PDA

View Full Version : Liefhebber



Liefhebber
15 januari 2007, 01:29
Speel al ruim 40 jaar. In verleden gespeeld met een aantal jongens die door wilden als beroepsmuzikant(zijn later heel bekend geworden). Zelf niet voor gekozen, want wilde arts worden. Combinatie leek mij niet mogelijk ,mede door ook nog andere interesses. Altijd wel blijven spelen en de laatste jaren weer heel fanatiek.
Speel zowel acoustisch als elektrisch. Ik voel mij niet gebonden aan een bepaalde stijl! Acoustisch speel ik op een Burguet Noguera, een Hirade TH 90 en een Prudencio Saez 51. Staalsnarig een oude Yamaha FG 200( 1971), een Martin D28 en sinds 2 jaar een ColeClark Fat Lady waar ik zeer enthousiast over ben!
Mooie gebalanceerde, zingende staalsnarige gitaar uit Australie met prachtig inheems hout die versterkt ook fantastisch klinkt en dat tegen een heel schappelijke prijs! Daar kunnen al die dure pretentieuse Amerikanen een puntje aan zuigen! Versterken doe ik bij voorkeur over een AER Compact 2, evt. doorgestuurd naar een pa.
Elektrisch heb ik een grote voorkeur voor goede Fender(standard) strats en tele's vanwege hun perfecte ontwerp en heldere, niets verbergende toon! (Al die signature en vintage modellen zijn naar mijn mening voor een groot deel onzin). Ik speel ook het liefst op Fender versterkers(oa. Deville en Twin Reverb) vanwege hun cleane karakter. Ik heb een grote hekel aan het overmatig gebruik van allerlei effectpedalen. Slechte gitaristen die al die effecten nodig hebben, maar ja het publiek trapt er wel in!
Ik heb mij aangemeld bij het GitaarNet forum om van gedachten te wisselen met andere liefhebbers, al of niet professioneel bezig, over allerhande onderwerpen die de gitaar betreffen. Dit simpel omdat ik vind dat de gitaar een heel belangrijk en prachtig muziekinstrument is dat alle aandacht verdient!

Reel Big Fish
15 januari 2007, 11:02
Dit simpel omdat ik vind dat de gitaar een heel belangrijk en prachtig muziekinstrument is dat alle aandacht verdient!
Damn right, welkom en veel plezier hier! :D

piezo
15 januari 2007, 13:00
Verdraaid, krijgen we ineens líefhebbers op het forum. Het moet niet gekker worden!

Welkom.

Je moet die mening over het gebruik van effecten gewoon bij iedere gelegenheid uitroepen, krijgen we leuke discussies. :)

Fender75
15 januari 2007, 16:11
Inderdaad, welkom! Zo'n ColeClark is inderdaad een mooie gitaar..Jack Johnson speelt er ook op geloof ik.

Liefhebber
15 januari 2007, 18:44
Verdraaid, krijgen we ineens líefhebbers op het forum. Het moet niet gekker worden!

Welkom.

Je moet die mening over het gebruik van effecten gewoon bij iedere gelegenheid uitroepen, krijgen we leuke discussies. :)


Excuus Piezo!

Natuurlijk ben jij ook een liefhebber!!
Dank voor jouw welkomswoorden.
En....die pedaaltjes gaan we eens flink aanpakken!
Hoe? Door lekker zonder te spelen!