PDA

View Full Version : sweep picking tabs



ventje
14 januari 2007, 01:07
ok, ik ben aan het oefenen met sweep picking (apregios), en ik heb maar 1 loopje om het mee te oefenen, en dat is volgens mij niet het meest geschikte loopje, dus kunnen jullie een paar links posten van loopjes die goed zijn voor het oefenen van sweep picking?

(geen guitar pro graag)

alvast bedankt

Azrael
14 januari 2007, 01:15
Je kunt alles sweepen wat je maar wilt. Leer een toonladder......speel die van onder naar boven en pak wat losse noten eruit. Begin met 1 noot per snaar. En voila.......een sweeplick!

Negative K3 fan
14 januari 2007, 02:40
precies, je kunt sweepen wat je wil, ontleed maar eens wat akkoorden...

Maiden Michiel
14 januari 2007, 10:48
Het lijkt me verstandig om eens met standaard majeur / mineur posities te beginnen.

Heb je powertab?
Probeer dan DEZE (http://members.home.nl/karenterbalkt/michiel_etude_in_b_minor.ptb) oefening eens.

Begint op twee snaren en gaat daarna over naar 4 snaren. Oefen tussendoor ook de 3 snarige.
Je kent de techniek verder toch?

gorgasm
14 januari 2007, 12:16
ik zou ook de majeur en mineurladders eerst doen.
dan word constant t zelfde(7-8-10) doen een makkie ivm snelheid, als je dit wil:)

ventje
14 januari 2007, 16:29
de techniek ken ik wel (geloof ik)

het gaat er vooral om om het in één beweging te doen (sweep) en toch nog de noten goed los van elkaar te kunnen horen, toch?]

en bedankt voor de tips

guitartub
20 januari 2007, 20:50
Goede voorbeelden voor Sweep Picking zijn ook Frank Gambale (heeft dacht ik een SP les op DVD) en Tony McAlpine.