PDA

View Full Version : PGM 30



Barret Wallace
25 december 2002, 23:10
Heeft iemand ervaringen met deze gitaar? hoe is de brug, sound, kwaliteit en speelbaarheid etc. van deze gitaar?

bvd dank

Anders Destium
25 december 2002, 23:23
Speelbaarheid: Top
Elementen: Kut
Brug: Kut

Met andere woorden, het geld NIET waard. Voor datzelfde geld heb je minstens een RG520 of 570 met dezelfde nek, een goede brug en elementen waar je niet gelijk bij denkt vervangen...

Dude
25 december 2002, 23:33
is een ibanez neem ik aan ?

Barret Wallace
25 december 2002, 23:39
Nee een gibson :razz:

Barret Wallace
25 december 2002, 23:40
Hey anders how about andere PGM'S ? bijvoorbeelde de 500 ?

Wouter J
26 december 2002, 00:13
Is het iemand wel eens opgevallen dat iedere endorser die in de Ibanez Catalogus staat een custom made gitaar vast houd? Niemand bespeelt een normale productie gitaar. Ook Paul Gilbert zelf niet, die laat zijn gitaren keurig netjes voor hem samenstellen bij Ibanez USA.

Pegasus
26 december 2002, 00:23
Op 2002-12-26 00:13, schreef Wouter J:
Is het iemand wel eens opgevallen dat iedere endorser die in de Ibanez Catalogus staat een custom made gitaar vast houd? Niemand bespeelt een normale productie gitaar. Ook Paul Gilbert zelf niet, die laat zijn gitaren keurig netjes voor hem samenstellen bij Ibanez USA.


Ik denk dat de meeste topgitaristen (ook die op andere merken spelen) op custom made gitaren spelen, lijkt me wel logisch tenminste. Waarom zouden ze dan worden afgebeeld met normale productie gitaren?

Wouter J
26 december 2002, 01:02
Op 2002-12-26 00:23, schreef Pegasus:
Ik denk dat de meeste topgitaristen (ook die op andere merken spelen) op custom made gitaren spelen, lijkt me wel logisch tenminste. Waarom zouden ze dan worden afgebeeld met normale productie gitaren?


Omdat die gitaren met hen geassiosieerd worden. Eric Clapton wilde niet met een derde rangs gitaar worden geassocieerd, hij wilde dat de productie Fender Clapton Signature geen haar verschilde met zijn eigen podium instrumenten. Blues Saraceno, Jennifer Batten en Frank Gambale stapten allemaal van ibanez af omdat ze de kwaliteit van de gitaren die met hen in verbinding stonden kwalitatief onaanvaardbaar vonden.

Begrijp me niet verkeert, als je een ibanez wilt kopen doe het dan maar kijk ook om je heen wat er nog meer te krijgen is voor het geld, Yamaha en Washburn maken veel betere gitaren voor het zelfde geld.

Anders Destium
26 december 2002, 01:33
Cloud, als je een PGM500 vindt en je koopt hem NIET, moet je maar even mailen :wink: Een pgm hoort een vaste brug te hebben, en tonezones (zo speelt paul ook). Het probleem van de pgm30 is het zelfde als de JEM 555 en JS100, een gitaar voor mensen die wel de looks willen maar niet het geld hebben voor een kwaliteits-signature.

Wouter J, hoe zou het komen dat veel gitaristen tóch op een Ibanez spelen behalve het vele geld?

Wouter J
26 december 2002, 02:03
Op 2002-12-26 01:33, schreef Anders Destium:
Wouter J, hoe zou het komen dat veel gitaristen tóch op een Ibanez spelen behalve het vele geld?


Omdat hum customshop bereid is om hun idee (maakt niet uit hoe maf) uit te voeren. Geloof het of niet maar zelfs toen Ibanez nog in de kinder schoenen stond was dat de reden waarom Steve Miller (Een Iceman met verstelbaar element) Bob Weir (Een Artist met actieve electronica, ingebouwde effects loop, lasso inleg van paarlemoer en drie speciaal gevoicde elementen) en Paul Stanley (Zijn beroemde gebroken spiegel Iceman) het merk ontdekten. Zoals ik al zei spelen al die endorsers of speciaal gemaakte gitaren.

De Chrome boy van Joe Satriani, de drie dubbelhalzige hart gitaar van Vai en wat recenter: De multicolor Iceman van Darren Malekin (System of a down)komen allemaal uit de custom shop en daar is de kwaliteits controle veel en veel hoger. Ibanez is populair vanwege die gitaristen maar om aan die vraag te voldoen heeft kwantiteit meer preoriteit over Kwaliteit en zijn hun Japanse gitaren (de goede dus) veel duurder geworden.

Barret Wallace
26 december 2002, 12:10
ehm denk je dat men niet al weet dat die gitaren van de ''grote'' sterren uit de custom shop komen elke domme imbeciel kan dat bedenken.

Moonchild
26 december 2002, 12:21
Ik weet niet hoe het met andere Ibanez endorsers zit, maar ik weet van Steve Vai, dat hij WEL op produktie gitaren speelt.
Natuurlijk is zijn main axe (EVO) pre-production, en dat betekent dus dat ie custom made is, maar Vai speelt genoeg op productiegitaren (met serial nummers etc) en dat zegt ie ook zelf.
Evo heeft ook een tijdje een Jem555 neck gehad, en ik kan me niet voorstellen dat ze een custom neck gaan noemen naar een neck van een andere gitaar.
Andere gitar(en) van m hebben nog steeds die 555 neck.

Barret Wallace
26 december 2002, 21:36
ik denk dat ik voor de PGM 100 ga nu een vraag waar the fokking hell kan ik deze gitaar vinden>????????

Anders Destium
26 december 2002, 22:27
Je hebt meer kans een speld in een hooiberg te vinden, eerlijk waar :sad:

Je kan hem misschien uit Japan laten komen, hij wordt niet in Europa geleverd namelijk. Ik zou voor een Jackson SL-3 gaan (10e keer onderhand :smile:), bij musik-produktiv hebben ze een PGM10th die is nog gaver dan de PGM100 en er zijn er erg weinig van gemaakt. Nieuw 1700 euro bij MP, doen 2e hands ergens in de 2000 euro in de States, tel uit je winst :smile:

Twee PGM10ths:

http://www.ibanezrules.com/images/gallery/pg10_1.jpg
http://www.ibanezrules.com/images/gallery/pgm10_2.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2002-12-26 22:58 ]</font>

Barret Wallace
26 december 2002, 23:10
AAAAAAAARGH IK MOET DIE PGM :mad:

maar hij ligt jammer genoeg buiten men budget :sad:

dan maar een dkmg of ff doorspare voor de SL3

Anders Destium
26 december 2002, 23:15
SPAREN MET JE DONDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Barret Wallace
26 december 2002, 23:23
is that an order :razz:

Moonchild
27 december 2002, 01:27
Als er een 10th anniversary Ibanez op t spel staat:

JA!#%&amp;^$#*$^!&amp;