PDA

View Full Version : Goede strat/tele?



Candyman
13 januari 2007, 15:27
Aloha,

Ik ben op zoek naar een goede strat of tele (ben er nog niet helemaal uit). Opties tot nu toe zijn de Fender American Deluxe Strat/Tele of de Jeff Beck strat. Iemand ervaring met deze gitaren en/of andere suggesties tussen de 1000-1500 euri's?

rscalex
13 januari 2007, 15:42
amerikaanse strats van dit moment vind ik zeker heel goede gitaren
de tele's daarentegen vind ik een heel stuk minder, dan zou ik eerder een '52 reissue zoeken, de oer-tele zeg maar
de huidige amerikaanse tele's vind ik het typische tele-karakter missen

G.G.
13 januari 2007, 15:52
Aloha,

Ik ben op zoek naar een goede strat of tele (ben er nog niet helemaal uit). Opties tot nu toe zijn de Fender American Deluxe Strat/Tele of de Jeff Beck strat. Iemand ervaring met deze gitaren en/of andere suggesties tussen de 1000-1500 euri's?
Als je de Jeff Beck interessant vind, zou ik heel goed zoeken naar eentje uit de eerste serie (met die echt dikke hals) daar zit een geluid in.......

vulvasonic
13 januari 2007, 15:58
amerikaanse teles van dit moment vind ik zeker heel goede gitaren
de strats daarentegen vind ik een heel stuk minder, dan zou ik eerder een reissue zoeken, de oer-strats zeg maar
de huidige amerikaanse strats vind ik het typische strat-karakter missen.

:D

Om het je makkelijk te maken.....

rscalex
13 januari 2007, 16:05
amerikaanse teles van dit moment vind ik zeker heel goede gitaren
de strats daarentegen vind ik een heel stuk minder, dan zou ik eerder een reissue zoeken, de oer-strats zeg maar
de huidige amerikaanse strats vind ik het typische strat-karakter missen.

:D

Om het je makkelijk te maken.....
wie pest je nu? :D
mij of hem? :p

sjoerd5
13 januari 2007, 16:07
amerikaanse teles van dit moment vind ik zeker heel goede gitaren
de strats daarentegen vind ik een heel stuk minder, dan zou ik eerder een reissue zoeken, de oer-strats zeg maar
de huidige amerikaanse strats vind ik het typische strat-karakter missen.



Om het je makkelijk te maken.....

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Je overtreft jezelf Vulva, haha:seriousf:

BLOK182
13 januari 2007, 16:29
De nieuwe Jeff Beck vond ik persoonlijk niet zo bijzonder, iig niet voor dat bedrag. Dan zijn er voor dat geld betere strats te krijgen!

Candyman
13 januari 2007, 16:46
Oke dan, thanx for the advice! :)

Wellicht Haar strats/teles ook interessant.... Hoe verhouden deze zich t.o.v. Fenders in dezelfde prijsklasse?

BLOK182
13 januari 2007, 16:49
Haar is erg goed! Meer waar voor je geld, maar er staat wel geen Fender op...

levi
13 januari 2007, 17:33
:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Je overtreft jezelf Vulva, haha:seriousf:

zo leuk was het nou ook weer niet hoor. Dan is vulva vast niet zo grappig
als die zich zelf nu al overtreft.

Luke-wannabe
13 januari 2007, 17:39
:seriousf:

vulvasonic
13 januari 2007, 17:58
Kom kom, zo leuk was het niet.
Bovendien meende ik het ook nog (als ik mijn persoonlijke ervaring als maatstaf mag rekenen).
Ik heb een aantal moderne USA strats bespeeld die ik te muffig vond. Goede gitaren in iedere zin van het woord, behalve dan het geluid. Als je dat met betere elementen kunt oplossen, okee. Maar ook onversterkt klonken de exemplaren die ik heb bespeeld (of gehad heb) te doods.

Ik heb mijn Americans Standard strat geruild tegen een American Standard telecaster. En die tele blinkt overal in uit. Echt gewoon een WAANZINNIG GOEDE GITAAR!
Ze geven NIET de ouderwetse tele klank. Maar ze klinken goed en ze zijn imo breder inzetbaar en veelzijdiger dan een strat.

Ik heb wel een aantal duurder strats geprobeerd die ABSOLUUT briljant waren, hoor. Ik loop echt niet mee met die onzinverhalen dat er tegenwoordig geen goede gitaren blablablabla......

En nogmaals; het zijn MIJN bevindingen. MIJN conclusies over de gitaren waar IK over gespeeld heb. En denk nu niet dat ik elke dag strats en teles uitprobeer.