PDA

View Full Version : wat mag ik kopen?



m@rijn
12 januari 2007, 23:57
Hallo,

Ik had enkele gitaren op het oog, maar welke gitaar is nou de beste?(los van de prijs) of is geen enkele goed? (met goed bedoel ik goede klank en stevig)

(kun je ze mss in volgorde zetten?)
dank

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/4210245/Encore_Elektr_gitaar_nooit_gebruikt.html
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/4179584/Vintage_IBANEZ_ROADSTAR_2_strat_from_1982_MIJ.html
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/3994515/Goede_Coole_sound_gibson_model_Gitaar_aanrader.htm l
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/4120837/Gitaar_Richwood_Zo_Goed_Als_Nieuw_Speelt_Zeer_Goed .html
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/3628230/Elektrische_washburn_gitaar_randall_versterker.htm l

mdb
12 januari 2007, 23:59
Tja het zijn allemaal erg verschillende gitaren. De meeste richwoods zijn wel goed (als ik het zo hoor/lees op het forum), prima budget gitaren. De rest ken ik niet echt, je kunt beter wat gitaren uittesten en wat je het fijnste vind. Meningen verschillen.

Brammibal
13 januari 2007, 00:27
ik zou zeggen dat die ibanez op 1 zou moeten staan
daarna de washburn
dan de richwood
en de rest hebben allemaal een slechte goedkope naam.

Dit is gebaseerd op reputatie. dit zegt natuurlijk helemaal niet alles, elke gitaar is anders, maar waarom koop je voor dat budget niet gewoon een nieuwe gitaar? Onder ander Squier (of voor iets meer een fender mexico), London city, en epiphone maken zeer goede beginnersgitaren.

FruscianteFan
13 januari 2007, 01:58
Het schijnt dat Vintage ook geen slecht merk is.

zeppo
13 januari 2007, 10:36
Ik zou zeker voor de Ibanez gaan.
Sterker nog: ik vind m zelf ook wel, ehm aardig (en cheap)

Hector_Tsolodimos
13 januari 2007, 10:40
ik zou zeggen dat die ibanez op 1 zou moeten staan
daarna de washburn
dan de richwood
en de rest hebben allemaal een slechte goedkope naam.

Dit is gebaseerd op reputatie. dit zegt natuurlijk helemaal niet alles, elke gitaar is anders, maar waarom koop je voor dat budget niet gewoon een nieuwe gitaar? Onder ander Squier (of voor iets meer een fender mexico), London city, en epiphone maken zeer goede beginnersgitaren.
helemaal mee eens
niet aan toe te voegen
alhoewel:
een Squier, London City, Mexicaanse Fender en Epiphone zijn tweedehands nóg goedkoper :D

Gitaro
13 januari 2007, 10:43
Huh? Een made in japan voor €150? Of staat die J voor Jakarta?!

wietse
13 januari 2007, 11:32
Huh? Een made in japan voor €150? Of staat die J voor Jakarta?!

1982 staat er en dat moet dus wel japans zijn, als ik daar dichtbij woonde had ik allang op de stoep gestaan.
dat is echt een koopje voor zo'n oude roadstar, zie ze op ebay wel voor veel meer weg gaan.

Luke-wannabe
13 januari 2007, 12:02
Ik heb mijn Roadster op de vintage beurs in veenendaal ook voor €150 gekocht. Zeker doen! Zijn goede gitaartjes!

Gitaro
13 januari 2007, 12:18
Hehe, dacht ik ook ja!

Maar is SSS wel het geluid wat-ie zoekt?

glacius
13 januari 2007, 12:20
Ik zou zeker voor de Ibanez gaan.
Sterker nog: ik vind m zelf ook wel, ehm aardig (en cheap)


helemaal mee eens ! leuke gitaar voor het geld

levi
13 januari 2007, 17:39
ik zou of voor de richwood of voor de washburn gaan suc6

levi
13 januari 2007, 17:44
je hebt echt geen fender mexican strat voor 150 euro hoor. Die ibanez lijkt me zo een gitaar je heb hem gekocht je rijd de straat uit waar die gast woont en dan valt die uit elkaar snap je.

koennie
13 januari 2007, 17:47
je hebt echt geen fender mexican strat voor 150 euro hoor. Die ibanez lijkt me zo een gitaar je heb hem gekocht je rijd de straat uit waar die gast woont en dan valt die uit elkaar snap je.

wat is dit nu weer voor onzin, je hebt t ding toch in je handen voor je hem koopt en als er gebreken zijn merk je dat direct. voor 150 euri is die ibbi de beste keus, daarna die washburn, daar zit ook een leuk versterkertje bij!

succes

vulvasonic
13 januari 2007, 17:49
De Ibanez Roadstar is absoluut de beste van het rijtje.

StaceySonic
13 januari 2007, 21:11
Ik zou eerst eens naar gitaarwinkels in de buurt gaan om uit te zoeken wat voor jou de mooiste sound is (Humbucker of Singlecoil of combinatie ervan).
Dan zou ik in die winkel vragen wat zij voor me hebben voor een bepaald budget, want als je het in de winkel koopt heb je ook nog garantie.
Als ze bij de winkel niks hebben dan zou ik pas op internet gaan kijken.

Epiphone, Ibanez, Richwood, London City en Squier zijn allemaal goeie instapmerken.

Merken als Stagg en Keiper moet je niet naar kijken. Ik spreek uit ervaring'. Heb zelf een Stagg gehad maar die krijg je nooit goed gestemt.
Zelf haal ik binnenkort nog een Epiphone Les Paul Special Model II, schijnt erg goeie gitaar te zijn voor het geld. (200 euro @ Sticks 'n Strings in Venlo)

Azrael
13 januari 2007, 21:21
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik verre van gecharmeerd van de huidige Squiers ben. Ze donderen uit elkaar (nog erger dan de echte Fenders mhuhaha) , klinken bagger vaak en ze spelen rottig. Vind persoonlijk Squier erg overrated voor wat ze kosten.

Elixir
13 januari 2007, 21:34
Mijn Overbuurjongetje heeft zich een Richwood strat gekocht, klinkt erg lekker en speelt ook nog best goed... en dat voor dat geld :). Met de andere gitaren heb ik geen ervaring