PDA

View Full Version : Welke lak bij tape?



AART
14 januari 2007, 00:35
Hoi allemaal,

Ik ben al heel lang RG fan, en heb onlangs een body gekocht.
De body was zwart, en als er een kleur is die ik niet kan hebben is het zwart.

Aangezien ik wel hou van aparte gitaren kwam ik op het idee om hem in te tapen, net als de signature van Offspring gitarist noodles:

http://www.kosakuworld.com/guitar/ibanez-ndm1.jpg

NU heb ik de gitaar ingetaped, en vroeg ik me af wat voor lak ik nodig heb om een dunne film/beschermlaag er overheen te spuiten. Zoals je op het plaatje kan zien zit er een dunne doorzichtige laklaag overheen maar ook een beetje een donkergrijze/zwarttint.
Hoe krijg ik die tint op de randjes en op het reliëf? :)

http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Ibanez/PR/NDM1TSG_large.jpg

Ik begin een beetje op een offspring groupie te lijken zo, ik heb straks 2 RG's met offspring geinspireerde finish, haha :satisfie:
Ben ook nog op zoek naar Ibanez hals, zie sig ;)

fred dons
14 januari 2007, 13:11
hier heb je een 2 k lak voor nodig omdat in de traditionele lakken de oplosmiddelen er voor zorgen dat je tape wordt aangetast. airbrush almere verkoopt o/a een goede 2 k lak in een 2delige spuitbus

sickpunk
14 januari 2007, 13:41
ik heb het op een oude bass van mij gehad(ook gejat van noodles) de lak die ik erop had gespoten is echt weken plakkerig gebleven...
ik heb eruit eindelijk nog een rol overheen geplakt en geen lak er meer op gedaan, nergens last van gehad en de tape bleef gewoon netjes zitten...

AART
14 januari 2007, 16:05
Oh, das lekker ingewikkeld dan.
Is er geen makkelijker verkrijgbare lak dan die 2 k die ik zou kunnen gebruiken fred? Helemaal naar almere voor een busje lak is me iets te gek eigenlijk.

En die zwarttint op zommige plaatsen, hoe zou ik dat kunnen doen?

fred dons
14 januari 2007, 19:18
airbrush almere verzend ook hoor

dat zwart zou ik met createx zwart doen (als je toch bij airbrush almere besteld ;) ) en met een sponsje dun opbrengen daarna, laten drogen en dan met de grove kant van het schuursponsje weer afwrijven
en daarna dus aflakken

AART
14 januari 2007, 20:06
Bedankt.
Op de site staat alleen dat ze zelf geen lak meer verkopen. Ze verwijzen door naar www.harolds.nl, maar daar staan geen aparte lak spuitbussen, alleen verf voor in een airbrushspuit.

AART
14 januari 2007, 20:09
En ik bedacht me net, dat zwarte:
Wij heben thuis een open haard, dat ding moet af en toe zwart gemaakt worden, dat doe je met grafietpoeder vermengd met terpentine of iets in die richting. Is het niet mogelijk grafietpoeder in zon patroon aan te brengen?
Of zeg ik nu iets raars?

AART
14 januari 2007, 23:35
Hmm, vox humana heeft de 2 k lak.
Gelukkig ook in kleine porties, kan jij me vertellen welke ik hiervan uit de lijst moet hebben fred?
http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=368_369&sort=2a

Stief
15 januari 2007, 07:47
Ik denk dat Fred "airbrush services almere" bedoeld :)

fred dons
15 januari 2007, 08:04
klopt ik bedoelde airbrush services (hoorde vroeger bij elkaar maar zijn met ruzie uit elkaar gegaan, 1 van de ex partners stuurt nu liever zijn klanten naar Harolds in Rotterdam dan Airbrush Services een straat verder)

maar die zijn dus een stuk goedkoper dan Vox wat dit betreft
http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/shop6.html?lmd=39088.459190
even zoeken onder airbrush verven

de terpetine oplossing zou kunnen werken maar je hebt grote kans dat de terpetine niet zo goed reageert met de tape

AART
15 januari 2007, 09:01
Ok, bedankt. Met google vond ik alleen de man die naar rotterdam verwijst. :satisfie:

Maar ik zal eens op een teststukje kijken of het werkt met grafietpoeder.

IK ga sowieso vandaag de gitaar opnieuw intapen(sommige stukjes zijn rommelig).

AART
15 januari 2007, 19:56
Hmm, ik ga toch voor 2K lak van airbrush almere dan.
Het zwart laat ik lekker voor wat het is, bovendien ga ik niet polijsten dus dan word het toch al iets matter.

Hoe moet ik de lak aanbrengen fred?
1 laag, meerdere lagen, hoeveel en hoe veel pauze tussen de lagen?

Wel jammer dat zo'n bus maar 24 uur houdbaar is.

fred dons
15 januari 2007, 21:34
probeer in ieder geval goed te mengen, moet op zich goed gaan met de bussen van ASA maar ik heb ook eens met een motip 2 k gewerkt die achteraf te wenig verharder in de lak had gekregen en die bleef gewoon zacht.

probeer 3 dunne lagen te spuiten (zoals je zegt, hij hoeft toch niet hoogglans) minimaal 30 cm max 50 cm afstand, 20 minuutjes tussen iedere laag

AART
15 januari 2007, 23:25
Bedankt voor alle hulp.
Lak is besteld en betaald, is er dus overmorgen gok ik, kan ik in het weekend spuiten, gaat regenen dus kan ik dan mooi in de schuur spuiten zonder stof. :)

Btw: Wanneer heb je de ibbi ongeveer af denk je? Dan kan ik een keer een zaterdagje/zondagje vrij houden om naar heiloo te crossen :) .

fred dons
16 januari 2007, 13:26
ik denk nog een week of 2 (de regen werkt hier ook niet echt mee waardoor er teveel vocht in de lak komt )

AART
16 januari 2007, 13:26
ok, prima :)

AART
20 januari 2007, 18:06
De lak zit erop, ziet er goed uit.

Alleen word ie niet mat :sneaky:

Hoe lang moet de lak uitharden? Volgens mij niet zo lang, want de spuitbus schijnt na 24 uur zo hard als een klomp steen te zijn.

fred dons
22 januari 2007, 07:31
hij moet toch wel binnen een uur of wat uitgehard zijn, als tie uiteindelijk wel hard is maar "te mooi" glimt moet je er even met een 3 m schuursponsje over heen (maakt geen krassen en maakt het lekker dof maar toch glad)

DarknessAwaits
22 januari 2007, 12:04
moet je er even met een 3 m schuursponsje over heen

Maar waar vind je een schuursponsje van 3 meter? :sneaky:

;)

Stief
22 januari 2007, 12:16
3 meter? Da's wel een behoorlijke korrelgrootte :satisfie:

fred dons
23 januari 2007, 08:26
3 meter schuursponjes liggen naast de 2 K (ilometerlak) :D

AART
23 januari 2007, 22:48
Haha, ok, bedankt.

Als ie ooit in elkaar zit post ik wel eens pics van het resultaat.
:)

enne fred: je hebt een pm.

Stief
24 januari 2007, 07:42
Is het wel gelukt?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat :)

AART
24 januari 2007, 15:25
Is het wel gelukt?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat :)

Ik zal eens een foto maken een dezer dagen. :)