PDA

View Full Version : Is ie nou net niét of net wél Vintage?



dePerik
15 januari 2007, 00:18
Heya,
Vandaag een Laney AOR 100 series II halfstack gekocht. En niet dat het er nou écht toe doet hoor maar de datum van de 'check' op het stickertje is vervaagd en ik weet dus niet waneer dat ding gebouwd is. Tussen 1978 en 1984 schat ik?
En zijn er mensen met Laney ervaring? Ben beneiuwd wat die van deze stack vinden.

Unicron
15 januari 2007, 00:35
De AOR Series II top die ik had was van 1991, vóór de AOR Series II had je nog de Pro Tube Lead, en volgens mij zijn die zelfs nog niet van voor 1983...

PimRocks
15 januari 2007, 20:18
net niet dus...

dePerik
15 januari 2007, 23:49
Whahahaa, da's met enig gevoel voor understatement 8-)
Okeeeej dus dan is ie veel minder oud dan ik dacht. Dat scheel weer elco's!!!
Maar wat vínden diegenen met AORvaring nou van die amps?

vulvasonic
15 januari 2007, 23:54
DePerik!!!!!!!!!!!!!
En, tevreden met je nieuwe monster?!?!?!?! :rockon:

dePerik
15 januari 2007, 23:56
JAAAAAAAHHHHHHHHHJAAAAHHHHHJAAAAHHHHHH

Fuhgawz
15 januari 2007, 23:59
Ikzelf heb de 50watt versie. Ik heb er eigenlijk altijd over gespeeld in mijn doomband, die sinds korte tijd helaas niet meer bestaat. Het ding heeft een bruut scheurgeluid op het AOR kanaal!! Vooral met de bas en mid boost ingeschakeld kun je er echt zware doomgeluiden uit halen. Het ding blaast mijn Engl Screamer helemaal weg. In de high gain input is dat ding totaal niet clean te krijgen. Op de low gain input is hij juist wel erg mooi clean maar lijkt het scheurgeluid totaal verdwenen. Je zult dus een afweging moeten maken. Die van mij ruist ook behoorlijk als ik de master hoog zet.

vulvasonic
16 januari 2007, 00:00
Hoeveel watt is die eigenlijk?

vulvasonic
16 januari 2007, 00:02
Ikzelf heb de 50watt versie. Ik heb er eigenlijk altijd over gespeeld in mijn doomband, die sinds korte tijd helaas niet meer bestaat. Het ding heeft een bruut scheurgeluid op het AOR kanaal!! Vooral met de bas en mid boost ingeschakeld kun je er echt zware doomgeluiden uit halen. Het ding blaast mijn Engl Screamer helemaal weg. In de high gain input is dat ding totaal niet clean te krijgen. Op de low gain input is hij juist wel erg mooi clean maar lijkt het scheurgeluid totaal verdwenen. Je zult dus een afweging moeten maken. Die van mij ruist ook behoorlijk als ik de master hoog zet.

Kun je niet schakelen op dat ding, of kun je met een Y splitter werken om 'm EN clean EN vet te krijgen?

dePerik
16 januari 2007, 00:05
100 vette watten. te veel eigenlijk, misschien dat ik op termijn een attenuator er tussen zet.
Hij is schakelbaar tussen dik scheur en enóóóórme scheur. Nee hoor clean is ie best te krijgen, ook op high input

Fuhgawz
16 januari 2007, 00:06
Kun je niet schakelen op dat ding, of kun je met een Y splitter werken om 'm EN clean EN vet te krijgen?

Ik heb geen idee, ik speel eigenlijk toch nooit helemaal clean, vind ik niet mooi. Voor mij is het dus geen enkel probleem, maar voor iemand die veelzijdigheid zoekt kan dit een afweging zijn om deze amp niet aan te schaffen.



Hij is schakelbaar tussen dik scheur en enóóóórme scheur.

Yeah precies dit vind ik nou juist zo mooi aan deze amp!! =D



Nee hoor clean is ie best te krijgen, ook op high input

Echt!? Met een Strat ofzo? Ik speel over een humbuckergitaar gestemd in C en hij blijft hoe dan ook een beetje grommen, wil ik een beetje volume overhouden op het 'cleane' kanaal op de high gain input.

dePerik
16 januari 2007, 00:15
single coil, en dan het volume op je gitaar terugnemen, samen met een niet te hoog volume op de pre amp. Gaat gaat best. Maar je hebt gelijk; het randje is niet ver weg!

vulvasonic
16 januari 2007, 00:19
Een vies vettig randje blijft toch het allermooist! :D

dePerik
16 januari 2007, 00:24
Behalve als ie ruikt...
Ik ga slapen, ojt moan

vulvasonic
16 januari 2007, 00:31
Behalve als ie ruikt...
Ik ga slapen, ojt moan

Laten we nog een whiskeytje doen binnenkort!
Kzieje!

DaveItUp
16 januari 2007, 09:55
Coole amp. Uitermate geschikt voor het zwaardere doom/stoner werk. Ook wel death metal i guess. Wil r nog wel een hebben.

Unicron
16 januari 2007, 11:06
Ik vond de gain te ongedefinieerd, de beste manier om erop te spelen was op het lead kanaal zonder de high gain mode en dan een booster ervoor. Die sublaag functie is ronduit belachelijk, ik speelde met een Dimarzio SD en in A# gestemd en had de bas eigenlijk altijd op 0, en dan nog was het eigenlijk te bassig (wel op G12H30 55hz...). Die Mid-boost is daarentegen wel weer prettig...

Een vriend van speelde er eens op met een gitaar met een EMG erin, toen klonk het overigens wel lekker strak, veel meer compressie op de gain...

dePerik
16 januari 2007, 23:44
Ik geloof niet dat ik ooit de gain vol uit de kast wil halen. Ik was al aardig blij met de crunch die er in zit en ik vond 'm behoorlijk responsief, veel sustain ook. Dus ondanks het feit dat het een hi-gain scheurbak is. Weet iemand welke speaker er in het matching cabinet zitten? Met de nodige moeite ben ik er al wel achter dat ie waarschijnlijk begin 1991 op de markt gezet is, die van mij dan...(over dat Vintage hebben we het maar niet meer :satisfie: )

dePerik wil eigenlijk wel een manual van zijn nieuwe amp....
Heeft iemand er nog ééntje? Zou die persoon er een pdf-je van willen maken indien mogelijk? :rockon:

DaveItUp
17 januari 2007, 10:09
Die Pro-tube's/AOR's zijn infeite hotrodded JCM800's, althans zo zijn ze bedoelt. Was in de 80's he toen mensen plexi's aan het verzagen waren voor meer gain. Duistere tijden als je t mij vraagt, maar dit is wel een coole bak.

Als je in #A gestemd staat kan ik me voorstellen dat het laag een beetje overdreven uit de verf komt hahaha. Ik stond altijd in A flat over een Sound City 100 en een Sunn Beta en 2 4x12s. Dat pompte zoveel laag dat de bassist overbodig werd :D (die was dan ook volkomen kansloos met een hartke 300w top en een 4x10)

DaveItUp
17 januari 2007, 10:10
dePerik wil eigenlijk wel een manual van zijn nieuwe amp....
Heeft iemand er nog ééntje? Zou die persoon er een pdf-je van willen maken indien mogelijk? :rockon:

Check eens op de Laney site, daar issie gewoon te downloaden.

Unicron
17 januari 2007, 12:30
idd http://www.laney.co.uk/obsolete.php

dePerik
17 januari 2007, 21:54
Thanx ya'll, had m van iemand ook al gemaild gekregen.
Van die maual hadden ze bij Laney wel iets meer werk mogen maken. Ik bedoel; met dat wat beschreven staat had ik zelf ook wel kunnen komen.
Geen specs (ja, 100 watt, -6Dbv signal output in de tekst duh), niets!

Anyway, als ie maar gaat.