PDA

View Full Version : Michael Brecker overleden , R.I.P



DTmaster
14 januari 2007, 13:54
Man Man o Man :(


Had vorige week toevallig nog berichtjes geschreven over hem , hoe goed ik hem wel niet vond en dat ik hem nog wel eens een keer wou zien ,nou dat zit er dus niet meer in , groot verlies voor de jazzwereld in mijn mening dan, kijk deze video nog maar eens (dit is dan wel minder jazzachtig) maar niet minder mooi


http://www.youtube.com/watch?v=qpXqjOG3HIM

arjanb01
14 januari 2007, 14:07
RIP ! Michael Brecker was echt goed ! Veelgevraagd sessie muzikant en met alle 'popgoden' der aarde gespeeld.
Heeft tig keer op Northsea Jazz gestaan samen met zijn broer. Zo oud was hij nog niet volgens mij ?
Groot verlies voor de muziekwereld !

peter_heijnen
14 januari 2007, 14:14
Hij was 57, treurig.....

DTmaster
14 januari 2007, 14:18
juist weer , goeie een muzikant weg , op een of andere manier gaan al mijn helden naar een andere planeet , een paar jaar geleden scheelde het ook niet veel of Eddie van Halen was weg :(

was ik nou een jaartje of 40 dan had ik alles gezien , maar nu moet dat nog komen , EDDIE KOMS EENS GAUW FF DEZE KANT OP !!

Tristan
14 januari 2007, 14:28
Oef, ik vind het echt heel erg...

Het clipje dat je hebt gepost is wat mij betreft een voorbeeld van hoe fantastisch melodisch en hoe heavy die man kon spelen, het gaat echt dwars door je ziel heen, fantastisch!

Op de DVD Steps Ahead Live In Tokyo staat ook een hele mooie uitvoering van In A Sentimental Mood, geweldige DVD, echt een aanrader om aan te schaffen, supervet!
Het is trouwens een song van Duke Ellington als ik het goed heb, dus het is echt wel Jazz hoor...

Man, man, echt vreselijk die hij er vanaf nu niet meer is of zal zijn...

patricia
14 januari 2007, 14:28
godsamme...dat is effe schrikken...

weer een goede muzikant weg

R.I.P. michael

DTmaster
14 januari 2007, 14:50
Oef, ik vind het echt heel erg...

Het clipje dat je hebt gepost is wat mij betreft een voorbeeld van hoe fantastisch melodisch en hoe heavy die man kon spelen, het gaat echt dwars door je ziel heen, fantastisch!

Op de DVD Steps Ahead Live In Tokyo staat ook een hele mooie uitvoering van In A Sentimental Mood, geweldige DVD, echt een aanrader om aan te schaffen, supervet!
Het is trouwens een song van Duke Ellington als ik het goed heb, dus het is echt wel Jazz hoor...

Man, man, echt vreselijk die hij er vanaf nu niet meer is of zal zijn...

klopt maar de uitvoering is minder authentiek jazz dan van Duke !

Tristan
14 januari 2007, 16:02
Tsja, wat is authentieke Jazz?
Jazz gaat voor mij over de expressie van een persoon op zijn of haar instrument, zonder omwegen...
Duke Ellington was naar verluidt ook een van de eerste Bigband leiders die dat onderkende en stukken speciaal op maat voor zijn bandleden schreef...
Mike en Michael's uitvoering van In A Sentimental Mood is gewoon hun expressie van dat nummer, in een modern(er) jasje, maar nog steeds op en top Jazz...
De Jazz hoort juist met de tijd mee te gaan, anders is het eigenlijk geen Jazz meer, improvisatie is in principe de enige echt constante factor naar mijn idee...

guitartub
14 januari 2007, 16:18
En het wordt weer wat stiller in de wereld met het verlies van deze grootheid.
Een schrale troost misschien, maar de man zal in vele muziekharten verder leven. Ben blij dat ik de man in levende lijve aan het werk heb kunnen zien.
RIP!

zoon van Piet
14 januari 2007, 16:32
effe een anekdote, in het kader van de mooie herinneringen? Mijn broer organiseerde eind jaren 70 de midzomernachtfestijnen in Eindhoven. Drukbezochte sessies waren dat. De artiesten werden ondergebracht in Motel Eindhoven.
Michael Brecker bleek een partybeest van de eerste orde. Onder invloed van het een en ander besloot hij diep in de nacht een soloconcert te geven op de balancerend op ballustrade van zijn balkon, slechts gekleed in zijn onderbroek.
Wonder boven wonder viel hij niet op zijn bek.
Nadien bleef het Motel gesloten voor de Midzomernacht-musici....

Jimi Hendrix
14 januari 2007, 18:19
sja ik ben er ook erg van geschrokken...

aanrader: mooie popsolo in Still Crazy After All These Years van Paul Simon.

heavy-metal-thunder
14 januari 2007, 18:39
Goede muzikanten worden blijkbaar niet oud (op Segovia na), ik heb dus nog toekomst ...

Dirk_Hendrik
14 januari 2007, 21:16
AArG!
Gotver. M'n favoriete saxofoonist is dus gegaan.

fakfakfak...