PDA

View Full Version : Ebay invoer betalen



Keesz
14 januari 2007, 17:16
Hey, ik kwam http://cgi.ebay.com/NEW-Eastwood-GP-Alnico-SUPER-2-Pickup-Humbucker_W0QQitemZ250038746993QQihZ015QQcategoryZ 22670QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem tegen op ebay voor mn project...

onder aan de site uitgerekend hoeveel t kost...17$ om het van de states naar NL te sturen..IS DAT ALLES? niet dat ik wat overmaak en achteraf nog is door de TNT genaaid wordt met de gewichtkosten/invoerrechten voor nederland enzo...

namelijk mn eerste ebay buy, en hoor graag wat ervaringen!

Renoud
14 januari 2007, 17:27
Je kan vragen of ze het willen versturen als repair part. zoals GFS altijd doet. Of als gift.

Mijn neck van 40 dollar kwam trouwens zonder problemen door de douane. Het is een kwestie van geluk hebben denk ik.

Random_hero
14 januari 2007, 18:00
Kwestie van geluk, ik bestel regelmatig wat, maar ben nog nooit de lul geweest

oknarb180
14 januari 2007, 23:45
Ik geloof dat je tot 45 euro vrij in nederland mag invoeren. Dit is dan wel het aankoopbedrag incl. verzending. Verder zal het inderdaad een kwestie van geluk of gift zijn. De douane schijnt overigens gewoon de opgeplakte factuur te mogen openmaken. En dan doel ik op de factuur zoals bijv. Stewmac die op de doos plakt. 2x wat besteld bij Stewmac, maar ik heb gewoon het volle pond mogen/moeten betalen hoor!!! (viel overigens door de dollar wel weer mee)

vr.gr.

Branko

Buddy
30 januari 2007, 22:35
Wat voor tariefen zijn er dan als je iets bij stewmac besteld.
Ik ben van plan binnenkort iets bij stewmac te bestellen en ik ben bang, dat als het tarief hoog is, ik boven mijn budget uitkom. Ik las ergens dat de invoerrechten uit de VS 3,2 % zijnover het gehele bedrag en dan nog eens 19,5 % daar weer overheen. Als dat echt zo is valt het nog wel mee.

ben benieuwd:D

Buddy

Valoosj
30 januari 2007, 22:50
ik heb net een bestelling binnengekregen van stewmac. en ik kreeg enige dagen later een rekening van DHL binnen, ik mocht nog 30 euro bijbetale. omdat stewmac de verzendkosten niet op de verpakking had gezet rekende DHL in de invoerkosten enz 59 euro verzendingskosten aan, dus vraag even aan stewmac dat ze die info er ook op zetten.
als je via ebay koopt, zeg gewoon tegen de koper om op de verpakking te zetten dat het een geschenk is, of een heel lage waarde, zodat je geen invoer rechten moet betalen. bij België is die grens 25 euro geloof ik.