PDA

View Full Version : Beginner gitaar... waar op letten?



Middelemiel
15 januari 2007, 14:43
Hallo gitaristen!

Ik ben van plan om naast piano ook gitaar te gaan spelen. Ik speel al 4 jaar piano, en heb dus enige muzikale aanleg en kan noten lezen etc.

Het lijkt mij het handigst om te beginnen op een akoestische gitaar, omdat het schijnt dat je daar technieken beter op leert dan op een elektrische. Daarnaast zijn ze meestal ook goedkoper.

Maar waar moet ik op letten als ik 1 koop? Ik wil er niet meer dan 200 euro aan uitgeven...

- Marktplaats, als ik daar bv zoiets zie: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/70396874-akoestische-gitaar-met-tas-en-gitaar-tuner.html?return=eJxNyksOgyAQgOG7NNGdomixYkxjbzJR UomAhBmTPtK7F7oqi5nvnwCylm8tqwElrzp5QgVhXoeVyEvGtt 0rV1oIG3kDQFg6w%2Bzx0morlCu0QwqHVY6UY%2BgAwv%2BluG uCEDdsu0LSOK9s7lpRrmTN9WHGOl9wpD1rpjprbiaOqeOXRJ7Y ikSKfGmf%2BIjkohHn359nrLPom76NtehUVXwxdkzFcz%2FWp% 2BHzBS7bRzw%3D&df=1&fta=eNpNkstOxDAMRf8li1nHjmPHjuZbUKVBqFLRjCiPAcS%2F k6StobseuTf3pJ6M7Xu1YuHtZXl4n5Y11NUELdyXM5wu6%2Fn1 alAXaKzUBU2I6%2FJqX%2FOtLndDTpwb%2F7TMmpTqZbYc21Ov 62x4up2h55GF2%2FT0GOrcslZLFuZLO2iyFO17tlhHA4nCLCUd YzvKKtIR%2FiEQwo7SgZigCHREjlJm0Y7ygTIpx9IRH4hQE1JH 4giiSOyoHCgpFxlT6ohLMx5VvX5KgGXkg%2FdPkYFGf3ABZGba vnUD4AI6pMAVYjOgLc8dImKG0Q52CVbNScuwB3HWfsLepRysFG bcmP5jUcc1YfxjLXDkITiDDNsZiAcTLa3jYLsHp5gk6zgD6Zij hmiby85aQxy%2B6B7EhWDcC7pHFNCyzblH7HFbnnskRRIO9Wc1 tfA83R%2F6xrUlu4yVaAs9ffRVjBbC%2Fv7u7z%2B%2FsJ%2B7 HA%3D%3D
Is dat wat voor die prijs, of moet ik niet eens naar zulke goedkoop spul kijken?

- Nieuw of tweedehands? Wat raden jullie me aan, heeft nieuw een grote meerwaarde tov van tweedehands, of valt dit wel mee?

- In de winkel? Is het slim om in een muziekwinkel 1 te kopen, of zijn de prijzen hier vaak te hoog?

Kunnen jullie me helpen met de aanschaf van een fijne akoestische gitaar?

Azrael
15 januari 2007, 14:50