PDA

View Full Version : fender stratocaster met humbucker?!



Spiroze
13 januari 2007, 19:14
Hey beste mensen,

Ik ben van plan om me een elektrische gitaar aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen de epiphone les paul en een mexican fender met humbucker.
Die fender moet eigelijk als de gitaar van Tom Delonge van blink 182 klinken (nu speelt hij met een gibson, I know ;)). Ik heb al op site's gezocht naar een fender met humbucker en blijkbaar bestaan er zo niet veel, in Key-Music in Sint-Niklaas -de grootste Belgische muziekwinkel- daar hadden ze niet eens een fender met humbucker :s. Ook vraag ik mij af welke fender strat ik best zou nemen, ik bedoel zo van welk jaar?!

budget: 500€-600€

thxs

heavy-metal-thunder
13 januari 2007, 19:16
hebben ze dan geen fat strat?

Persoonlijk vind ik een strat best klinken met single coils, maar da's smaak.

Spiroze
13 januari 2007, 19:18
hebben ze dan geen fat strat?

Persoonlijk vind ik een strat best klinken met single coils, maar da's smaak.

Voor punk (sum 41, blink 182) is een humbucker toch noodzakelijk denk ik dan?!

hendrix2
13 januari 2007, 19:22
ik heb een mexican fat strat.
Humbuckertje in de brug.
Klinkt wel lekker, maar wel wat fel.
Voor 500-600 ga je geen nieuwe fender strat kopen (toch geen amerikaanse).
2dehands misschien wel.
Voor 500-600 moet je eerder in de japanse/mexicaanse klasse gaan kijken denk ik als het nieuw moet zijn.

Piens is trouwens de grootste muziekwinkel in belgie (dit terzijde).

vulvasonic
13 januari 2007, 19:25
In de nieuwe Highway serie zit er volgens mij ook een met een humbucker in de brug.

Je kan anders altijd nog overwegen om een Seymour Duncan Little '59 erbij te kopen (bij Musik Produktiv 69 euro) en die in de brugpositie te monteren.

Spiroze
13 januari 2007, 19:27
Is dit mss de fender waar ik achter zoek??
http://fender.com/products/search.php?partno=0134702306
In de prijstlijst van fender staat ze voor 570$.

vulvasonic
13 januari 2007, 19:29
Is dit mss de fender waar ik achter zoek??
http://fender.com/products/search.php?partno=0134702306
In de prijstlijst van fender staat ze voor 570$.

Dat kan zomaar. Zoek wel een goede uit, want de kwaliteit kan onderling nog wel eens verschillen. Overigens is de prijs in Nederland rond de 450 euro voor die dingen (meen ik).

GibsonSG
13 januari 2007, 20:20
[QUOTE=vulvasonic]In de nieuwe Highway serie zit er volgens mij ook een met een humbucker in de brug.


Nee, in sommige wel. Ik heb net op de site gekeken en bij de afbeelding van de highway one staan gewoon 3 single coils.

vulvasonic
13 januari 2007, 20:27
[QUOTE=vulvasonic]In de nieuwe Highway serie zit er volgens mij ook een met een humbucker in de brug.


Nee, in sommige wel. Ik heb net op de site gekeken en bij de afbeelding van de highway one staan gewoon 3 single coils.

Deze staat toch ECHT op hun site hoor. En het is een Highway strat met een humbucker in de brugpositie.......

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0111760306_xl.jpg

GunMetalBlue
13 januari 2007, 21:56
Piens is trouwens de grootste muziekwinkel in belgie (dit terzijde).

Maar wat zo tering aan die zaak is he, vraag ze naar iets als 'Michael Kelly' of een 'Seagull' of 'Simon & Patrick' en dat hebben ze dan niet :angry:.

Voor mij is Piens het nirwana van de grote merken; een hele grote maar oooohzo grijze muis.

StaceySonic
13 januari 2007, 22:42
Een '72 telecaster Thinline heeft 2 humbuckers.
Ik weet zo niet wat die kost en hoe hij speelt maar dat moet je testen;)