PDA

View Full Version : moog taurus



patricia
14 januari 2007, 23:09
geddy lee gebruikt hem alsmede alex lifeson
ritchie blackmore..en onze eigen rinus gerritsen.
ik weet dat ie de bastonen uitbraakt...maar kan ie nog meer?
waarom zie je ze bijna niet op de 2de hands markt?

peter_heijnen
15 januari 2007, 08:49
Xaaaanaaduuhuuuu.... :)

De echte Tauruspedalen zijn niet echt praktisch omdat ze maar twee sounds hebben en veel last hadden van de welbekende ontstemmende oscillatoren.

Daarom speelt Rush alweer tijden op midi footcontrollers ipv de Moogs. Daar heb je dan ook nog een geluidsbron nodig, dus een aparte module of een keyboard. Als er maar midi op zit.

zoon van Piet
15 januari 2007, 09:30
Waarom zie je ze niet 2ehands?

Omdat ze zeldzaam en onbetaalbaar zijn (denk aan $2500). Bovendien wordt de gitarist/bassist in de jacht op die dingen gehinderd door concurrentie van zowel toetsenmannen als figuren uit de techno/dance.

Blijft een vet ding, ontstemmend of niet...

ketja
15 januari 2007, 09:37
Ik heb tijden met het baspedalen-Taurus-principe gespeeld, en wel met de volgende combinatie:
-Roland FC200 in Note-on-modus
-Roland MKS50 (later een Yamaha MU50)
Supervet, maar de samenstelling van de band moet het ook toelaten. Toen speelde ik in een Rush-achtige band met dito bezetting dus dat ging prima.

piezo
15 januari 2007, 12:50
Toen was er weinig keus. Nu:
- Roland Pk-5, wordt vrij veel gebruikt
- Een FC-200 of Behringer FCB-1010 voor incidentele toepassing
- Gitaarsynthesizer. In de GR-33 zit trouwens een hele goede weergave van het Taurus geluid

Vroeger heb ik nog eens een 13-tonig baspedaal gehad die een Korg MS-20 aanstuurde.

rjong999
15 januari 2007, 13:31
Ik gebruik een fcb1010 icm een Roland SPD-S (dat is eigenlijk een drumsampler maar je kunt er ook prachtig taurus samples mee afspelen). Ik ben al lang naar een echte taurus op zoek maak kom ze haast nooit tegen, of tegen extreme (>$3000) prijzen.