noemen) gaat een beetje verloren van een bedrijf met een geschiedenis als Fender.

fred dons
16 januari 2007, 14:02
ze zijn inderdaad een grootmacht maar vergeet niet dat ieder bedrijf bestaat om winst te maken, daarnaast leveren ze in ieder prijssegment een gitaar dus het is niet alsof ze je dwingen een gitaar van 20 k te kopen

aan de andere kant Gibson, kijk dat zijn nou echte boeven :D

Tho
16 januari 2007, 14:05
ze zijn inderdaad een grootmacht maar vergeet niet dat ieder bedrijf bestaat om winst te maken, daarnaast leveren ze in ieder prijssegment een gitaar dus het is niet alsof ze je dwingen een gitaar van 20 k te kopen

aan de andere kant Gibson, kijk dat zijn nou echte boeven :D

Ja okey, het is natuurlijk all 'bout the money, ik zit zelf ook in de handel, maar het is zo jammer! Fender owned gewoon alles, zelfs Jackson! :(
Ik moet inderdaad toegeven.. Gibson staat op nummer 1 qua overpricings.. Maar toch, wat je betaald voor een strat die ze alvast voor jou hebben kapotgeslagen.. En de gekken geven het er voor ook

Kim Wilson
16 januari 2007, 14:07
Ja okey, het is natuurlijk all 'bout the money, ik zit zelf ook in de handel, maar het is zo jammer! Fender owned gewoon alles, zelfs Jackson! :(
Ik moet inderdaad toegeven.. Gibson staat op nummer 1 qua overpricings.. Maar toch, wat je betaald voor een strat die ze alvast voor jou hebben kapotgeslagen.. En de gekken geven het er voor ook
Ja, maar dát is pure commercie. Er zijn mensen die het er voor over hebben, dus maken ze het. Wees blij, op deze manier kunnen ze meer winst maken, waardoor ze minder winst hoeven te maken over het doorsnee spul...

Tho
16 januari 2007, 14:09
Ja, maar dát is pure commercie. Er zijn mensen die het er voor over hebben, dus maken ze het. Wees blij, op deze manier kunnen ze meer winst maken, waardoor ze minder winst hoeven te maken over het doorsnee spul...

Alles heeft zo z'n voordelen natuurlijk, maar begrijp je wat ik bedoel? Die gasten zijn hun passie voor de gitaar al lang geleden verloren..

Kim Wilson
16 januari 2007, 14:13
Ja, het is begonnen toen iemand met liefde gitaren ging bouwen. Nu is het een miljoenenbedrijf. Niet zo gek dat e.e.a. verandert. Toch?

fred dons
16 januari 2007, 14:13
maar daar heeft ook nooit passie in gezeten, fender is altijd een fabriek geweest met werknemers en dat zaten ongetwijfeld mensen tussen die met plezier naar de fabriek gingen maar het blijft een fabriek, en daar is op zich niets op tegen (je denkt toch niet dat ik de hele dag met passie zit te bankieren ? ;) (ik heb een vrije dag btw)

Tho
16 januari 2007, 14:14
Ja, het is begonnen toen iemand met liefde gitaren ging bouwen. Nu is het een miljoenenbedrijf. Niet zo gek dat e.e.a. verandert. Toch?

neehee! ;) Maar is het wél jammer. Toch gebeurd het overal inderdaad. Elke fabrikant probeerd als een gek beroemde artiesten binnen te slepen om met die artiesten te pronken en signatures uit te brengen

Tho
16 januari 2007, 14:15
maar daar heeft ook nooit passie in gezeten, fender is altijd een fabriek geweest met werknemers en dat zaten ongetwijfeld mensen tussen die met plezier naar de fabriek gingen maar het blijft een fabriek, en daar is op zich niets op tegen (je denkt toch niet dat ik de hele dag met passie zit te bankieren ? ;) (ik heb een vrije dag btw)

Nee maar gitaarbouwer is toch iets anders dan bankier. Daar is gewoon passie voor nodig (zou je toch denken)

fred dons
16 januari 2007, 14:17
valt mee (ik bouw ook) en natuurlijk moet een drive hebben om iets te bouwen en inspiratie hebben maar daarnaast is het ook gewoon een baan (en natuurlijk willen we het romantiseren)

Kim Wilson
16 januari 2007, 14:18
neehee! ;) Maar is het wél jammer. Toch gebeurd het overal inderdaad. Elke fabrikant probeerd als een gek beroemde artiesten binnen te slepen om met die artiesten te pronken en signatures uit te brengen
En dat komt omdat men dat ook wil. Iemand wil graag eenzelfde gitaar als zijn idool. Dan zorg je er toch als fabrikant voor dat er zoiets te koop is? Draai het eens om. Als een fabrikant geen signature modellen heeft, is het ook niet goed...

Mijn mening over de EvH sig heb ik trouwens al gegeven. Als ik een verhoerde gitaar wil, verhoer ik hem zelf wel naar mijn eigen specs. :)

Tho
16 januari 2007, 14:26
valt mee (ik bouw ook) en natuurlijk moet een drive hebben om iets te bouwen en inspiratie hebben maar daarnaast is het ook gewoon een baan (en natuurlijk willen we het romantiseren)

Heb je helemaal gelijk in fred, Maar ik denk dat ik die anders zou beoefenen dan een ander soort baan, omdat je écht iets maakt, en het eindresultaat is tastbaar, en valt te bespelen. Als je die later terugziet in de handen van een goeie muzikant, moet dat een enorm gevoel van trots met zich meebrengen

Tho
16 januari 2007, 14:27
En dat komt omdat men dat ook wil. Iemand wil graag eenzelfde gitaar als zijn idool. Dan zorg je er toch als fabrikant voor dat er zoiets te koop is? Draai het eens om. Als een fabrikant geen signature modellen heeft, is het ook niet goed...

Mijn mening over de EvH sig heb ik trouwens al gegeven. Als ik een verhoerde gitaar wil, verhoer ik hem zelf wel naar mijn eigen specs. :)

Je hebt helemaal gelijk

henkr
16 januari 2007, 14:55
Elke fabrikant probeerd als een gek beroemde artiesten binnen te slepen om met die artiesten te pronken en signatures uit te brengen

En dat is prima zolang het toegevoegde waarde heeft. Toen Ibanez eind jaren tachtig met de eerste Jems op de proppen kwam was er echt sprake van iets revolutionairs, door de samenwerking met Vai en het verwerken van zijn ideeen in het instrument. Dat is wel wat anders dan het Billie Joe Armstrong signature model; da's voor mij hetzelfde als Ben Affleck en L'Oreal shampoo.

fred dons
16 januari 2007, 15:22
he Ben is anders wel een hele goede acteur en als hij zegt dat ik het waard ben :D :D :D

Tho
16 januari 2007, 15:26
hahaha, die vent kan niet acteren omdat hij denkt dat zijn 'mooie' kop al voldoende is :D

maar o.t. Vaak is er inderdaad niets vernieuwends aan signatures. Goed, sommige zien er wel erg mooi uit, en da's ook leuk. Wel tof van Ibanez dat ze die 8snaar uitbrengen. Toch weer wat anders.

renier
16 januari 2007, 16:04
Alles heeft zo z'n voordelen natuurlijk, maar begrijp je wat ik bedoel? Die gasten zijn hun passie voor de gitaar al lang geleden verloren..

wat een arrogantie. wie ben jij dat jij de uitvinder van de eerste productie-electrische gitaar, de ontwerpers van 2 van de 3 oer-solid bodie modellen en het bedrijf die single-handed de grootschalige productie van betaalbare electrische gitaren mogelijk heeft gemaakt, te beschuldigen van een gebrek aan passie?

het bedrijf Fender heeft heel wat meer credit opgebouwd de afgelopen 60 jaar dan jij vanachter je computertje kunt afbreken hoor..

het zijn altijd diegenen die zelf niets presteren die vooraan in de rij staan om de succesvollen af te zeiken.

dat eeuwige gezeur over gibson en fender altijd...

Tho
16 januari 2007, 16:10
Mod-break!

Check je PM! Reacties ook graag via PM

fred dons
16 januari 2007, 16:13
renier neem even een cappuciono en relex

hier wordt niet Leo Fender afgezeken maar het huidige conglomoraat FMIC wat vrij weinig te maken heeft met Leo (hij heeft Fender al in 1965 verkocht daarna heeft fender onder verschillende eigenaren eigenlijk geen nieuwe modellen meer gemaakt)

Tho
16 januari 2007, 16:20
Goed, dan stel ik het wel anders.

Beste renier! Vanwaar deze heftige reactie? :)

henkr
16 januari 2007, 16:24
Mod-break!

Check je PM! Reacties ook graag via PM

Mwah, jammer dat jullie via PM verder gaan. Ik was net aan 't achterover leunen met een bak popcorn op schoot :-)

Brat
16 januari 2007, 19:49
Ach het is maar net hoe je het bekijkt. Zo'n Clapton 'blackie' is voor een gemiddelde nitwit niet te onderscheiden van alle andere 100 in een dozijn strats. Bij deze kun je er niet omheen. Voor mij is dit de ultieme rock gitaar. Maar ik zou er zelf niet op spelen, sta je wmb toch een beetje voor paal (tenzij je in een reggae band zit of zoiets) Ik snap alleen nooit waarom iedereen altijd dezelfde gitaar als de buurman wil. Ik vond het persoonlijk altijd wel stoer dat de heer Van Halen ook toen hij al stinkend rijk was, gewoon op zijn oude brakke plank speelde en daar ook nog eens misschien wel de mooiste toon ooit uithaalde. Over DIY gesproken. Overigens gaat de replica vanaf $25.000 kosten. De waarde van het origineel wordt op een dikke miljoen dollars geschat. Terwijl hij er zelf als een ouwe bezem mee omgaat. Als je het een beetje slim aanpakt moet je voor een 500 euro best hetzelfde in elkaar kunnen zetten.

AgileGhost
16 januari 2007, 19:53
Dat lijkt mij goedkoper, leuker en origineler. Goed punt!

iwamoto
16 januari 2007, 19:56
ik heb het topic nog niet goed doorgelezen, maar 1 van de van halens ligt bij dimebag


Some months before his murder, Darrell had found out from one of his industry contacts that Eddie Van Halen and Charvel guitars were going to produce a limited-edition series of guitars bearing Van Halen's trademark tape-striping. Van Halen himself would be individually taping each guitar and they would also come with a picture of him doing so and a certificate of authenticity. According to Eddie, Darrell called him on the phone and asked if he could purchase one before they became available. Eddie replied that the next time he saw Darrell, he would have one of the guitars with him and would stripe it in Darrell's presence as a gift. Before they could meet again, Darrell was murdered. Eddie recounted this story when he spoke at Darrell's funeral, then to the surprise of those in attendance, he brought out the black and yellow tape-striped guitar seen on the back cover of Van Halen II (which Darrell had said was his favorite guitar of Eddie's) and laid it in Darrell's casket to be buried with him.

vind het nog steeds een pracht verhaal :)

Tho
16 januari 2007, 20:08
ik heb het topic nog niet goed doorgelezen, maar 1 van de van halens ligt bij dimebag



vind het nog steeds een pracht verhaal :)

wouw.. als dat waar is.. prachtig

bluegate
16 januari 2007, 22:03
Niemand opgevallen???
Exacte replica, bekijk nu de 2 foto's nogmaals en tel de frets... :seriousf:



Tja het was te verwachten, Van Halen heeft een model bij Charvel en die horen bij Fender.

Het model wat ze gaan uitbrengen is een exacte replica van Eddie's Frankenstein strat, de gitaar waar het allemaal mee begon.

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankbeak.jpg
Dit is het origineel

http://guitargearcentral.com/images/news_images/fender_evh_replica_lg.jpg
En dit is het Fender EVH model.

Verwacht echter niet dat ze overal te verkrijgen zullen zijn want er worden er maar 250 wereldwijd van gemaakt. En ze zullen alles behalve betaalbaar zijn.

Luke-wannabe
16 januari 2007, 22:05
Oei da's heel slordig!

AgileGhost
16 januari 2007, 22:08
Haha, paupers

marc_o
16 januari 2007, 22:24
Supergitaar! Die wil ik best hebben!

Orpheo
16 januari 2007, 22:38
Ach het is maar net hoe je het bekijkt. Zo'n Clapton 'blackie' is voor een gemiddelde nitwit niet te onderscheiden van alle andere 100 in een dozijn strats. Bij deze kun je er niet omheen. Voor mij is dit de ultieme rock gitaar. Maar ik zou er zelf niet op spelen, sta je wmb toch een beetje voor paal (tenzij je in een reggae band zit of zoiets) Ik snap alleen nooit waarom iedereen altijd dezelfde gitaar als de buurman wil. Ik vond het persoonlijk altijd wel stoer dat de heer Van Halen ook toen hij al stinkend rijk was, gewoon op zijn oude brakke plank speelde en daar ook nog eens misschien wel de mooiste toon ooit uithaalde. Over DIY gesproken. Overigens gaat de replica vanaf $25.000 kosten. De waarde van het origineel wordt op een dikke miljoen dollars geschat. Terwijl hij er zelf als een ouwe bezem mee omgaat. Als je het een beetje slim aanpakt moet je voor een 500 euro best hetzelfde in elkaar kunnen zetten.

floyd rose: 170 dollar.
SD JB: 65 dollar
body: 100 dollar
hals:100 dollar
overig: 100 dollar
tape: 10 dollar.

moah moet lukken ja :)

Wouter J
17 januari 2007, 02:11
Niemand opgevallen???
Exacte replica, bekijk nu de 2 foto's nogmaals en tel de frets...

Okee, jij bent duidelijk niet op de hoogte van het feit dat de EVH gitaar VIER halzen door de jaren heen heeft gehad, een Kramer hals met 22 frets incluus maar de EVH gitaar heeft ook een Fender Hals met 21 frets gehad.

Ik heb die bepaalde foto genomen omdat die de gitaar nog het duidelijkst laat zien. Maar goed als je echt zo happig op details bent. hier is de gitaar in al zijn vormen...

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankwhite.jpg
Tel ze maar 21 frets.
http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankredstratsm.jpg
http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankbeak.jpg
http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-frankhockey.jpg

fred dons
17 januari 2007, 07:53
@Orpheo
als je een exacte replica wil bouwen ben je een beetje duurder uit, in eddies strat zit een originele 60 paf uit een es 335 en die kost (nu) iets meer dan usd 100 ;)
@Wouter
twas geen fender nek maar een Lyn Elsworth neck (boogie bodies) gekocht bij Wayne Charvel (zat wel oorspronkelijk een vintage fender trem op)

bluegate
17 januari 2007, 09:12
Ik zie 3x 22 frets en maar 1x 21 frets, dus zou ik denken dat de replica ook 22 frets krijgt.
Blijkbaar is dat wat EVH het meest gebruikte.

Orpheo
17 januari 2007, 09:43
@Orpheo
als je een exacte replica wil bouwen ben je een beetje duurder uit, in eddies strat zit een originele 60 paf uit een es 335 en die kost (nu) iets meer dan usd 100 ;)
@Wouter
twas geen fender nek maar een Lyn Elsworth neck (boogie bodies) gekocht bij Wayne Charvel (zat wel oorspronkelijk een vintage fender trem op)

details fred, details ;)

jerome
17 januari 2007, 21:22
Waarom heeft ie z'n brughumbucker eigenlijk schuin zitten?
Geeft dat een ander geluid of zo?

Azrael
17 januari 2007, 21:28
Waarom heeft ie z'n brughumbucker eigenlijk schuin zitten?
Geeft dat een ander geluid of zo?

't Zat al schuin met de single coil en toen heeft hij met een hakbijl alles netjes op maat voor de humbucker gemaakt.....

hehehe

Luke-wannabe
17 januari 2007, 23:25
Ja vroeger gaf niemand om geluid. Toen was het gewoon van: NOuja ik doe dit maar. Zal vast wel tof klinken :D
Hoe rock en roll!
Nu zit iedereen te jengelen dat zelfs de kleinste factor invloed heeft. Maar hun deden het gewoon zo.

iwamoto
17 januari 2007, 23:54
ik kan zo niet bij de foto, maar ik vind dat de vetste kopie door edwards is gemaakt, de gitaar zag er precies goed uit, alleen net iets lichter, maar wel goed gerelicd, en in van halen stijl in on van halens gedaan, er namelijk een 7 snaar van gemaakt, door er gewoon aan de andere kant van de kop een tuner extra in te zetten, echt precies zoals edje het zou doen, die gitaar is zo geil, ik zal snel kijken of ik de foto kan porsten

RedBuell
17 januari 2007, 23:58
Moet je zien hoe hij zijn Ibanez destroyer heeft toegetakeld.

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-destroyer.jpg

Luke-wannabe
18 januari 2007, 00:05
Ja Pcies. Hoe rock n roll!

Orpheo
18 januari 2007, 00:19
Moet je zien hoe hij zijn Ibanez destroyer heeft toegetakeld.

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-destroyer.jpg

een destroyer? ik dacht dat het gewoon een explorer was. de destroyer heeft een iets andere vorm...

Wouter J
18 januari 2007, 01:36
een destroyer? ik dacht dat het gewoon een explorer was. de destroyer heeft een iets andere vorm...

Je denkt aan de Ibanez Destroyer2
http://h2.vibeflog.com/2006/02/23/21/1511325.jpg

Eddie's gitaar is een Ibanez Destroyer van het eerste type. Wat een kopie was van een explorer maar dan van Essenhout gemaakt in plaats ven Mahonie of Korina.
http://www.vintagekramer.com/parts/destroyerhead.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Ibanezdestroyer.jpg

Eddie schijnt ook goed spijt te hebben van het verzagen van zijn Destroyer, in interviews liet hij weten dat de gitaar compleet anders ging klinken, de vette sustain was weg.

Ibanez heeft na de beruchte Lawsuit noodgedwongen de vorm van de Destroyer veranderd.

fred dons
18 januari 2007, 07:47
Eddie heeft later nog de destroyer van Chris Holmes (Wasp) geleend omdat de originele verpest was. Deze gitaar is na die modificatie overigens wel de inspiratie gewest voor de charvel (en later Jackson) stermodellen en de Dean ML

fred dons
18 januari 2007, 07:50
en oh ja die schuine pup had overigens wel met het geluid te maken, hij was toch aan het hakken en had best een recht gat kunnen hakken maar de originele pup was een originele PAF en die waren er niet in f spaced dus om zoveel mogelijk polepices onder de snaren te krijgen zette hij de paf schuin in de body

RedBuell
18 januari 2007, 08:41
Je denkt aan de Ibanez Destroyer2
http://h2.vibeflog.com/2006/02/23/21/1511325.jpg

Eddie's gitaar is een Ibanez Destroyer van het eerste type. Wat een kopie was van een explorer maar dan van Essenhout gemaakt in plaats ven Mahonie of Korina.
http://www.vintagekramer.com/parts/destroyerhead.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Ibanezdestroyer.jpg

Eddie schijnt ook goed spijt te hebben van het verzagen van zijn Destroyer, in interviews liet hij weten dat de gitaar compleet anders ging klinken, de vette sustain was weg.

Ibanez heeft na de beruchte Lawsuit noodgedwongen de vorm van de Destroyer veranderd.


Dat hij goed spijt heeft gehad heb ik ook eens gelezen of gezien in een interview, hij vertelde in dat interview ook dat het een Ibanez destroyer was.

taylor
18 januari 2007, 10:53
na spijt..

ik heb ook wel eens gehoord dat in de begin periodes michael anthony langs kwam bij hem, zat die met een beitel een originele 60e jaren fender te bewerken of iets anders van hoge vintage waarde zo van oh yes im gonne put a humbucker in here :)

michael keek er vol ongeloof na, maar zei wel dat het typisch iets voor hem was.

dit was dus voor dat ze rijk en beroemd waren,in de LA club scene tijd denk ik.

fred dons
18 januari 2007, 11:15
die jaren 60 strats waren toen nog gewoon 10 jaar oude 2e hands gitaren dus zo schokkend was het niet :)

jerome
18 januari 2007, 11:26
Vandaag nog maar eens snoeihard Van Halen 2 opgezet...(voor mij nog steeds het beste Van Halen album samen met Fair Warning!)
Jezus, wat een záááááááálig gitaargeluid!
Bijv. songs als "Light up the Sky" en "D.O.A"
Zelfs na 30 jaar vind ik ie diepe grom en die heldere twink nog steeds helemaal geweldig!

Ik heb ze in 1979 live gezien in de Amsterdam...
Hij speelde ook een paar nummers met een soort Strat met 1 humbucker en 1 pot...
Wat een geluid uit zo'n simpel wonderschoon gitaartje!
En soms draaide Eddy de volumepot ietsje terug en dan had hij die heldere twinkelende lichtvervormde sound, fantastisch...
En hop, dan weer vol het gas erop en dan brullen, scheuren en janken maar!

taylor
18 januari 2007, 11:33
die jaren 60 strats waren toen nog gewoon 10 jaar oude 2e hands gitaren dus zo schokkend was het niet :)

hmm ja, maar toch pre cbs kwam al snel in beeld,misschien waarde in de zin dat het als goeie gitaren werden gezien of ieder geval beter dan nieuwe gitaren in 75 tot 78

fred dons
18 januari 2007, 11:45
tot 72 ging het nog wel met de cbs strats (zie Jimi en Yngwie) daarna ging pas (snel) minder. maar het zal ongetwijfeld wel een goede gitaar geweest zijn, alleen startend vanaf dat moment tot aan midden jaren 80 had niemand er een probleem mee om "oude" strats te "upgraden" met eerst een humbucker en later een locking trem (achteraf natuurlijk keihard zonde alleen waren er toen weinig tot geen alternatieven voor de "arme" gitarist)

henkr
18 januari 2007, 12:09
Waarom heeft ie z'n brughumbucker eigenlijk schuin zitten?
Geeft dat een ander geluid of zo?

Nee, humbuckers waren te klein voor recht onder de floyd; alleen door 'm schuin te plaatsen kreeg je de magneetpolen direct onder de snaren. Tegenwoordig koop je daarvoor f-spaced HB's.

Edit: Fred zei dit al eerder; ten overvloede dus...

B_2_the_a
22 januari 2007, 14:44
http://www.youtube.com/watch?v=83gz7GVMUQg&mode=related&search=

eddie in actie met z'n nieuwe fender setup

Azrael
22 januari 2007, 15:01
http://www.youtube.com/watch?v=83gz7GVMUQg&mode=related&search=

eddie in actie met z'n nieuwe fender setup

God , die vent ziet er echt uit als een junk.

Orpheo
22 januari 2007, 16:21
God , die vent ziet er echt uit als een junk.

valt nog mee. t was onlangs erger. maar DAMN wat een sound en wat een techniek. WOW. batio, eat your heart out!

Jeroen_TRC
22 januari 2007, 16:33
Verschrikkelijk! Gewoon waardeloos... :stop:

Snaar'n Bennie
22 januari 2007, 17:10
Sjesus! Wat is er met ons Ed gebeurt...

amon
22 januari 2007, 17:30
Die versie is cool, de latere versie is alleen verschrikkelijk.

rijd heerlijk! Wij hebben er eentje met automaat, gezellige nepplantjes op het desbord (geen idee hoe je dat schrijft) en een hondje dat mee knikt, haha! Die van ons heeft zelfs een troetelnaampje: Opa Kadett

arjanb01
22 januari 2007, 18:18
Waardeloze demonstratie van die gear ! Eddie heeft het echt niet meer en brabbelt maar wat raak ! Als je dat dan vergelijkt met de balance tour of eerdere live beelden weet je pas echt wat voor een briljante gitarist het was !
Nu is het een schim van zichzelf helaas ! ED GET SOBER ALSJEBLIEFT !!!

up-guitarman
22 januari 2007, 19:10
Dude, zielig dakloos gevalletje, zo ziet hij eruit ...
KANSLOOS :D

vettavillenl
22 januari 2007, 19:35
Ik zocht naar de andere videos. Hij heeft s'avonds nog gejammed met andere gitaristen. Wellicht komen die videos nog later op you tube.

MusicManMaestro
22 januari 2007, 20:15
Als Van halen liefhebber vind ik dit natuurlijk geweldig en ik hoor genoeg mooie dingen waaruit blijkt dat hij het nog steeds niet verleerd is en ik hoop dat hij snel de studio in duikt voor een nieuwe plaat :)

DarknessAwaits
22 januari 2007, 20:50
Krijg niet echt het idee dat de beste man nuchter op het podium staat...

Ik ken eigenlijk niets van Van Halen, maar dit is toch een beetje bedenkelijk. Respect voor z'n techniek en sound en alles, maar van zo'n demonstratie word je niet echt veel wijzer. Een hoop van hetzelfde gepiel en gedoe, maar een nummertje of een deel ervan spelen ho maar.

En dan vergeet 'ie ook nog eens z'n sigaret van de headstock te halen.

Zino Z
22 januari 2007, 21:29
Ik snap zo'n ding tot op zekere hoogte, stel je koopt um als verzamelaar dan heb je dus een replica van de gitaar van Eddy en dan zet je um in de vitrine en kijkt er de rest van je leven naar.
Stel je speelt er een keer op, je denkt: ohhhhh ik voel me een beetje van Halen... je staat op... begint lichtjes te headbangen en in al je enthousiastme stoot je met je Van Halen gitaar tegen de tafel, er zit nog een krasje bij... dan is die exacte replica geen replica meer maar plots verandert in een vieze gore uitgehoerde slecht gepimpte rommelmarkt gitaar die veel meer waarde had gehad als je hem zelf had gepimpt, uitgehoerd en afgeragt...

Wouter J
22 januari 2007, 22:13
Jongens jullie vergeten wat, Ed heeft tongkanker gehad en er is een stuk van zijn tong verwijderd, vinden jullie het dan gek dat hij zo moeilijk kan spreken?

Het is geen kwestie van veel gezopen hebben of een naald in zijn arm, het is dat hij gewoonweg niet goed meer KAN spreken.

Orpheo
22 januari 2007, 22:16
Jongens jullie vergeten wat, Ed heeft tongkanker gehad en er is een stuk van zijn tong verwijderd, vinden jullie het dan gek dat hij zo moeilijk kan spreken?

Het is geen kwestie van veel gezopen hebben of een naald in zijn arm, het is dat hij gewoonweg niet goed meer KAN spreken.

ik vond dat ie nog verdomd goed kon praten, ondanks z'n tong!


EN ik vond z'n TONE om van te smullen.

DarknessAwaits
22 januari 2007, 22:22
Ok, dat wist ik niet.

Maar toch kan ik me dan nog niet helemaal vinden in die demonstratie. Maar goed, hij heeft z'n 3e signature amp en ik heb een Koch'je. Keeping things in perspective.

joey-t
22 januari 2007, 23:42
Ed is een god. Zeker in de top 3 van belangrijkste gitaristen ooit. Ik zou persoonlijk geen 2 anderen kunnen noemen die in de buurt komen, maar goed. Hendrix wordt weleens genoemd, ook door echt goede gitaristen zoals Malmsteen dus wie ben ik om dat tegen te spreken.

Hij is misschien niet meer hetzelfde als 30 jaar geleden, so what. Heb je Hendrix wel eens horen spelen 30 jaar na zn hoogtepunt, was nog een stuk minder soeps :)

Luke-wannabe
22 januari 2007, 23:54
Waaaat ik ben het met Orpheo eens!! Super tone en techniek. Zie veel van Lukather. Denk dat zij veel van elkaar hebben opgestoken. Lukather en Van Halen.
Echt heel gaaf!

jerome
23 januari 2007, 00:15
Mss een beetje een rommelige demo, maar.....
Wat een zalig bruut geweld!
Die heerlijke gemene tonen!
Ik krijg er nog steeds een harde plasser van... 8-)

taylor
23 januari 2007, 11:19
rommelig als je het vergelijkt met product demo's die zo boring zijn met een heel marketing verhaaltje en blabla.

ik vind dit typisch evh die demo.je moet ook bedenken dat hij niet meer echt gewend is aan dit soort aandacht,ga dan maar is in eentje daar staan voor 300+ man.

de sound is weer ouderwets goed!

B_2_the_a
23 januari 2007, 11:22
eddie is altijd een bescheiden ventje geweest, totdat hij z'n vingers gaat gebruiken om wonderlijke gitaarmuziek te maken..

Mark_M
23 januari 2007, 11:25
Zijn Tone is weer ouderwets fantastisch
echt lijp, wanneer brengt Fender de EVH amp uit dan?

B_2_the_a
23 januari 2007, 11:26
Hij gaat een beetje richting ozzy!!

maar eddie kan er nog wat van :P dat kan ozzy nie zeggen

iwamoto
23 januari 2007, 11:40
En dan vergeet 'ie ook nog eens z'n sigaret van de headstock te halen.
die sigaret bij de headstock is ook signature ;)
persoonlijk vond ik dat edje het geweldig deed, geweldige tone, en hoe hij als vanouds lekker priegelde, ik heb toen gelijk weer van halen opgezet, over inspiratie gesproken, tegenwoordig is mijn meest gebruikte pod xt preset een licht aangepaste van halen preset :p toch nog redelijk clean en toch geweldig om mee te tappen, vooral met een evolution in de brug :D

ik vond het wel grappig, maar met dat shirt om zn middel dacht ik soms dat ie een badjas aanhad :D

henkr
23 januari 2007, 15:50
http://www.youtube.com/watch?v=83gz7GVMUQg&mode=related&search=

eddie in actie met z'n nieuwe fender setup

Shit, die video is alweer weggehaald.