PDA

View Full Version : Beginnersopname



mawashi
13 januari 2007, 16:33
Helaba iedereen. Ik volg gitaarles sinds september en wou toch ook eens een keertje iets opnemen. Ik heb poging gedaan tot het opnemen van Otherside van The red hot chili peppers. Het basintro'tje heb'k eruitgelaten, ben direct met de slaggitaar begonnen.
Laten jullie iets weten wat jullie er van vinden. Toch nog eventjes herhalen dat ik een beginner ben en niet meteen de ambitie heb om in een bandje ofzo te spelen. Ik speel voor huis-tuin-en keukengebruik zeg maar :d
De kwaliteit is misschien ook niet al te denderen. Is opgenomen met digitale camera.

http://media.putfile.com/Otherside---The-red-hot-chili-peppers

Don Capo
13 januari 2007, 17:15
Hoi Mawashi,

Gedurfd dat je het tussen het meer gevorderde spul durft te zetten. ik vind het helemaal niet slecht als je bedenkt dat je pas sinds September speelt. Denk er wel om dat je je gitaar altij stemt voordat je gaat spelen. ik vond hem een beetje slecht afgesteld. Verder heb ik weinig op- of aanmerkingen. het aanslaan van akkoorden is voor elke beginner een goede manier om plezier te hebben met je gitaar. Bij veel beginnende bandjes zou je zo aan de slag kunnen hoor, vooral samen spelen (buiten het veel oefenen natuurlijk) maakt je beter.

Bedankt voor je post en keep them coming zodat we je vooruitgang horen!!

mawashi
13 januari 2007, 17:21
Hey, bedankt voor je reactie.

Het klopt inderdaad dat ik de gitaar niet gestemd had :) Ik vond dat ze precies nog redelijk afgestemd was, maar ik denk dat ik het gehoor hiervoor nog niet echt ontwikkeld heb. Dus de volgende keer dat ik speel ga'k ze zeker eerst even stemmen :d Maar dat zal iets voor morgen zijn, heb nu een uurtje of 4 na mekaar geoefend en beetje last van pijn in de vingers.

Don Capo
13 januari 2007, 17:26
heb nu een uurtje of 4 na mekaar geoefend en beetje last van pijn in de vingers.
Kijk, now we are talking! Met zoveel oefenen per dag ben ik benieuwd naar je volgende post!!

mawashi
13 januari 2007, 17:27
Probleem is wel dat dit alleen in't weekend lukt :p Door de week heb'k na't werk niet zo heeel veel fut meer om veel te oefenen. Maar 'k probeer toch om om de twee dagen zeker wat te spelen.

Pais
13 januari 2007, 17:51
Leuk te horen! Ik speel ongeveer net zo lang als jij, dus het is leuk vergelijkingsmateriaal ;) Misschien post ik morgen ook wel wat, je hebt me op een idee gebracht met je digi-camera opname :)

mawashi
13 januari 2007, 17:55
Leuk te horen! Ik speel ongeveer net zo lang als jij, dus het is leuk vergelijkingsmateriaal ;) Misschien post ik morgen ook wel wat, je hebt me op een idee gebracht met je digi-camera opname :)

Aha geweldig. Ik wacht al vol ongeduld op je post met vergelijkingsmateriaal :d