PDA

View Full Version : Nieuwe site: www.classicalguitar.nl



breedj
26 december 2002, 01:31
Ik heb een site gemaakt voor liefhebbers van klassiek gitaar. Op deze site kan je bladmuziek, midi, tab en mp3 bestanden vinden van belangrijke componisten zoals: Barrios, Lauro, Sor, Tarrega, Villa-Lobos, Sor, etc.
Dus kom even kijken op http://www.classicalguitar.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: breedj op 2003-02-20 09:10 ]</font>

VHsologitarist
13 februari 2003, 10:35
Vet thanx

Arbz
18 februari 2003, 13:17
Cool :smile:

Klassieke gitaristen zijn niet erg sterk vertegenwoordigd hier :sad:

schaap
18 februari 2003, 13:19
toch zijn de meeste hier toch wel zo begonnen denk/hoop ik.
En dat blijft je toch wel bij.

Megalodon
20 februari 2003, 03:26
Mooi hoor, ben nu de mp3's aan 't downen. Ik hoop dat je er nog meer gaat plaatsen.

Site ziet er strak uit, wel nog ietsjes kaal, maar misschien is dat de bedoeling. Ik vind het niet erg, want ik ben een 56k gebruiker en dit gaat lekker snel :smile:

VHsologitarist
20 februari 2003, 12:59
Waarom ziet iedereen hier op het forum klassieke gitaar als begin van het gitaar leren spelen??
Er is nix moeilijker dan de klassieke gitaar (dit is mijn mening)!!
Althans, de klassieke gitaar is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijker dan de electrische gitaar!!!

breedj
20 februari 2003, 13:20
Ik denk dat dat komt omdat men meestal begint met spelen op een klassieke gitaar. En zo gauw ze iets kunnen spelen dan direct overgaan op elektrisch omdat ze dan lekker kunnen raggen zonder dat het vals klinkt. Deze gitaristen kunnen geen klassiek gitaar stukken spelen zoals Asturias of Requerdos de Alhambra en weten daarom ook niet dat dat erg moeilijk is en erg veel oefening vergt.

VHsologitarist
20 februari 2003, 13:50
zo gaat dat denk ik ook.

ReinoutV
20 februari 2003, 21:01
Goede site! Een welkome aanwinst voor het Nederlandse tabachrief. Zoals deze zie je ze niet veel meer.

Megalodon
26 februari 2003, 20:42
Op 2003-02-20 11:59, schreef VHsologitarist:
Waarom ziet iedereen hier op het forum klassieke gitaar als begin van het gitaar leren spelen??
Er is nix moeilijker dan de klassieke gitaar (dit is mijn mening)!!
Althans, de klassieke gitaar is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijker dan de electrische gitaar!!!



Dat is jouw mening. Het hangt er maar net vanaf wat je wil kunnen spelen.

hoofd
26 februari 2003, 20:53
Feit is wel dat klassieke gitaar meer discipline vereist dan electrisch. Bij electrisch kan je al gauw de distortionknop indrukken en dan klinkt het al aardig. Bij klassiek moet je toch echt hele nummers en verschillende technieken kennen wil je een beetje een goede impressie maken.

Megalodon
6 maart 2003, 00:12
Op 2003-02-26 19:53, schreef mtlhead:
Feit is wel dat klassieke gitaar meer discipline vereist dan electrisch. Bij electrisch kan je al gauw de distortionknop indrukken en dan klinkt het al aardig. Bij klassiek moet je toch echt hele nummers en verschillende technieken kennen wil je een beetje een goede impressie maken.


Ik begrijp wat je bedoelt; je bedoelt dat een beginner in de klassieke wereld ook klinkt als een beginner en dat ze zich niet kunnen verschuilen achter distortion/grunge. Daar ben ik het mee eens.

Maar wil je echt goed electrisch kunnen spelen, dan vereist dat tevens enorm veel discipline. Waarschijnlijk net zoveel.

In de klassieke wereld valt een prutser meteen door de mand; dat had je moeten zeggen. Het is onmogelijk om een carriere op te bouwen in de klassieke wereld zonder uitmuntend te kunnen spelen.

Daarom vind ik het ook een fantastisch genre en luister ik er graag naar.

VHsologitarist
12 maart 2003, 12:52
nah....... ik begrijp ni waarom er op deze topic zoveel niet klassieke gitaristen reageren..... met hun meningen over klassiek.
oke enfin..... Ik speel het allebei, (niet uitmuntend maar kan dr mee door). Ik weet dus wel waar ik nu over praat, en ik kan wel degelijk zeggen dat de klassieke gitaar moeilijker is dan de electrische.
Je kan het je zelf natuurlijk zo moeilijk maken zoals jij dat wilt.

FunkyFlamenco
8 mei 2003, 16:13
Ik vind het een mooie site, de mp3's heb je die zelf ingespeeld?

(Ik speel trouwens zelf ook klassiek, zal het ook altijd blijven doen maar ga toch binnenkort de move naar lichte muziek maken gewoon omdat ik wat meer soorten muziek wil spelen!)