PDA

View Full Version : draadloos en gitaar wisselen..



jorrit
14 januari 2007, 14:03
Zit al een tijdje te kijken naar een draaloos syteem zo rond de 200 euri. nieuw of tweede hands..

Dacht er aardig uit te zijn maar bedacht me toen dat als ik van gitaar wil wisselen ik de zender ook van mn strap af moet gaan halen..
Bij één van mn gitaren heb ik de band er op vast gezet, kan er dus niet af..
dit lijkt mij dus lastig worden.. AKG maakt een draadloos setje met een grote jackplug als ontvanger is dit wat?

FNaRK
14 januari 2007, 14:06
band (plus zender) omhouden en alleen gitaar wisselen,
bij voorkeur met straplocks

almarvk
14 januari 2007, 14:21
Moet je dan je versterker ff op standby zetten?

Magic Bean
14 januari 2007, 18:33
Ik heb een Fame wireless setje aan mijn gitaarband vast.
Als ik van gitaar wissel zet ik mijn ingangssignaal van mijn intellifex op nul via midi, plug los, straplocks(schaller) losklikken en dan wisselen.
Als je geen zin hebt om al je gitaren van dezelfde locks/straps te voorzien kan je ook de zender in je broekzak stoppen en alleen van gitaar wisselen.
Zo'n AKG bug zou ik niet doen, een losse zender is beter.

Jay Cal
14 januari 2007, 19:56
Ik ken het probleem. Ik heb laatst bij Thomann zo'n freeport van sennheiser gekocht voor 160 euri. Superfijn setje voor medium size optredens. Sennheiser levert daar echer geen losse zenders voor. Nu wil ik mijn backup-gitaar ook voorzien van een zendertje... Ik heb gekozen om nog een freeport te kopen (is al met al nog steeds goedkoper dan 1 Evolution set van Sennheiser).

Misschien een idee?

boss
14 januari 2007, 20:41
Ik speel nu al jaren draadloos, maar die zender heb ik altijd gewoon in mijn achterzak zitten.
Gitaar wisselen is dus een kwestie van volume pedaal dicht, uitpluggen, andere gitaar pakken, inpluggen, volume open, spelen.... that's it.

hugo123
14 januari 2007, 21:00
wat zegt een twee kanaals ontvanger dan? kun je daar niuet twee zenders aan hangen.


hugo

armageddon
14 januari 2007, 22:48
Moet je dan je versterker ff op standby zetten?

Volumepedaal! :)

JorikDekkers
14 januari 2007, 23:14
volumepedaal, of een (stille) tuner, of een overdrive met de level op 0, gewoon alles wat je signaal niet verder laat gaan voldoet.

jorrit
15 januari 2007, 09:38
het signaal probleem (volume pedaal.. standby zetten) heb ik niet.. meer dat me ene gitaar onlosmakelijk verbonden is met dr draagband.. ff setje straplocks dan maar halen idd.

In mn broekzak stoppen lijkt me geen goed plan aangezien ik wel van wat zwaaiwerk houd..

@ jay call... zit over hetzelfde setje als jou te denken, maar wat bedoel je met medium sized optredens.. wat zou het probleem worden met grotere?

bedankt voor t meedenken iedereen..

LostHighway
15 januari 2007, 09:46
En zo'n Fame setje?

Jay Cal
15 januari 2007, 18:00
@ jay call... zit over hetzelfde setje als jou te denken, maar wat bedoel je met medium sized optredens.. wat zou het probleem worden met grotere?


Ik zie bij grote zalen mogelijk problemen door het beperkte frequentiespectrum. De Freeport heeft 4 kanalen vrij om te zenden/ontvangen. Indien er veel kanalenverkeer is (bij grote shows vaak zo) kan het zijn dat er wat kanalen (of alle kanalen) reeds gebruikt worden voor andere toepassingen. Duurdere sets hebben een scanner welke vrije frequenties opzoekt en daarop gaan zenden.

De kans dat alle 4 de kanalen bezet zijn is echter vrij klein. Tenzij je hele band natuurlijk via een freeport gaat spelen.

Magic Bean
15 januari 2007, 20:18
En zo'n Fame setje?
Je hebt er verschillende versies van.
Ik heb de duurste versie (Fame MSW-301G, 255€) met true diversity.
De beltpack is wat aan de grote kant, maar dat stoort niet zo erg.
Het enige wat me stoort is dat er nogal veel gain op de zender zit, waardoor het ingangssignaal al gauw hoog wordt. Zeker met mijn les paul.
Het geluid wordt beïnvloed, zoals met vrijwel alle zenders.
Maar in deze prijsklasse denk ik niet dat je iets beters vindt.

hassent
15 januari 2007, 20:26
Ik heb een Samson UHF set true diversity. Volgens mij heb je die al onder de euro 200,-. Voldoet prima, kan niet zeggen dat ie m'n geluid echt beinvloed.

ieme
16 januari 2007, 23:47
ik heb mn wireless altijd in mn kontzak...