PDA

View Full Version : Schelle hoge tonen (Marshall 6100 top)



happyharry
13 januari 2007, 12:38
Thuis heb ik een H + K attax club reverb staan waar i.c.m. mijn Musicman Axis en Peavey Wolfgang mooie warme geluiden uit komen.

Voor de band heb ik een Marshall half stack met een 30th anniversary 6100 top maar daar komen zulke schelle (hoge) tonen uit. Is dit een bekend probleem of kan ik hier iets aan doen middels een filter of zo...

Qua afstelling heb ik al veel geprobeerd, bass, mid, treble, helaas geen warmte in de hoogte als een D of Bm. (voor de duidelijkheid :chicken: )

Het zou toch te zot zijn naar een H + K top te gaan kijken als je een goede Marshall hebt staan. :gitarist:

gerwin
13 januari 2007, 18:03
Nou ik heb juist voor de 6100 gekozen omdat ie niet van die schelle hogetonen heeft. Wel heb ik mijn g12t75 speakers vervangen voor greenbacks en v30's. Misschien wat warmer biassen?

happyharry
13 januari 2007, 20:42
Wil je eens een foto maken van je instellingen?

Bedankt, Harry

vinni
15 januari 2007, 19:43
Met je speakerkast kan je heel veel bereiken.
Als je 4X 12 gebruikt en dan V30's dan laat je ze wellicht niet echt werken.
Gemerkt dat ide V30's pas op volume gaan klinken.
Persoonlijk vind ik dat een 2X 12 beter klinkt dan een 4X12.
De V30's hebben een highmid spike. Ze komen zo wel goed door de mix maar
ik vind het te scherp......en velen met mij.
Heb de V30's vervangen door Eminence Governors. In mijn kasten en i.c.m. mijn versterkers beter.

Maar ja.....als een versterker exact ontworpen is voor een specifieke kast met V30's dan zal die naar alle waarschijnlijkheid niet slecht klinken.
T zit'em altijd in de combinatie.

Vinni

PimRocks
15 januari 2007, 21:28
standaard marshall speaker is de GT75.... velen vinden die te schel.
je zou bijv. greenbacks kunnen proberen.
ook zou je andere preampbuizen kunnen proberen die wat warmer klinken... er valt veel tweaken met puur deze buisjes