PDA

View Full Version : Afmetingen Gibson explorer



nemmo
13 januari 2007, 19:14
Hey,

Mijn allereerste post hier op dit forum,

Ik ben sinds een klein jaar zelf erg actief bezig met gitaarspelen. Nu we op school aan ons pws moeten beginnen hadden wij het idee om onze eigen gitaar te bouwen. Van het één kwam het ander. En zo kwamen wij op het idee om een gibson explorer na te maken. Of iig iets wat er veel op lijkt :p

Ik heb daarvoor als wat research gedaan en vele topics van zelfbouw bodys bekeken. IK heb alleen nog nergens de afmetingen van een explorer body kunnen vinden. Is er hier mischien iemand die weet waar je die maten kunt vinden ofzo?

Het is mijn eerste gitaarbouw project. Daarom nemen we een bestaande hals want gelijk onze eigen hals maken leek ons onbegonnen werk. Het word dus een gibson explorer achtige zelfbouw body. Met een gelakte body. Dus de top word niet gestained maar gewoon in 1 kleur gespoten.

Asl er nog handige tips zijn voor beginners hoor ik ze graag. Ik heb al veel topics hier doorgespit en veel manieren gezien om zon poject aan te pakken. Ik denk dat als ik het rustig aanpak het goed te doen is. We hebben op school immer de goede apperatuur om secuur de body te zagen en af te werken.

Mijn vraag dus is de afmetingen voor de body zodat ik de prijs van het hout kan berekenen en dit aan de school kan geven. Zodat ze het geld voor de gitaar aan ons kunnen geven

alvast heel erg bedankt!

mvg,

Reinier van Ommen

nemmo
14 januari 2007, 12:34
Ik heb wel een autocad tekening bemachtigd. Maar die maten kloppen van geen kant. Ik kan deze wel gebruiken om eht om tezetten mar dan moet ik eerst een paar amten opmeten. Is er mischien iemand die een gibson explorer heeft staan die even wat maten zou willen opmeten voor mij?

mvg reinier van ommen

hassent
14 januari 2007, 14:00
Kijk hier eens, misschien staat er wat tussen.

http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=4