PDA

View Full Version : Ibanez GRX40



GreenDayEHV
14 januari 2007, 15:16
Iemand ervaring met de Ibanez GRX40? Ik ben een beginnende gitarist en vraag me af of dit iets is.

GreenDayEHV
14 januari 2007, 15:27
k zou eventueel ook kunnen kiezen voor een squier stratocaster, welke kan ik dan het beste kiezen?

Azrael
14 januari 2007, 15:30
k zou eventueel ook kunnen kiezen voor een squier stratocaster, welke kan ik dan het beste kiezen?

Als tussen die twee moet kiezen zou ik voor de GRX40 gaan. De afwerking is beter , je hebt een humbucker in je brug en hij is goedkoper. Ook heb je een prettige hals en is het electronica gedeelte wat steviger. Bij een Squier willen de knoppen wel eens snel stuk gaan evenals de input-jack.

marter544
14 januari 2007, 15:51
Tis een goede beginnersgitaar, heb er zelf ook 1, en het speelt gewoon goed! Elektronica is lekker stevig, afwerking is prima, alleen de tremelo wil je met rust laten want bij ook maar de meest kleine swengel onstemt alles, maar das waarschijnlijk bij die squier net zo. De ibanez is ook lekker veelzijdig, je haalt der van metallica tot RHCP uit.. Maar ik zou wel verder kijken dan die 2 gitaren want er is echt veel meer spul in die prijsklassa! (en dan bedoel ik dus, geen startersetjes)

pinkpaisleytele
17 januari 2007, 00:19
Das toch die met één humbucker? en een gewone tremolo? zoek ff verder zou ik zeggen want er is voor dezelfde prijs een leukere, betere gitaar. aria pro II bijvoorbeeld (wel een heel duf merk hoor!) das echt goedkoop en heel goed, maar het heeft totaal geen mojo. Ouwe jackson's kosten trouwens ook geen drol meer, maar das natuurlijk wat minder ''allround''.

als ik het goed heb heeft onze slaggitarist in onze band een grx40 bedenk ik me opeens. Ik vind het een k*tgitaar.. maargoed, als je kijkt wat er aan adonis en stagg brandhout te koop is dan is die grx40 zelfs een wereldinstrument.