PDA

View Full Version : Raad bij aankoop nieuwe versterker



Ikaros
14 januari 2007, 12:27
Beste gitaarnetters,

Mijn huidige gitaarversterker voldoet niet meer aan de eisen, tijd voor een nieuwe dus. Ik ben met wat vrienden een band begonnen en ik heb liever 1 "oude" versterker en 1 nieuwe dan 1 kapotte en naderhand toch een nieuwe te moeten kopen..
Band => moet deftig boven een drummer uit komen. / eventuele optredens in het vooruitzicht.

Mijn huidig materiaal:
Cort M520 met EMG-81 in de brug, gestemd in Dis drop Cis (alles halve lager, dikste snaar 1,5 lager).
Zoom G2.1u die ik enkel als boost gebruik. (gaat wss de deur uit binnenkort)
Laney MxD 30 watt.

Hij zal vooral voor het zware werk gebruikt worden. Metalcore/hardcore/ ..
Sounds die ik goed vind:
http://www.myspace.com/verifyhardcore
http://www.myspace.com/bmth
http://www.myspace.com/warfromaharlotsmouth
...

Ik dacht zelf aan het volgende:
Fame 2x12" cabinetje met V30's
Fame Studio reverb 50 watt top met eventueel booster/EQ (hoor ik alleen goeds van)
/ Peavey valveking 100 watt top (heb ik zowel slecht als goed over gehoord)
Top+box lijkt me het meest aangewezen.
Budget is zowat een 800 euro dus.

Graag had ik nu dus commentaar op hetgeen ik al in gedachte had / andere voorstelling / dingen waarmee ik rekening mee moet houden / ...

Bedankt.

matty
14 januari 2007, 13:04
als je metal/hardcore speelt lijkt die studio reverb mij niet echt aangewezen maar ik kan me vergissen :) als je tweedehands een box zoekt heb je die wel voor 200 euro, dan heb je nog 600 euro over voor een amp. maar qua echte metal hardcore amps ben ik nu ook niet echt een expert dus daar zal iemand anders je waarschijnlijk beter mee kunnen helpen

caliban
14 januari 2007, 13:28
Verify is echt een heerlijke band. Ik zou als ik jou was ofwel voor de valveking gaan ofwel doorsparen en een 5150 of iets in die aard kopen, of natuurlijk tweedehands kopen, lijkt me sowieso beter. Kijk eens voor een triple X, een 5150 of een goedkopere boogie. Ik speel metalcore op een mesa mark III, volgens mij moet het ook gaan op een caliber-series ofzo. Die cabinet lijkt me niet slecht, maar ik denk dat als je een occasie cabinet zou kopen je een 4*12 kan fixen.
Voor versterker kan je ook gaan voor een occasie ENGL, een screamer ofzo is voor niet al te veel geld denk ik te krijgen, of een fireball natuurlijk, maar ik geloof niet dat je die veel occasie vindt.
Ik hoop dat dit wat helpt

Ikaros
22 januari 2007, 15:17
Bedankt voor de tips heren.
Zou een H&K tube 100 met 4 x EL34 in eventueel misschien ook een betere optie zijn?

interessander
22 januari 2007, 15:20
Die tube 100's klinken in mijn oren niet best, ze hebben een beetje een "buzzy" scheur, misschien dat het met een pedaaltje wel wat kan worden.

almarvk
22 januari 2007, 16:21
Je kan natuurlijk ook gewoon een 5150 combo halen

Misery Signals
22 januari 2007, 22:33
Verify is echt een heerlijke band.
Spelen we nu zaterdag 27 januari net na in Sittard. Benieuwd.

Ikaros
24 januari 2007, 17:03
Spelen we nu zaterdag 27 januari net na in Sittard. Benieuwd.

Nice. Ik zal er zijn als luisteraar. ;)
Jouw band zal ik wss wel kickass vinden, aangezien je nick Misery Signals is. :)
Bedankt voor de hulp nog.

PI3T3R
24 januari 2007, 19:19
voor metal zou ik ook eens kijken naar meteoro, ze zijn niet overal te vinden, maar klinken hemels!

Ikaros
28 januari 2007, 14:11
Misery Signals .. was jij diegene die problemen had met zijn strap?
In ieder geval, goeie show, zotte sfeer. :)
En wat vond je van verify?

ljt
29 januari 2007, 16:55
En een Engl Screamer of Thunder?

http://rocksolidamps.com/index.php?contain=playlist&mid=155#

Kijk hier voor samples

Zo'n thunder heb je nieuw rond de 800/900 euro en de screamer 2e hands rond de 800... combo's wel te verstaan... topjes zullen nog wel wat goedkoper zijn. Heftige scheur imo.

LP_CL
29 januari 2007, 17:22
De peavey 5150 (of beter gezegd: de 6505, want de 5150 is niet meer te verkrijgen. Andere naam, zelfde amp.) is wat je wil. Spaar eventueel nog even door.