PDA

View Full Version : Brom door adapter voor pedalen



happyharry
13 januari 2007, 12:41
Wellicht een oud probleem maar ik vind geen oplossing:

Door de voeding (orginele adapter) van de pedalen als tuner / selector komt er een irritante brom uit de versterker, vooral overdrived.

Is hier iets aan te doen behalve wat ik nu doe: batterijen gebruiken?

Debaser
13 januari 2007, 13:28
ik heb dit probleem ook gehad, en er staat inmiddels een hoop op het forum geschreven.

- Zit je versterker in een geaard stop contact of niet ?
- Check of je adapter neit te dicht bij je wah staat ( als je die hebt )
- heb je effecten in een effects loop van je versterker ? volgens mij kan dat een beetje tegen werken, wanner je pedalen voor en in de loop op de zelfde adapter hebt hangen.

zoek ook even verder op t forum op 'BROM'

happyharry
13 januari 2007, 17:58
Ik heb ook gezocht met brom voeding pedalen maar een echt antwoord staat er volgens mij niet bij. Overal wordt gesproken over aardlussen etc.

De effectenbak gaat met een loop naar de versterker, geen probleem.
De versterker zit op een goed geaard stopcontact.
Geen losse wah.

Alleen de tuner en de selector staan tussen de gitaar en versterker en die geven een brom wanneer ze met een, bij de betere muziekzaak, gekochte adapter gevoed worden.

Ik las ook over een power bank, is dat beter?

bert k
13 januari 2007, 18:03
Kijk of je voor de voeding hetzelfde stopkontakt gebruikt als de versterker.
Probeer ook eens een andere voeding te lenen van iemand. Ook originele voedingen kunnen slecht zijn.
Laatste truc: als de voeding randaarde heeft, zou je de aardecontacten los kunnen maken of afplakken. (Niet gevaarlijk als je dat thuis doet voor een test. Don't try this on stage...) Als dan de brom weg is heb je zeker een aardlus.

lifespan
25 februari 2007, 12:51
maak aan de voedingskabel naar je amp een contrastekker, gebruik deze om de stroomvoorziening voor je effectenbak mee aan te sturen (bij Maas Electro koop je 220 kabel met 2 x afgeschermde "microfoonkabel" in één; 220 aansturing effectpedalen, 1 x afgeschermd gitaarsignaal, 1 x afgeschemd bijvoorbeeld voor je clean/distrotion schakeling) ik heb dit zelf ook gedaan, scheelt bergen "spaghetti" op de vloer en geen brom en storing meer, maar wel belangrijk blijft dat de kabeltjes die je gebruikt om één en ander met elkaar te verbinden goede kwaliteit zijn en dat je trafo's niet direct in contact mogen komen met je signaalkabels.

Succes!

Pep