PDA

View Full Version : Line6 DM4 in de loop



zZoRgO
25 december 2002, 14:20
Ik zou m'n stompboxjes in m'n loop willen aansluiten, zodanig dat ik m'n effecten ook kan gebruiken op de overdrive kanalen van m'n Valvestate100 (Die ik zo vlug mogelijk zou moeten vervangen door een buizenamp...maar ja) maar nu maakt m'n Line6 DM4 een ongelooflijk piepend geluid bij bepaalde soorten distortion, ook op laag volume...
is hier iets aan te doen?
Zou hem wel graag in m'n loop houden, want hij klinkt wel beter zo...


M'n opstelling is

loop send -> tuner -> Line6 DM4 -> volume pedaal -> wah wah -> phaser -> chorus -> Delay -> loop return

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-12-25 14:21 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-12-25 14:22 ]</font>

Negative K3 fan
25 december 2002, 17:34
Waarom wil je opeens al je effectn in de fx loop hebben?

zZoRgO
25 december 2002, 17:43
Omdat ik anders bv m'n delay en m'n chorus niet op de overdrive kanalen van m'n versterker kan gebruiken...

Rwin
25 december 2002, 18:15
??????

waarom DAT dan niet??

zZoRgO
25 december 2002, 18:16
hu?

Rwin
25 december 2002, 18:41
gitaar --> pedalen --> amp.

op die amp maakt het dan toch niet uit welk kanaal je kiest??

Rwin

zZoRgO
25 december 2002, 19:00
maakt wel degelijk verschil uit als je je delay vOOr je preamp plaatst hoor...
idem met chorus en phaser...

Negative K3 fan
25 december 2002, 19:16
Dat maakt wel uit, maar waarom wil je dan per sé meteen alles, inclusief tuner in de fx loop?

zZoRgO
25 december 2002, 19:30
omdat ik anders met te veel kabels zit en alles staat mooi op een board geschikt...
dan moet er bv een kabel van m'n wah die helemaal rechts staat naar m'n volume, van daaruit een kabel naar m'n delay die links moet staan omdat van daaruit de kabel naar loop return moet...

en trouwens, die line6 klinkt beter in de loop...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-12-25 19:32 ]</font>

Negative K3 fan
26 december 2002, 01:07
als jij dat piepen beter vindt klinken. Ik vraag me af of jij wel helemaal het nut van een fx loop inziet? want als je alles er maar indoet omdat het andedrs te veel kabels worden...

zZoRgO
26 december 2002, 12:02
heb het dan maar zo gedaan...

tuner en line6 tussen gitaar en amp
en de rest in de loop...

Rwin
26 december 2002, 17:15
en je weet zeker dat die loop POST kanaal is??

Rwin

zZoRgO
26 december 2002, 19:44
eum ik denk het...
aangezien er een duidelijk verschil in klank is als ik de effecten voor m'n versterker aansluit of in de loop...

Rwin
26 december 2002, 20:33
ja ok,

maar hij is zowieso post-Preamp... maar je weet toch niet of ie post of pre een bepaald kanaal is?

anyway,

de wah en delay wil je echt niet in je fx loop... meesstal

ik bedoel niks kan fout met geluid. ieder zijn eigen geluid natuurlijk... maar je snapt wel watikbedoel he?

Rwin

zZoRgO
26 december 2002, 20:45
als ik m'n wah en en delay in de loop steek, klinken die veel zuiverder als ik ze met m'n overdrive kanalen gebruik...
als die gewoon voor m'n amp zitten dan klinken ze nergens naar...

Rwin
26 december 2002, 21:42
nou dan laat je ze in de loop

:grin: klaar

maar goed, het piepende geluid...

een of andere feedback? kzou het verder niet weten...

Rwin

zZoRgO
26 december 2002, 22:36
als ik die line6 voor m'n versterker plaats, piept ie niet hoor...dus ja...
klaat 'em daar wel zitten... :smile:
toch bedankt he

Phyrexian
21 maart 2003, 12:37
okay dit is een ouwe topic,

maar dit is voor zZorRo:
wat vind je van je DM4 van Line 6, ik denk er ook aan om zo ééntje aan te schaffen, vooral omdat het zoveel mooie distortions samenbrengt in één compacte pedaal... hoe is de sound??

zZoRgO
21 maart 2003, 13:39
die dm-4 klinkt wel redelijk goed, vooral voor heavy rythm geluiden, voor bluesy solo geluiden is hij ook wel geshikt... voor crunchy tokkels vind ik hem minder...
zeker ook de amp modeler van line6 es proberen, denk dat die ook wel de moeite waard is...

Phyrexian
21 maart 2003, 13:58
Op 2003-03-21 13:39, schreef zZoRgO:
die dm-4 klinkt wel redelijk goed, vooral voor heavy rythm geluiden, voor bluesy solo geluiden is hij ook wel geshikt... voor crunchy tokkels vind ik hem minder...
zeker ook de amp modeler van line6 es proberen, denk dat die ook wel de moeite waard is...


thanks!
bwah een amp-modeller heb'k niet nodig :smile:
ik heb een PSA-1 preamp dat'k daar ook wel voor kan gebruiken :wink:

ik dacht die DM4 te gebruiken voor bass... geen idee of die daar eigenlijk wel goed voor is.

Lucky
21 maart 2003, 15:51
Op 2002-12-25 14:20, schreef zZoRgO:
M'n opstelling is

loop send -> tuner -> Line6 DM4 -> volume pedaal -> wah wah -> phaser -> chorus -> Delay -> loop return


Ik zou zeggen delay en chorus in de loop, wah ervoor...phaser...twijfelgeval.

tuner absoluut niet in je chain...de meeste tuners verneuken je geluid. ik zou de tuner ergens in een aparte uitgang zetten zonder dat je signaal er echt doorheen moet.

zZoRgO
24 maart 2003, 16:37
mja had dit probleem al een tijdje geleden, maar heb het nu zo gedaan en het werkt perfect:

gitaar->tuner->dm4->input
loop send->volume->wah->phaser->chorus->delay->loop return

volume in de loop omdat anders de gain van de overdrive van m'n versterker mindert als ik hem in de input steek...

wah chorus delay en phaser in de loop omdat die zo zuiverder klinken op od kanaal van m'n versterker...