PDA

View Full Version : Nieuwkomer wil jullie bedanken



Schummie
13 januari 2007, 22:57
Beste gitaarliehebber,

ik heb nu een paar weken jullie forum liggen bestuderen en alle onderwerpen die voor mij van belang waren uitgespit en
Ik moet zeggen ik heb er erg veel van op gestoken. Ik wil graag, met mijn dochter van 8, gitaar leren spellen. We lopen er al
een paar jaar aan te denken, maar we hebben nu de knop doorgehakt.
We zijn op een dag naar een gitarenzaak gegaan in de buurt en daar hebben we ons voor laten lichten. We waren niet echt
onder de indruk van de kennis van de verkoper, maar we hebben toch een mooie 3/4 gitaar voor mij dochter gekocht.
Door de onsamenhangende adviezen van de verkoper was ik eerder meer aan het twijfelen geraakt dan dat ik antwoorden kreeg
op mijn vragen.
Ik heb er toch eerst voor gekozen om zoveel mogelijk informatie in te winnen op internet en kijken of ik daar wel wat wijzer werdt.
Ik ben door een dienstongeval gehandicapt geraakt, dus ik heb tijd genoeg, als ik er toe in staat ben, om internet af te struinen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik al snel op deze website terecht en hier heb ik heel veel info gevonden en ben hierdoor iets meer
Te weten gekomen waaraan mijn nieuwe gitaar aan moest gaan voldoen. Ik had wel begrepen dat ik zeker niet de goedkoopste moest
kopen omdat dit niet echt bevorderlijk werkt om je door de moeilijke tijd van het leren gitaarspelen door te helpen. Met een betere gitaar
krijg je ook meer voldoening om de lessen door te komen en zo’n gitaar klinkt ook gewoon beter.
Dus we hebben nogmaals een reis ondernomen om weer voor een gitaar te gaan kijken. Ook in deze zaak, in Rotterdam, werd ik niet veel wijzer en ook het assortiment was niet echt om naar huis te schrijven.
Dus maar weer naar huis en de dagen (en nachten) gebruiken om nog meer informatie op te slurpen.
Misschien ligt dit heel gevoelig en ik vind het ook heel spijtig dat ik hem niet heb mogen leren kennen, maar ook na zijn dood laat hij een schat aan
informatie achter over zijn grote passie, informatie die voor mij heel belangrijk is geweest. Ik spreek natuurlijk over Gert Meijer.
Maar ik intussen had ik een hoop info maar nog geen gitaar. Ik vond dat we maar eens de reist naar Amersfoort moetsen ondernemen,
ik had over deze zaak veel positieve berichten gelezen. Ik heb mijn vrouw lief
aangekeken of zij mij wilde rijden naar het gitarenimperium van Kees Dee. En natuurlijk zei de schat ja en we zijn afgelopen vrijdag,
met dochter en vrouw, naar Amersfoort afgereisd.
Ik mag geen reclame maken en dat is dit ook niet, dit is een ervaring delen met andere :-) maar het was in één woord geweldig.
We werden bij binnenkomst al welkom gegeten door Kees zelf, ik had hem al geïnformeerd dat we graag langs wilde komen, heel leuk, het
was net of ik heel belangrijk was als je zo binnenkomt.
Tering wat een gitaren, als je daar in de kelder komt dan heb je het idee dat daar alle gitaren staan die in Nederland verkrijgbaar zijn.
Ik heb natuurlijk nog maar 3 gitaren winkels gezien, dus het is voor mij al gauw heel veel, maar dit was echt heel veel. Beneden werden we
welkom gegeten door Joost, een hele aardige gozer. Ik voelde me steeds belangrijker worden :-) We hebben eerst even lekker rondgekeken en
met de wheelchair overal tussendoor gesjeesd. Mannen wat heb je mooie gitaren, geweldig, die Martin’s en die Taylor’s, echt geweldig.
Ik had voordat we weggingen goed gekeken wat voor ons haalbaar was, wat goed was, tenminste wat jullie goed vonden.
Ik kwam een beetje uitgekomen bij een Cort of een Crafter. Dat waren een beetje de merken welke haalbaar waren met mijn uitkeringtje.
Na alles een klein beetje gezien te hebben wilde we wel graag naar de volgende stap, welke gaat het worden.
Ik heb Joost een beetje uitgelegd wat ik wilde en wat ik had en wat ik mooi vond en wat mijn budget was. Het bleek dat Joost al meer ieen klant
in de winkel had gehad die problemen had met zijn handen en die ook zocht naar een licht bespeelbare gitaar. Toen kwamen ze uit, naar bijna
alle gitaren geprobeerd te hebben, bij een Ayers. Bij mij ging er gelijk een lichtje branden want ik kon mee herinneren dat Gert ook wel een paar keer
een Ayers had genoemd op het forum. En ik moeten zeggen de Ayers die Joost mij liet zien zagen er helemaal niet slecht uit. Ik had zelf iets anders
in mijn hoofd, maar een goede bespeelbaarheid is ook wel heel erg belangrijk. Het was een elektrische akoestische westerngitaar met een Cutaway body.
De Ayers die Joost ons liet zien was écht een blondje, zie foto, echt een hele lichte gitaar. En inderdaad de gitaar kwam bij mij over als licht bespeelbaar.
Ik kon het natuurlijk niet écht proberen, want ik kan nog geen gitaar spelen, maar het voelde heel licht aan. De Ayers was natuurlijk weer boven
onze begroting, zo gaat het natuurlijk altijd, je gaat altijd over je budget. Ik dacht eerst nog even zal ik proberen om wat af te dingen, maar ik ben wat dat betreft niet zo’n held.
Ik las op het forum dat het regelmatig gebeurt, maar ik durfde het niet. Dus het werd een Ayers ACSFL-Fa van €540,00, mijn “Blondje”.
Bij de Ayers zat een mooie koffer, die hoorde er speciaal bij, heel mooi.
Nog even mijn keus aan Marcel laten zien, hij was een beetje ziek, hij vond het ook een hele goede keus. Hij vond dat ik met een Ayers beter af was
dan met een Cort of een Crafter. We hebben er nog een stemapparaat bijgekocht, want dat moet ik nog leren dus eerst maar even met een apparaatje.
O ja ook nog een steuntje om de gitaar in te zetten en we waren helemaal compleet.

Sorry, ik geloof dat mij verhaaltje toch een beetje uit de hand is gelopen, ik hoop niet dat ik jullie verveelt heb.
Ik wil jullie allemaal en Kees en Joost en Marcel bedanken voor mijn mooie “Blondje”. Ik ben er echt heel erg blij mee.

Groetjes en tot schrijfs,

Schummie.

Mijn Blondie
http://www.schu.nl/image/Gitaar.jpg

http://www.schu.nl/image/Gitaar_1.jpg

LaurentB
13 januari 2007, 23:02
Da's een hele mooie gitaar, en inderdaad misschien wel een record qua lengte van de post, haha. Maar de mooie foto's maken dat wel weer goed. Gefeliciteerd!

Schummie
13 januari 2007, 23:23
Sorry, ik zal het niet meer doen.

Gr. Schummie.

GetnFunky
13 januari 2007, 23:31
Nouja.. maakt niks uit, je wilt je verhaal kwijt. De meesten zullen het wel begripvol lezen. Verder heel veel succes en fun met het leren van gitaar spelen! Wel uitkijken dat je gitaar niet uit je standaard valt.. :satisfie:

Makor1966
13 januari 2007, 23:37
Misschien ligt dit heel gevoelig en ik vind het ook heel spijtig dat ik hem niet heb mogen eren kennen, maar ook na zijn dood laat hij een schat aan
informatie achter over zijn grote passie, informatie die voor mij heel belangrijk is geweest. Ik spreek natuurlijk over Gert Meijer.

Gefeliciteerd Schummie,
is een hele mooie gitaar inderdaad, maar ook fijn om te horen dat Gert ook nu nog mensen helpt.

Tristan
13 januari 2007, 23:46
Ik vond het wel een mooi verhaal...
En die gitaar mag er ook wezen... :)
Het model dat je hebt uitgekozen heeft een cutaway wat alles wat beter bereikbaar maakt en ingebouwde electronica zodat je als je wil de gitaar eventueel ook kan uitversterken...
Ik denk dat het een hele goede keuze is, ook al ben je iets boven je budget gegaan...
Veel plezier ermee in ieder geval!
Dat zal vast wel lukken... :D

Schummie
13 januari 2007, 23:58
Ik heb maar een aantal zinnen uit mijn verhaal gehaald, want . . . . . . . . . Ja, waarom eigenlijk, ik begrijp uit de reactie van GetnFunky
dat dit liever niet gewenst is, tenminste zo komt het wel bij mij over. "De meesten zullen het wel begripvol lezen."
Het was niet bedoelt om zielig te doen, want daar zit ik niet op te wachten, ik wilde alleen een klein beetje uitleggen hoe mijn leven in elkaar zit.
Ik heb al spijt dit ik het stukje geschreven heb, maar goed je moet dan maar denken, dat het goed bedoelt was.

Schummie.

bert k
14 januari 2007, 00:08
Schummie, klets niet! :) Je verhaal was erg leuk om te lezen, altijd boeiend hoe iemand tot gitaarspelen komt, en ik wil ook best het vervolg horen. (Waarschijnlijk een verhaal over zere vingers, zo hoort dat.)

Die gitaar is werkelijk prachtig, vooral die kleur. Ik heb nog nooit op een Ayers gespeeld, maar ik geloof dat ik toch maar eens een middagje bij Kees Dee moet gaan zitten.
Veel plezier met het spelen!
O ja, vertel ook eens wat over de gitaar van je dochter, en haar eerste pogingen?

vulvasonic
14 januari 2007, 00:21
GEFELICITEERD!

En geneer je niet. Het is juist prachtig om te horen dat het forum er niet alleen is voor verslaafde gitaarspelende internetters.

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Veel plezier met het gitaarspelen en kom vooral eens terug hier. Laat nog eens wat van je horen!

Groetjes,
Mario

Makor1966
14 januari 2007, 00:24
Ik denk niet dat GetnFunky bedoelde dat je je post moest inkorten Schummie, was waarschijnlijk gewoon onder de indruk van je eerste post alhier. Vooral niet ophouden je ervaringen hier te posten.

Marrie

piezo
14 januari 2007, 00:24
Welkom, en wat is die gitaar mooi in een klassieke setting gefotografeerd. Prachtding, zeg.

Op dit forum vind je een "gemeenschap" met alle voors en tegens. Gewoon even de tijd nemen om er je draai te vinden. De meesten hier vallen wel mee.

EDIT: Alleen voor die *ssst.........* "X" moet je oppassen, die is nog veel gemener dannie lijkt. :sssh:

GetnFunky
14 januari 2007, 00:35
ooh shit.. Ik voel me schuldig. Ik bedoelde ermee dat het GEEN lange post was, wat iemand anders al zei. Ik heb het juist met 'plezier' en begrip gelezen. Sorry voor het ongemak.. :satisfie:

wrc_46
14 januari 2007, 01:23
Zeer mooie gitaar, als ik er binnenkort terug goed voor zit ga ik ook eens op zoektocht naar een ayer (ook ergens in een topic gelezen dat ze zeer goed waren bevonden door Gert Meijer). Spijtig dat KeesDee voor mij al 1u30+ rijden is met de auto of meer(ben van België), anders zou ik daar zeker eens gaan kijken. Weet je toevallig of die ayer een massief bovenblad heeft of volledig massief is?

Vond het trouwens ook aangenaam om je post te lezen, veel plezier met je gitaar. Met vriendelijke groeten Tim

hendrix2
14 januari 2007, 09:39
Prachtige gitaar! Ben ook bezig met een zoektocht naar een nieuwe akoestische. Deze toch ook maar eens uitproberen dan!
Je verhaal was helemaal niet te lang ofzo hoor! De meesten zitten (zoals ik) hier de hele dag wat rond te lummelen omdat ze eigenlijk moeten studeren/werken. Dus wij zijn eigenlijk al blij dat we iets te lezen hebben dan... Het houdt me weg uit de boeken :)

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

zjanke
14 januari 2007, 09:52
Gewoon een hele zinvolle bijdrage.
Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe mensen begonnen zijn, zeker van mensen die pas veel later (na hun 20e) bewust gaan zoeken naar een instrument.
Zoals Bert al zei, je volgende bijdragen gaan over zere vingers en acoorden die niet klinken, maar dat is een kwestie van oefenen. Veel terugkijken naar dingen die twee weken geleden niet lukten en nu wel is voor veel mensen vaak een goede manier om de progressie te meten.

Succes!

Luca P
14 januari 2007, 10:08
Nouja.. maakt niks uit, je wilt je verhaal kwijt. De meesten zullen het wel begripvol lezen. :satisfie:

Eh ik niet...:cooler:
Maar mooie gitaar, dat wel.
Ik wil eerdaags ook een ac/electrische gitaar aanschaffen en dit merk leek me wel wat.

armageddon
14 januari 2007, 10:31
......Ik wil graag, met mijn dochter van 8, gitaar leren spellen.

Ok...zal ik hem maken?
G-I-T-A-A-R, gitaar!

sorry, hij was heel flauw.

Veel succes met het leren spelen. Ik wou dat ik vroeger eerder begonnen was met gitaar, maar ik was toen nog niet zo in muziek geintresseerd.

Janne
14 januari 2007, 10:32
Mooie gitaar, en mooi verhaal.


Zeer mooie gitaar, als ik er binnenkort terug goed voor zit ga ik ook eens op zoektocht naar een ayer (ook ergens in een topic gelezen dat ze zeer goed waren bevonden door Gert Meijer). Spijtig dat KeesDee voor mij al 1u30+ rijden is met de auto of meer(ben van België), anders zou ik daar zeker eens gaan kijken. Weet je toevallig of die ayer een massief bovenblad heeft of volledig massief is?

Vond het trouwens ook aangenaam om je post te lezen, veel plezier met je gitaar. Met vriendelijke groeten Tim
Hoi Tim, je zou eens bij kollee in Weert langs kunnen gaan (http://www.kolleemuziek.nl/) daar hebben ze ook een aantal gitaren van Ayers hangen. Geen grote winkel en ook niet altijd even goedkoop, maar voor mij de winkel waar ik mijn eerste gitaar kocht en 9 jaar later nog graag eens binnen loop.

guitartub
14 januari 2007, 11:25
Hele mooie gitaar en ook leuk om te lezen dat je min of meer best wel weet waar je mee bezig bent, gezien je keuze van gitaar. GOED GEDAAN!! En nu, oefenen oefenen oefenen, en schroom niet om te vragen hier op het forum. Er leest altijd wel iemand mee die kan helpen.

Groet,
Bert.

steph
14 januari 2007, 11:53
Heel mooi!
plezier d'r mee!
Het zou mij veel koppijn en zere vingers hebben gescheeld, als ik gelijk op een goede gitaar was begonnen!

TRC
14 januari 2007, 13:30
Strakke gitaar, mooi verhaal. Veel plezier d'r mee!

iam
14 januari 2007, 13:54
heel mooie gitaar, met name ook omdat ik hetzelfde model heb :)
maar geen blondje een brunette ;)
de mijne is volledig gelijk maar heeft een ovangkol (bruine) achterkant
als je opzoekt hier op het forum zul je wel zien dat meerdere mensen Ayers hebben. het zijn gitaren gemaakt in vietnam (of was het taiwan) naar australische design en qc.

http://users.telenet.be/iam/ayers/
hier staan mijn foto's, ze zijn te groot om rechtstreeks te posten...

ik ben er altijd zeer tevreden van geweest, maar ik zit er toch aan te denken om hem weg te doen (ik ga me concentreren op bas spelen)
en zou me een ander goedkopere akoestische gitaar aanschaffen...

gijsbreghtgitaar
14 januari 2007, 15:24
Zo'n verhaal is inderdaad wel aardig.
Ben blij dat je tevreden bent over Kees Dee. Ik krijg vaak de indruk dat men op het forum niet zo te spreken is over vriend Kees.
M'n eerste echte electrische gitaar kocht ik bij hem. Dat was nog in het oude pand. Een mooie Gibson Les Paul uit "76. daar heb ik nog geen spijt van. Ik heb er toen meteen een versterker bij gedaan. daar heb ik later wel wat spijt van gehad. Ook toen ik een taylor ging aanschaffen was Kees m'n vriend. Hoewel, de aanschaf later een tweedehands werd.
Mar goed, ze hebben er veel en zijn vriendelijk. Ze gaan duidelijk voor kwaliteitsproducten.

Ik zit te denken; ik heb er ook nog twee 3/4 gitaartjes gekocht. En ooit kreeg ik er een Tokai copie voor € 75,- . ik had alleen de hals nodig voor en projectje. M'n zoontje was mee, hij bleef maar door de winkel rennen. Dat vond Kees niet zo fijn (ik ook niet). Waarschijnlijk wilde hij me snel weghebben en dus maar wat van de prijs af.
Want dat is wel waar; ik heb niet de indruk dat hij voordelig is. Ik vind het echter niet erg om kwaliteit en voorraad te betalen. Dat hoort erbij.

Dus Kees Dee; je ziet me vast nog wel eens.

armageddon
14 januari 2007, 15:43
Kees Dee was nou echt een zaak waar ik me op m'n gemak voelde. In tegenstelling tot bij die omhooggevallen wannabe-rocksterren bij de Feedback.

Noid
18 januari 2007, 22:22
Ik lees nu de 1e post, dus ik weet niet wat je aan tekst weggehaald hebt, maar ik vindt het een leuk en herkenbaar verhaal. Leuk om te lezen dat je net zo als ik lekker alles zit te lezen om je voor te bereiden op een nieuwe aanschaf en het gitaar spelen in het algemeen. Verdomd mooi gitaartje trouwens ook :) Not bad, not bad at all. Veel plezier er mee en benieuwd hoe het spelen tot nog toe bevalt.

Pais
18 januari 2007, 22:59
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe la guitarra het maakt. :) Hoe bevalt het gitaarspelen tot zover?

grayfink
18 januari 2007, 23:27
Prachtige gitaar! Dat je boven je budget bent gegaan ben je zo weer vergeten. Als je een middelmatig prul had gekocht, was je je misschien jaren gaan ergeren. Goede keus dus lijkt mij.

chris c
19 januari 2007, 09:32
Heel goede keuze, die Ayers :)
Zelfs de pro's spelen er wel eens op :
http://www.youtube.com/watch?v=Yg_n6ekcspE

Jedeel
19 januari 2007, 10:14
O ja ook nog een steuntje om de gitaar in te zetten en we waren helemaal compleet.



Prachtige gitaar, Schummie. Veel plezier ermee!!!!

Dat de lengte van je verhaal totaal geen probleem is, heb je nu al diverse malen kunnen lezen. :-)

Ik wil alleen nog even waarschuwen (zoals iemand anders hier ook al deed); als het kan, ruil de standaard in voor één met een bredere onderkant.
Zo'n mooie gitaar verdient een veiligere standaard!!!

Jos

Schummie
24 januari 2007, 00:42
Beste gitaar-vrienden,

bedankt voor al jullie aardige reactie, ik ben ook blij dat jullie ook vinden
dat deze gitaar een goede keus was. Het blijft toch moeilijk om nieuweling
iets goeds te kiezen, maar dit forum heeft me heel goed geholpen en
natuurlijk de mensen bij Kees.
Ik denk dat als je zoiets als dit wil beginnen dat je er zoveel mogelijk
over moet lezen en dan zijn forums als dit een heel goed handsvat.

Het eerste verhaal was een paar zinnen langer dan hij nu is, ik had er ook
een aantal zinnen over van mijn gezondheids toestand ingezet, maar na de eerste
reactie heb ik dat er maar uitgehaald. Het kwam bij mij niet écht vriendelijk over.
Maar iedereen heeft daar een eigen keuze in, maar het deed
wel een beetje pijn. Ik ben misschien sneller geraakt wat dat betreft, maar dat word je wel in de jaren,
als je bijna alles wordt afgenomen.
Maar goed dat is een ander verhaal, hier hebben we het over de gitaar.

We zijn op het moment op zoek naar een goed gitaarleraar in Alblasserdam
die ook thuis les wil geven, want dat is voor mij wel noodzakelijk.
We hebben er echt heel veel zin in, dus we hopen heel snel iemand te vinden.

Dat van de gitaarsteun was nog niet eerder tot me doorgedrongen. Wel raar dan
want deze standaard is mij bij Kees Dee aangeraden, dan hadden
ze beter een andere kunnen aanraden want dit is zonde van de mooie gitaar.
En jullie hebben inderdaad gelijk, hij staat niet echt prettig in deze steun.
Kunnen jullie mij een standaard aanraden want dan ga ik daar nog op naar op zoek?

En nogmaals, ik ben hier door jullie heel aardig ontvangen, ik
voel me zelfs al een beetje thuis hier :) dit terwijl ik nog geen noot kan spelen.

Groetjes en nogmaals bedankt,

:lp:Schummie.

Pais
24 januari 2007, 13:30
Ik ben misschien sneller geraakt wat dat betreft

Nou gelukkig geef je zelf al aan dat je weet dat je het je te snel aantrekt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de reactie verkeerd is bedoelt en bovendien is het een forum met dikwijls lomp taalgebruik ;)

Mn dreathnought staat net zo nauw in de standaard als die van jou daar, maar er is nooit wat mee gebeurd. In denk dat het wel meevalt hoor, als je hem zorgvuldig erin zet.

Ben je nog niet begonnen met het spelen jezelf aan te leren? :) Als je je een beetje voorbereid op de aankomende lessen, haal je er meer uit. En bovendien is het erg leuk om te doen :)

Met grts.

hendrix2
24 januari 2007, 13:43
Die standaard is geen probleem hoor. Da's gewoon een standaard waar de onderkant zich meebeweegt naar de vorm van je gitaar. Ik gebruik zelf ook zulke standaards. Zowel voor mandoline als gitaar.
Het lijkt niet erg goed in evenwicht, maar je gitaar staat er heel stabiel in hoor.
Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken.

Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar je hebt hier een subforum: gezocht en ook een subforum: lessen. Misschien kan je daar je vraag naar een leraar eens stellen.
Ik weet dat hier wel enkele mensen zijn die lessen geven.

Veel succes nog met het gitaarspelen!

Schummie
19 mei 2007, 15:19
Beste lezers,

het is inmiddels alweer een paar maanden geleden dat ik ben gaan zoeken naar
een mooie gitaar en er is inmiddels alweer heel wat gebeurd.
We hebben een hele aardige en goede gitaarleraar gevonden en die geeft ons
om de 2 weken les aan huis.
We hebben inmiddels al een aardige band, mijn dochter (8 jaar) en mijn vrouw is ook
begonnen met gitaarspellen. We krijgen aan huis les en dat bevalt perfect.
Ik heb in de woonkamer een bed staan en daar lig ik dan op en de rest zit in
een kring om mij heen. Het gitaarspellen op zich vind ik écht heel gaf en het
lijkt hoe meer je leert hoe leuker het wordt.
Ik heb door de Morfine nog wel veel moeite om dingen te onthouden en om iets
snel door te hebben, maar dan doen we er maar wat langer over.
Het is gewoon heel gaf als, we tussendoor, met elkaar aan het oefenen zijn of
samen, als de kinderen op bed liggen, met mijn vrouw gitaarspellen.

Ik heb ook nog geen seconde spijt gehad van mijn Ayers gitaar, het is een
heerlijk warm klinkend en heel licht spelende gitaar.
Ik vind het echt een aanrader voor elke beginnende/gevorderde gitaarspeler.
Ook mijn gitaarleraar was ook heel erg verrast van het mooie warme geluid en
het licht bespeelbare. Ik ben Kees Dee nog steeds dankbaar voor deze mooie gitaar.

Zo ik wou jullie weer een beetje bijpraten van wat er de laatste maanden allemaal
is gebeurd.

Groetjes Schummie. :noob:

GetnFunky
19 mei 2007, 16:23
Nog heel veel gitaar plezier toegewenst..! En je gezin ook natuurlijk.. ;) Nu ik die goede verhalen heb gehoord, denk ik ook maar eens een Ayers uit te gaan proberen..

GunMetalBlue
19 mei 2007, 16:46
Hoi Schummie!!!



Ik heb net je hele verhaal doorgelezen en zoals vulv al zei: geneer je niet om lange verhalen neer te zetten! Ik vind het een PRACHT van een verhaal!

Gefeliciteerd met je gitaar!

edit: dit is het aardigste topic van het hele forum!! :nervous: