PDA

View Full Version : yuw 'k ben nieuw hier



GeofJackon
14 januari 2007, 18:10
Yuw iedereen.
Ik ben Geoffrey, 'k ben 16jaar en zit in 5e jaar wetenschappen wisk.
Ik woon in Heks(zeerklein dorpje in limburg),België.Ik speel al +-1 jaar gitaar voornamelijk op een akoestische suzuki(in bruikleen van oom :) ) en heb me laatst een 2e hands customized jackson ps-2(eind jaren 80) gekocht.
Moet alleen nog een versterker hebben(epi vj combo?).
Ik luister voornamelijk naar (hard)-rock en metal: van dire straits-led zep tot metallica-slayer. laatste ontdekking(voor mij) is The answer( :rockon: :rockon: )
Heb me gerigistreerd omdat er op UG minder te lezen viel en omdat de zelfbouw draadjes hier echt interresant zijn.

foto van men gitaar:
http://img106.imageshack.us/img106/1705/afbeelding027dn7.jpg

Rock on

Geof

Azaruc
14 januari 2007, 18:35
eey, welkom hier :)

mooie gitaar :hippie:

GeofJackon
14 januari 2007, 19:34
bedankt.
Ze moet wel nieuwe snaren hebben en eens compleet afgesteld worden.
Ook ga ik de slagplaat laten rechtmaken(je ziet het zo niet maar ze is niet perfect vlak=ze trilt. Ook hangen de pick-ups niet goed vastgeschroefd wegens anders tegen de snaren te zitten=meer getril. En ik ga eens vragen wat die 3 3wegs schakelaars juist doen en wat de push/pull toon knop doet(deze staat vanboven) De volumepot moet ook nagekeken worden want deze doet het niet(volume blijft open staan). Wel handig is dat er een coilsplit opzit(bij bridge en neck)
Als ik precies weet wat ze allemaal doen post ik het wel.

Geof

LP_CL
14 januari 2007, 21:01
Kzou haar eens binnen doen in een tech voor onderhoud. Daar zullen ze een complete setup voor je doen: Eventueel hals rechten, kijken of er nieuwe frets op moeten, nieuwe snaren, bridge afstellen, pickuphoogte regelen, alles terug vastschroeven wat losgekomen is, solderingen controleren...
Naargelang het werk dat ze eraan hebben, kan dat van 20€ tot een goeie 150€ gaan. Maar ik verzeker je: Je gitaar zal direct driedubbel zo goed klinken en spelen... Zeker bij een oude gitaar als deze kan het eens tijd zijn voor een grondig onderhoud :satisfie:

Tis zeker en vast een beauty!

Tho
14 januari 2007, 21:05
Een aparte Jackson inderdaad. Niet helemaal mijn ding, maar welkom! :hippie:

GeofJackon
15 januari 2007, 16:19
bedankt allemaal :) . De gitaar heb ik met harde koffer ,leren riem en van die dunlop sluitingen(van schaller lol) gehad voor €250. dus als ik er nog +-€75 aan met uitgeven blijft het een goed koopje. Ik weet nietof je het goed ziet op de foto, maar de slagplaat is van iets traanplaat achtigs gesneden. kan het zijn dat er tussen de plaat en body een vilten laagje moet om te dempen?