PDA

View Full Version : Problemen JV-80 synthesiser.



Azrael
14 januari 2007, 02:11
Hey beste mensen. Ik heb een probleem mijn Roland JV-80. De knopjes op die synthesiser werken of helemaal niet meer , of slechts als ik ze ontieglijk hard indruk. Uiteraard is dit geen doen. Iemand enig idee hoe dit te fixen is? Heb hem al uit elkaar gehaald maar ik kom echt niet zo een twee drie bij de knoppen. De knopjes maken nog wel gewoon het klik geluid en geven ook het "ik word ingedrukt gevoel" , alleen het keyboard registreerd het niet. Zouden ze vies zijn of zijn ze gewoon op? Zoja , iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Het klavier van de synth bevalt mij nogsteeds en ik heb geen zin een nieuwe te kopen. Ik wil hem namelijk live gaan gebruiken af en toe voor simpele geluidseffecten , al dat niet in combo met een laptop. Ik ken midi-keyboards maar dat heeft niet mijn interesse nu. Ik zou graag deze willen fixen.

Thanks!

hoofd
14 januari 2007, 02:38
Probeer het eens op www.synthforum.nl, daar zit een hoop aan synthesizer ervaring. Verder kan ik je niet helpen.

Azrael
14 januari 2007, 14:19
Hier niemand?

piezo
14 januari 2007, 14:24
De meest waarschijnlijke oorzaak is het vies/vet zijn van de contactmatjes en/of het contactboard er onder. Eruit/los halen en reinigen met isopropanol (=isopropyl-alcohol) of verdunde ammonia is dan de enige optie.

Maar inderdaad zul je op het synthforum meer kans hebben op ervaringsdeskundigen.