PDA

View Full Version : Bas 2 tonen lager stemmen



BB
25 december 2002, 20:54
'k heb dus een 4-snarige Fender Jazz die ik 2 tonen lager gestemd heb, klinkt vet. Maaaaaar, ik vind dat de snaren nu iets te los hangen. Iemand een idee welke snaren toch nog lekker strak blijven als je ze lager stemt. Dan kan ik de brug en de nek laten hoe het is (of toch zeker geen te grote aanpassingen) want nu klettert het nogal veel.

flearulez
25 december 2002, 22:23
Jah goh vreemd...

ALs je nu eens de 4 dikste van een 5 snaar pakt!!

bassopotmus
25 december 2002, 22:42
hmmz verkeer ingelogt, naja als je dus die BEAD zou pakken kun je makkelijker terug stemmen en heb je ook niet te slappe snaren

wapper
26 december 2002, 17:24
Ik speel zelf met een 4 snarige cort waar ik alle snaren vervangen heb voor een 5 snarig setje. (gebruik dus niet de hoge G)
Opzich moet je wel het een en adner laten afstellen als je een beetje zuinig op je bas wil zijn, maar ik heb hiervoor een jaar gespeeld met 4 snarig teruggestemd naar B. Dat klapperde inderdaad erg lekker. Ik raad je aan als je toch wat lagere tonen wil dat je of er een lage b oplegt en je hals laat verstellen of gewoon drop d spelen.

bathmutz
26 december 2002, 17:29
ja ik ben dat ook van plan met een Curbow4 van Cort maar dan fretless, klinkt dat goed?
ben erg benieuwd eigenlijk.

BathmutZ

emielow
26 december 2002, 17:58
waarom zou je dat zo graag doen? ik vin mn e laag zat!