PDA

View Full Version : Nieuw gitaar



melaers
15 januari 2007, 12:01
Ik wil graag een nieuwe gitaar.
IK speel nu ibanez. Ik heb de LTD Truckster gezien. Misschien dat iemand erop gespeelt heeft en wat zijn de ervaringen hiermee.

Welke gitaren zijn ook zeker aan te raden waar ik eens naar moet kijken.

Mijn budget ligt rond de 1000

Alvast bedankt

BLOK182
15 januari 2007, 12:12
Net boven de 1000 heb je ook de ESP Eclipse standards (geen LTD dus), ook goede gitaren als je van een les-paul-in-een-nieuw-jasje houdt.

casper innosence
15 januari 2007, 13:21
Nou die Eclipse standards zijn al snel 1500 euro en duurder. Maar persoonlijk vind ik de Truckster niet mooi. En zou dan eerder gaan voor een gewone EC1000 (wel LTD)

Maar ESP/LTD zijn in mijn ogen nette gitaren.

a darker shade of grey
15 januari 2007, 14:50
Wil je per sé een les paukl model??? of maakt dat niet zo veel uit..

Voor les paul model zou ik zeker eens kijken naar de nieuwe les paul BFG...
ziet er erg strak uit en is zo'n 1150 euro nieuw. Dan heb je een echte gibson USA en die gitaar is gemaakt voor stevigere muziek, heeft een high uotput bridge burstbucker :satisfie:

PimRocks
15 januari 2007, 16:08
idd die BFG, of anders een LP studio, zijn ook erg lekkere gitaren voor het geld.

DarknessAwaits
15 januari 2007, 20:03
Ga lekker testen, zonder dat je het zelf hoort en voelt moet je zo'n keuze niet maken. Ga naar een megastore, desnoods in Duitsland, en voel er enkele aan de tand die jou aanstaan.

Goldeneye
16 januari 2007, 16:30
ESP is erg mooi, maar wel 'metal'-gericht. Als je alleen metal speelt kan ik begrijpen dat de ESP alles voor je is. Een echte Les Paul of SG echter van rond de 1200/1400 euro zou betere looks hebben voor pop/rock muziek.

almarvk
16 januari 2007, 16:32
Klopt, ze zijn erg metal gericht, maar ze hebben ook versies met Seymour Duncan die ook prima geschikt zijn voor bijvoorbeeld rock e.d.

LP_CL
16 januari 2007, 16:35
Als je dan tocch kiest voor een echte metalgitaar: spaar door voor de Les Paul Menace (1400€) Dan heb je DE supermetal les paul...
http://www.two-five.net/images/Les-Paul-Menace.jpg

vis
16 januari 2007, 16:42
Als je dan tocch kiest voor een echte metalgitaar: spaar door voor de Les Paul Menace (1400€) Dan heb je DE supermetal les paul...
http://www.two-five.net/images/Les-Paul-Menace.jpg

maar wel een gruwelijk lelijke...

a darker shade of grey
16 januari 2007, 16:44
Of je neemt een stadium van de menace eerder en je koopt de (imo mooiere) en zeker goedkopere (1149 euro) les paul bfg!

edit: shit ik zie net dat ik hier al eens had gepost, ook voor de bfg....het kwam me al zo bekend voor.......

casper innosence
16 januari 2007, 16:48
ESP is erg mooi, maar wel 'metal'-gericht. Als je alleen metal speelt kan ik begrijpen dat de ESP alles voor je is. Een echte Les Paul of SG echter van rond de 1200/1400 euro zou betere looks hebben voor pop/rock muziek.

Nou ik denk niet dat ESP perse echt metal is. Ze hebben een aantal endorsers die verre van metal spelen (bands van Jennifer Lopez en dergelijke).

Maar ik ben wel met je eens dat ze erg op de hardere muziek stromen in gaan. Ik gebruik zelf mijn ESP voor punkrock/hardcore maar ik kan er ook hele mooie cleane tonen uithalen. (Heb wel de EMG's vervangen voor SD's)

Ik vind de hals van mijn Viper 1 van de fijnste halzen die ik ooit gespeeld heb. In eerste instantie voor de looks gevallen, maar de afgelopen 3 jaar heeft ook haar klank en bespeelbaarheid zich bewezen :D


Maar to the point, ik zou gewoon eens ergens gaan testen, al zijn Ltd's/Esp's wat lastiger te vinden dan Gibbies..

ventje
16 januari 2007, 16:52
zou dat bfg model gibson niet staan voor:

big fuckin gun LP? :P

De SG versie van de menace vind ik wel erg mooi

LP_CL
16 januari 2007, 16:57
Jackson > LTD imo. Veel veelzijdiger, en MINSTENS even goed voor metal.
De soloist is in dezelfde prijsklasse als die LTD en toch STUKKEN beter vind ik. Ga zeker eens kijken in het Jackson rek.

LP_CL
16 januari 2007, 17:00
maar wel een gruwelijk lelijke...
Ik vind de bfg dan toch wel een pak lelijker hoor. Tis net alsof dat die houten knoppen er elk moment kunnen vanrollen...

LP_CL
16 januari 2007, 17:02
zou dat bfg model gibson niet staan voor:

big fuckin gun LP? :P

De SG versie van de menace vind ik wel erg mooi
nee, eerder Bad & FuGly

vis
16 januari 2007, 17:08
Ik vind de bfg dan toch wel een pak lelijker hoor. Tis net alsof dat die houten knoppen er elk moment kunnen vanrollen...

Ik denk dat ze elkaar weinig schelen qua lelijkheid. Geef mij maar gewoon een LP standard of custom, of, als we het over de 1000 euro prijsklasse hebben, een studio.