PDA

View Full Version : Er zal toch wel zo'n ding zijn, toch?



dePerik
14 januari 2007, 00:57
Nah, mijn eerste post sinds ik me vorige week of zo aangemeld heb!

Wat ik me afvraag, en waar vast een antwoord op is is het volgende:
Is er een multi-effect dat een signal out geeft naar de gitaarinput van een amp, én ook een signal out heeft naar de effectloop (al dan niet serieel of parralell). Dus twee outputs, waarbij je de effecten als overdrive, wah, compressor etc (dus die typische in-front-of effecten) ook echt vóór je amp zitten, en de time-based effecten ook echt ná de pre-amp zitten.
Waarmee je dus wel patches kan maken met diverse combinaties van effecten en reverb, maar waarbij het ding dus zelf een scheiding maakt in wat ie naar de gitaarinput stuurt en wat ie naar de effectloop stuurt. En dat dus in één 19# rack/ding/apparaat.

Ik denk dat je dan 'the best of both worlds' hebt: Makkelijk te programmeren complexe sounds met optimale routing, daardoor optimale geluidskwaliteit uit je versterker.
Mocht iemand info hebben over het bestaan ervan, ik hou me aanbevolen.
Maar ach, misschien bestaan ze al lang en heb ik gewoon niet goed gezocht. Kan ook.

dePerik
14 januari 2007, 01:07
zit ik te denken...moet ie ook twee inputs hebben in verband met die loop...
(gitaar en effect send)

piezo
14 januari 2007, 01:22
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoek eens op 4-cable. Ik meen dat de Boss GT modellen daarvoor geschikt zijn.

boss
14 januari 2007, 01:22
Wat jij omschrijft wordt gedaan met bv. de Boss GT-serie (3-6-8 ) met de 4-kabel methode.
Maar die zijn geen 19", misschien de GT-pro...??

Azrael
14 januari 2007, 01:28
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoek eens op 4-cable. Ik meen dat de Boss GT modellen daarvoor geschikt zijn.

YUP!

+10 van die stomme tekens

B_2_the_a
14 januari 2007, 01:29
g-system?
10 tekens

dePerik
15 januari 2007, 00:08
Owww kiedoowwww,
Heb ik net een mogelijke deal over een G-Major.
Hmm, geeft nix, we komen er wel. En de GAS zit toch in m'n bloed.
Ben heel blij, deze avond een LAney AOR 100 series II halfstack gekocht!

vulvasonic
16 januari 2007, 00:26
Heb je hier wat aan Peer?

http://www.tcelectronic.com/media/G_Major_US_rev71.pdf

En heb je hier geen midi-footswitch voor nodig om het te kunnen bedienen?

peter_heijnen
16 januari 2007, 08:05
Is er een multi-effect dat een signal out geeft naar de gitaarinput van een amp, én..........
Kan idd met Boss gt's, maar ook met Boss gx700, verder bijv ook de onvolprezen lexicon mpx g2, en er zullen er vast nog wel meer zijn.

Waar je dan naar op zoek bent zijn multieffecten met programmeerbare loop. Je sluit de preamp van je versterker aan in die loop en de output van je effect gaat naar de poweramp in van je versterker, idd via de 4 kabel methode.

dePerik
16 januari 2007, 23:32
Ik ben helemaal bijgepraat! Bedankt mannuh :hippie:

dePerik
17 januari 2007, 22:04
En heb je hier geen midi-footswitch voor nodig om het te kunnen bedienen?

Ja, maar ik heb m'n FC100 van m'n GP8. Die kan ik op midi zetten dus da's geen probleem. Probleem is wel dat die deal ws niet doorgaat.... Maar ja iemand ruilt niet echt snel een G-Major in tegen een GP8. Hoewel ik er wel van uit ging dat we elkaar blij maken konden. Ik denk dat ie nu z'n G-Major gaat verkopen voor veel, en dat gewoon een GP8 terugkoopt voor weinig. Enig rekenwerk leert ons dat dat ie er financieel beter uitkomt dan ruilen met mij,. Alleen....het kost tijd.
En ik vind het wel jammer, ik had er graag ééntje gehad. Hoewel ik nog steeds blij ben hoor met de GP8.

dePerik
17 januari 2007, 22:34
Hmm, Ik heb de Boss GT-8 eens bekeken en waar het om draait, zo begrijp ik nu is dat de multi-effector over een effectloop moet beschikken. Zie ik dat goed? Dat zou dus ook moeten kunnen met mijn GP8, want die heeft een loop. Je kijgt dan de volgende setup:
(in mijn geval)

gitaar -------------------------> GP8 input (van de input naar de...)
GP8 effectloop send -----------> Laney amp in
Laney amp effectloop send -----> GP8 effect return
GP8 ---------------------------> Laney effect return ----> eindtrap amp

Ik weet dat de filter, compressor, faser, OD en Dist. vóór de effect send van de GP8 zitten, en de EQ, chorus en delay er ná.
Dan zou mijn hele gedoe toch opgelost zijn?
EN IK HEB DAT DING AL TWINTIG JAAR!!! (men is nooit te oud om nooit ondekte wielen opnieuw uit te vinden, sjeeeezzzz)

vulvasonic
17 januari 2007, 22:38
Ben je toch nog goedkoop klaar!
Ik wist het ook niet.

dePerik
17 januari 2007, 22:51
Heya Maatje,
Ja maar wat ik echt nog mis is een leuke reverb en een noisegate. Dus daarom wil ik toch een andere. Als ik die twee er ook nog bij zet bij wat ik nu heb dan is het nóg meer doorlussen, nog meer kabeltjes, nóg meer kwaliteitsverlies. Nog meer gedoe ook...
Dus die G-Major was wel welkom...(maar die heeft dan misschien weer geen extra loop?)

vulvasonic
17 januari 2007, 23:10
Heya Maatje,
Ja maar wat ik echt nog mis is een leuke reverb en een noisekiller. Dus daarom wil ik toch een andere. Als ik die twee er ook nog bij zet bij wat ik nu heb dan is het nóg meer doorlussen, nog meer kabeltjes, nóg meer kwaliteitsverlies. Nog meer gedoe ook...
Dus die G-Major was wel welkom...(maar die heeft dan misschien weer geen extra loop?)

Een noisegate wil je niet. Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen (voor een betaalbare prijs) die z'n werk doet zonder dat het ten koste gaat van het totaalgeluid.
En voor een mooie reverb zou je de Holy Grail van Electro Harmonix kunnen overwegen. Een simpel doch doeltreffend pedaaltje. Ben je helemaal klaar toch?

peter_heijnen
17 januari 2007, 23:56
Wil ik net de lijst met voor jou geschikte multifx processors aanvullen met de Alesis Quadraverb GT, die dus ook een loop heeft, zie ik dat je probleem op de galm na is opgelost.

Wat ik me niet meer kan herinneren: heeft de gp8 midi?

dml
18 januari 2007, 14:40
Kan met elke preamp/multi-FX, voorzien van een loop. Dus dat kunnen o.a. zijn:
-Lexicon MPX G2
-Boss GX700
-Boss GT Pro
-Roland GP100
-Line6 POD Pro (XT)
-TC G-system
-Digitech 21xx

Azrael
18 januari 2007, 14:54
Kan met elke preamp/multi-FX, voorzien van een loop. Dus dat kunnen o.a. zijn:
-Lexicon MPX G2
-Boss GX700
-Boss GT Pro
-Roland GP100
-Line6 POD Pro (XT)
-TC G-system
-Digitech 21xx

Toevoeging....de GT3/6/8 kunnen het ook

boss
18 januari 2007, 18:09
Dus die G-Major was wel welkom...(maar die heeft dan misschien weer geen extra loop?)Inderdaad, de G-Major heeft GEEN loop. Maar de G-Major heeft ook geen overdrives en dergelijke.

dePerik
18 januari 2007, 21:37
Wat ik me niet meer kan herinneren: heeft de gp8 midi?

Jazeker, die heeft midi (in-out-through). De FC100 schakelbak kan je zetten op normaal signaal, of op midi. Midi kan ie niet veel; alleen de patches wisselen maar meer heb ik niet nodig. Tekortkominkje is dan nog dat ik het expressiepedaal niet gebruiken kan in midistand.


Inderdaad, de G-Major heeft GEEN loop. Maar de G-Major heeft ook geen overdrives en dergelijke.

Nee, kijk, maar die zal ik niet heel snel missen met een AOR onder me gat.. En trouwens die GP8 is -vind ik- nog steeds heel erg goed (en met wat ik nu weer weet nog eens beter) Ik hou er alleen niet van om dan wéér een apparaat te moeten doorlussen als ik reverb wil. Wat dat betreft ben ik een minimalist; zo veel mogelijk met zo min mogelijk. Maar ach het is het altijd het proberen waard, met een midiverbje of zo...

BeeJee
18 januari 2007, 22:17
Ikzelf heb de Lexicon mpx G2. Voordeel daarvan is, dat ie ook echt 2 aparte signaalpaden heeft. 1 voor de input van je versterker (pre-gain) en 1 voor in de loopsectie van de versterker (post-gain). Zo kun je, als je wilt, ook postgain-effecten (zoals alle modulatie, of desgewenst delay of reverb) in het pre-gain pad schakelen. Is een mooie bak, die G2.

dml
19 januari 2007, 06:38
Toevoeging....de GT3/6/8 kunnen het ook

Ja, maar zijn niet 19" en daar ging het juist om.

peter_heijnen
19 januari 2007, 13:00
Ik hou er alleen niet van om dan wéér een apparaat te moeten doorlussen als ik reverb wil. Wat dat betreft ben ik een minimalist; zo veel mogelijk met zo min mogelijk. Maar ach het is het altijd het proberen waard, met een midiverbje of zo...
Laat ik nou net een quadraverbGT voor 125 euro tegenkomen tegenkomen: http://www.deplug.nl/

dePerik
20 januari 2007, 01:10
:) Is ie zeker van jou zelf geweest?
Vind een quadraverb natuurlijk een goeie reverb maar wat overdone voor de prijs. Ik hoop er één te vinden van tussen de 50 en 65 euri maar ik weet niet of dat lukt als ie ook nog midi is.

peter_heijnen
20 januari 2007, 09:45
:) Is ie zeker van jou zelf geweest?
Vind een quadraverb natuurlijk een goeie reverb maar wat overdone voor de prijs. Ik hoop er één te vinden van tussen de 50 en 65 euri maar ik weet niet of dat lukt als ie ook nog midi is.
Nee, ik heb nog nooit een quadraverb GT in mijn bezit gehad.

Ik vind 125 euro voor een Quadraverb gt trouwens helemaal niet zoveel geld. Het is eigenlijk precies wat je zoekt: multieffect met programmeerbare loop zoals je gp8, maar dan wel met galm, en midi.

En anders heb ik nog wel een Lexicon Reflex galm/chorus/delay met midi voor je in de aanbieding voor 75 euro, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat een fijne oplossing voor je is. De reflex is wel midi maar helaas erg gebruikersonvriendelijk met programmeren.

dePerik
20 januari 2007, 23:46
En anders heb ik nog wel een Lexicon Reflex galm/chorus/delay met midi voor je in de aanbieding voor 75 euro, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat een fijne oplossing voor je is. De reflex is wel midi maar helaas erg gebruikersonvriendelijk met programmeren.

Nouhouw....Als je niet al teveel haast hebt met verkopen meld ik me denk ik over een paar weekjes nog es. Kijk dat programeren is het probleem niet, dat doe je van te voren. En de patchwisselingen doe ik midi via de gp8. HEt gaat me meer om de kwaliteit t.o.v. de prijs. En dat heb ik nog altijd meer vertrouwen in Lexicon dan in Alesis. Ik ga in ieder geval eventjes Harmony-Central op...en ik meld me wel, ok?

peter_heijnen
21 januari 2007, 08:07
Nouhouw....Als je niet al teveel haast hebt met verkopen meld ik me denk ik over een paar weekjes nog es.
Ik heb helemaal geen haast hoor, ik was eigenlijk helemaal niet van plan de reflex te verkopen, maar ik gebruik hem al enkele jaren niet meer. Beter als jij er iets mee kunt, anders ligt ie over twintig jaar nog steeds achter mijn cd's. Pm me maar als je er uit bent.

dePerik
21 januari 2007, 23:12
Ga ik zeker doen, want ik vandaag (eindelijk eens) de tijd gehad om mijn GP8 via het 4-cable principe aan te sluiten en verdomd het werkt goed :p
Nog even ter check direkt voor de preamp aangesloten en alleen effectloop maar deze setup is zelfs de stilste variant, feitelijk alleen wat buzz van de amp zelf.
Man, ik ben blij!!! Meteen wat patches opnieuw geprogrameerd.
Heb mezelf beloofd dat ik wanneer ik jarig ben een mooie galmbak mag kopen, dus nog heel ff wachten. Kleine flightcase er bij en dan is m'n rigje klaar!!!
En dan kan ik weer gaan denken aan een nieuwe gitaar...
En zo blijf je bezig....tot het einde der tijden...

vulvasonic
21 januari 2007, 23:24
Mooi man! :cheerup:

dePerik
21 januari 2007, 23:47
:) :cooler: :p :cheerup:
(heb net de kit gezien van een drummer die misschien wel bij Deepdepartment wil komen spelen). Wat zal ik zeggen; een vet en wreed kitje (37.754 delig)

vulvasonic
22 januari 2007, 00:05
Kom jij aan, met je setje.
Denk je het eindelijk voor elkaar te hebben....... :seriousf: