PDA

View Full Version : Lag



a darker shade of grey
13 januari 2007, 15:52
Iemand ervaringen met LAG gitaren? Volgens mij worden ze handgemaakt in Frankrijk en met name de duurdere modellen zien er alleszins acceptabel uit:

http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/295ebf687667b0e1b1f2803532775a7e.jpg

Kaïn
13 januari 2007, 16:42
De budget gitaren van lag geven heel veel waarde voor je geld. Hoe de trem is bij ze weet ik helaas niet. De duurdere modellen zoals de Arkane zijn gewoon pure bliss om te spelen :p Mag ook wel voor 2500, of iets in die buurt.

Hendriks
13 januari 2007, 19:20
Ik wil nog eens een Lag The Blues hebben ,prachtig.

Magic Bean
13 januari 2007, 20:14
De zanger in mijn band heeft een Lag semi-acoustic en die is echt geweldig. 300 euro, PRS achtige kop, toonregeling, perfecte actie en een lekkere hals.
Als de elektrische qua kwaliteit in de buurt komt zijn ze zeker de moeite waard.

GibsonSG
13 januari 2007, 20:18
Mijn broertje heeft ook een LAG, dit is een model van rond de 300 euro dus redelijk budgetgitaar. Maar hij speelt wel retestrak en geeft heel veel kwaliteit voor de lage prijs. Zal bij de duurdere gitaren dan waarschijnlijk wel hetzelfde zijn, goede kwaliteit voor een redelijke prijs;)

ben vanhoof
14 januari 2007, 00:08
Kheb een lag ak-100, heb er 300€ voor betaald. Is best wel n goede gitaar voor dat geld. Wel heb ik de bridge pickup vervangen door n emg 81, die ik voor scheur gebruik. De neck pickup steekt er nog in en klinkt clean niet slecht. De kleur stond me ook niet aan, dus heb ik ze wit gespoten etc. (was eerst mat zwart)
De hals is wel erg dun, en ook de fretten zijn dit. Maar tis wel leuk als afwisseling met mn andere gitaren, te lang dezelfde gitaar in je handen is nooit goed.

imlikeajungle
14 januari 2007, 00:41
Ik heb zo'n handgemaakt Franse Roxane gehad van voor ze de dubbele productielijn zijn begonnen, dat ding ging tweedehands 550 euro maar in feite een dikke K waard.
Spijtig van de te dunne hals (echt vrouwennekje) want voor de rest subliem gitaartje.

Gitaro
14 januari 2007, 00:43
LAGs zijn geeeil!!

Nocki
14 januari 2007, 08:26
zij idd geweldige gitaren.

ze worden neit in frankrijk gemaakt maar in china dacht ik. wel is in de fabriek supervisie door lag. er lopen een aantal fransozen rond in die fabriek die het kwaliteidsniveau zo hoog houden. werkt schijnbaar uitstekend,

of de duurdere series uit frankrijg komen weet ik niet. ik denk het wel. grappig zijn die switches die in een halve maan staan en wat gewoon werkt.

hele mooie gitaren

Nocki

a darker shade of grey
14 januari 2007, 10:46
of de duurdere series uit frankrijg komen weet ik niet. ik denk het wel. Nocki

ik denk het ook, want duizend piek voor een chinees stuk hout gaat wat ver...

edit: volgens mij niet!! ik heb ff wat rondgekeken, maar die op de foto is een arkane am1000, en je hebt ook een 2000 serie waarbij 'prestige' staat (ring any bells?). Maar dan lijkt de prestige serie me eerder handgemaakt in frankrijk....dan zal de duizend serie dus net zoiets zijn als de deluxe serie van ESP LTD ofzo...

Kaïn
14 januari 2007, 11:19
ik denk het ook, want duizend piek voor een chinees stuk hout gaat wat ver...

edit: volgens mij niet!! ik heb ff wat rondgekeken, maar die op de foto is een arkane am1000, en je hebt ook een 2000 serie waarbij 'prestige' staat (ring any bells?). Maar dan lijkt de prestige serie me eerder handgemaakt in frankrijk....dan zal de duizend serie dus net zoiets zijn als de deluxe serie van ESP LTD ofzo...

Zo zit het denk ik inderdaad. Lag heeft nog altijd een shop in frankrijk, dus de duurdere modellen zullen daar vandaan komen.
Het valt me op trouwens dat mensen vinden dat ze dunne halzen hebben. Ik heb de mijne weggedaan omdat ik de hals te dik vond :satisfie:

Kaboemba
14 januari 2007, 11:41
Ik heb 2 electrische gehad, een blues en een roxanne prestige. De blues vond ik niet super maar de roxanne prestige kan zich prima meten met een gibson lp of een prs om maar wat te noemen. Helaas heb ik hem niet meer, leek toen de verstnadigste keuz om hem weg te doen, was gevallen op de hals en was een stuk minder te stemmen daarna.


Als ik er weer 1 tegen kom dan zal ik er zeker naar kijken, was er laatst nog 1 te koop helaas konden verkoper en ik het niet eens worden over de prijs.

Ik heb nu nog een semi uit de autumm serie en die is geweldig voor het geld.

Alleen de duurdere modellen worden nog in frankrijk gemaakt.

Hendriks
14 januari 2007, 18:14
Ik heb 2 electrische gehad, een blues en een roxanne prestige. De blues vond ik niet super maar de roxanne prestige kan zich prima meten met een gibson lp of een prs om maar wat te noemen. Helaas heb ik hem niet meer, leek toen de verstnadigste keuz om hem weg te doen, was gevallen op de hals en was een stuk minder te stemmen daarna.


.

Wat vond je niet goed aan The Blues? Lijkt mij leuke gitaar , word helaas bijna nooit angeboden.

Rinze
14 januari 2007, 18:22
Voreger werden alle Lags in Frankrijk gemaakt, nu worden de goedkope in China en de dure in Frankrijk gemaakt. Ik heb een Roxanne Classic van zo'n 10 jaar oud, erg goede gitaar. De nieuwe Lags ken ik niet.

Kaboemba
14 januari 2007, 19:19
He rinze stond die van jouw niet pas te koop ?

zeppo
14 januari 2007, 19:44
ik denk het ook, want duizend piek voor een chinees stuk hout gaat wat ver...

edit: volgens mij niet!! ik heb ff wat rondgekeken, maar die op de foto is een arkane am1000, en je hebt ook een 2000 serie waarbij 'prestige' staat (ring any bells?). Maar dan lijkt de prestige serie me eerder handgemaakt in frankrijk....dan zal de duizend serie dus net zoiets zijn als de deluxe serie van ESP LTD ofzo...
In de G&B van recent stond een Chinese Lag van +1000 Euri hoor .....
Zal ffe opzoeken welke dat was.

Rinze
14 januari 2007, 20:26
He rinze stond die van jouw niet pas te koop ?
Nee, wel een Fernandes APG, het model lijkt er misschien op. Er staat wel zo nu en dan een oranje sunburst Roxanne te koop, ik geloof in België, die gast wil er nogal wat voor hebben. Die van mij heb ik voor 450 euro gekocht, twee Seymour Duncans erin gezet, klaar!

renier
15 januari 2007, 12:56
Ik heb nu nog een semi uit de autumm serie en die is geweldig voor het geld.


+1

ik heb een jumbo uit de autumn serie en het geluid en bespeelbaarheid is fenomenaal. geprobeerd naast een martin (weliswaar 1 van de goedkopere) een guild van 600 euro en een furch, en voor mij was de lag absoluut de beste.

ik heb ook gehoord dat de goedkopere series in china gemaakt worden, onder zeer strikte supervisie van mr. lag zelf. maakt verder niet uit ook, maar de kwaliteit is echt prima.

zeppo
15 januari 2007, 15:46
Volgens mij was het de Lag Jet Newvintage 1000
uit China, +1000 Euri

PimRocks
15 januari 2007, 18:50
mja heb ik ook gezien
er stond ook een artikel over hun fabricage in, best interessant allemaal. helaas zijn die superstratmodellen zo godsgruwelijk lelijk, die roxane valt nog wel mee...

zeppo
15 januari 2007, 19:58
mja heb ik ook gezien
er stond ook een artikel over hun fabricage in, best interessant allemaal. helaas zijn die superstratmodellen zo godsgruwelijk lelijk, die roxane valt nog wel mee...
Gelukkig valt er over smaak nog te twisten :)

PimRocks
15 januari 2007, 20:07
sorry maar de onderste hoorn is imo veel te lang.
ik bedoel je hebt lelijke superstrats (allemaal eigk wel) en je hebt deze :o